torsdag 9 augusti 2012

ÄLSKADE BETONG





I går tog vi en utflykt till ett favorit ställe här på ön - Skulpturfabriken! Jag älskar den lena grå betongen i både mjuka och strama former, jag skulle kunna gå där i timmar och bara klappa på alla saker!




Hej från en tokregning ö!



Det verkligen ösregnar och stormar här idag på Gotland! Inget gå-ut-väder alls med andra ord. Vi har krupit in i vår lilla stuga och tänt lite ljus och myser med OS på tv'n istället och väntar på att det ska bli kväll så vi kan åka bort till vännerna på middag:)



Här kommer massa bilder från Skulpturfabriken som jag knäppte igår!





Mmm, sa jag att jag älskade stället!!!



 Detta skulle jag vilja ha på min uteplats hemma - jag dör en smula så snyggt det är!



En sådan här kruka ska jag ha - någon gång! 
Skulle bli så fin hemma hos oss till vårat grålaserade terassgolv!



Jaha önskelistan blev inte direkt mindre denna här gången heller, men en liten sak fick följa med mig hem!




KRAM






5 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Åh så mycket fint, de runda krukorna längs ned är ju underbara, kram

Sandras Värld sa...

Gud så mycket fint! Älskar betong, har en ide om att börja gjuta själv, spännande! KRAM

Vardagslyx sa...

Verkligen fantastiskt fina saker! Betong är så snyggt!

Kram Pernilla

Stenmur & Gärdsgård sa...

Underbara Gotland!!!

Ser ut som ni har det super härligt... Vi var där tidigare i somras och verkligen njöt.

Ha det bra!
Kram Malin

Anonym sa...

hej!

Du vet väl att du enkelt kan gjuta i betong små snäckor, hjärtan,stjärnor mm i sådana där iskubsformar som bl a Ikea har, jag har gjort det och det är inte så bökigt alls, har på så vis en hel drös för inga pengar alls i en kruka på trappen :)