onsdag 11 juli 2012

SNART SEMESTER & FINA TRÄDET PÅ FRAMSIDAN






Ser ni hur mycket vårt Klotkörsbär-träd växt där på framsidan- det börjar verkligen bli så där jättefint, bollformat och härligt mörkgrönt:)





Tjing!





Ja veeet jag är så frånvarande lilla bloggen och er fina bloggisar som tappert kikar in här varje dag (Tack för ni finns!), det har helt enkelt bara varit sååå mycket jobb och den lediga tiden har bara gått åt att återhämta sig och vara med lilla familia (om ni saknar mig allt för mycket så finns jag på Intragram @mittvitahus, där uppdaterar jag lite flitigare eftersom lilla iPhonen alltid är med mig;)! Men nu har jag bara två ynka arbetsdagar kvar sedan är det semester och redan nästa vecka åker vi mot värmen ( ja för usch vilket trist sommarväder vi har här hemma, bara regn regn och grå himmel, längtar som en tok efter sol, bad och värme nu!)!


Idag har jag varit på apoteket och hämta ut lite dunder-medicin (jag är sjukt flygrädd och har verkligen problem med att flyga som tyvärr är ett ont måste om man vill se världen, jag blir nästan arg på mig själv att jag är så rädd men jag kan inte hjälpa det! Men nu har bästa doktorn skrivit ut medicin som förhoppningsvis ska hjälpa till att göra resan lite trevligare:) och efter det så svängde jag förbi bästa Lindholms här i stan och shoppade nya fluffiga badhanddukar till oss - härliga vita och blå Lexington, såå fina!:)




Ha det så fint tills vi ses igen!



KRAM








23 kommentarer:

Anonym sa...

Vill du tala om vad den heter? Medicinen alltså, skulle också behöva nåt mot flygrädslan, får nästan panikattacker när jag ska flyga tyvärr : (

Villa Sjöhaga sa...

Gillar vad jag ser!! Superfint hus!!

ETT FRIDFULLT HEM sa...

Oj, då finns det hopp för mig med kanske! Är med sjukt flygrädd och vill inte åka iväg, dels för rädslan såklart men även för att inte smitta av detta till barnen.

Fint träd!!!

Kram

Anonym sa...

Men så fint träd! Blir det bär på det?

Anonym sa...

Så fantastiskt fin bild. Gillar precis allt!!! Får man vara så fräck att man får fråga var du har hittat parasoll och fot? Är på jakt. Kram M

Zarah - mamma till lilla O sa...

Så fint! :-)

Zarah - mamma till lilla O sa...

Så fint! :-)

Zarah - mamma till lilla O och Ludwig sa...

Så fint! :-)

Bromans Bravader sa...

Så fint träd, passar jättebra där.
Skönt med semester snart. Själv har jag första veckan nu och det är bara såå skönt.
Kram Jannike

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Stesolid har jag fått utskrivet! Vi får se om det fungerar har aldrig provat innan:S

Anonym2: Inga ätbara bär blir det men jag har sett några pyttesmå röda. Trädet är ett prydnadsträd typ!

M: Självklart:) Parasollet är ett superenkelt och billigt från Ikea tror det kostade 399 kr, foten är jättegammal säkert 15 år och har ingen aning om vart vi köpte den!

Tack för era hälsningar tjejer:)

KRAM


M

H`s enkla vardag sa...

Gud vilken bra doktor! trodde inte det gick att få utskrivet! Hoppas det funkar, är också sjukt flygrädd!
Kram Helena

Anonym sa...

Jag är också väldigt flygrädd och ville nästan inte resa. Men så skrev doktorn ut Sobril och det har fungerat jättebra! Så jag hoppas att det kommer att gå bra för dig med:-) Ha en skön semester! Kram

House number 11 sa...

Åh, visst är de underbara dessa träd! Vi har tre stycken på vår framsida och jag älskar dem!
Lycka till, fina du!
Kram Jenny

Room of karma sa...

Men oj vad den har växt! Va det den som du visa i våras? Då var den pytt i pytt:) Tiden går fort när vi ser på våra barn och träd, hihihi.

Ha det bäst!

Kram CC

Piffa och Puffa sa...

Så fint ni har det. Både inne och ute. Massor av inspiration har jag hämtat hos dig dom här dagarna då jag varit sjuk.
Kram

CAISA K. sa...

Vilken fin trädgårdsnbild!
Klotkörsbär ska jag lägga på minnet,
Gillar den runda formen.

Önskar dig en riktigt skön och solig semester.
Har regnat hela veckan här med, och usch så trög man blir.

Tack för en superbra blogg,
Jag läser alltid, men dålig på att lämna spår.
Kram.

Fotograf Sofie Gustafsson sa...

Fint!! :-)

Annika sa...

Vilket fin hus du har!

Kika gärna in på min blogg som på bara 2 månader blivit en av de största bloggarna på vimedbarn :)Just nu pågår två tävlingar på bloggen med presentkort som vinst

/ Annika från Göteborg som älskar allt som har med kläder, skönhet och inredning att göra :)

Anonym sa...

Så fint det är runt huset med trädet och allt =) Det jag gillar mest med bilden är att ni lagt sten ända in till huset =)Om jag ngn ggr bygger hus kommer det att efterapas =)

//Catarina

Vanilj med lite rött sa...

Fin bild!
Åh vad härligt att få åka till värmen, det skulle jag oxå vilja!
Visst är det smidigt med instagram, mobilen har man ju alltid med sig, det är inte så tidskrävande som blogga heller!
Ha en fin semester!

Kram Malin

maria sa...

Hej! Vad fint ni har det! Jag undrar över era utemöbler, är det Grythyttans? Jag vill ha något liknande men känner mig lite för snål just nu för äkta Grythyttans.

Living by Thea sa...

Åh vilket fint träd. Gillar små klotrunda träd, fint vid entrén.

MITT VITA HUS sa...

Maria: Jo det är ett Grytthyttan:) Vännen min köpte ett fint liknande på någon kedja (minns tyvärr inte vilken) så det finas ju massor liknande lite billigare att få tag på:)