söndag 29 juli 2012

LITE FÄRG I KÖKET




 Hej hallå igen!





Denna sommar har jag verkligen inte lagt någon energi på blommor här hemma, vare sig i krukorna inne eller ute. Har inte haft lust med det alls och vid senaste besöket på plantskolan fick jag bara med mig en fläderbuske av sorten "Black Beauty" och inte en endaste liten krukblomma. Ute ser det nu ut som jag gud vet vad, det är nog bara de två olivträden jag har som lever och den där mårbacka pelargonen jag planterade ut efter den stått i köket under vårdagarna, annars är krukorna helt tomma. Jag borde åka bort till plantskolan och kika om jag i alla fall skulle köpa mig något nytt till krukan på trappen vid entrédörren, hrmm får fundera på om det får bli dagens att göra!!!






Men när vi var och handlade slog jag till på ett såndan där paket rosor, faktiskt riktigt fina i köket om jag får säga!




Korall har nog varit sommarens färg, eller vad säger ni?:)





KRAM








11 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Jättefint, underbar färg på rosorna, kram

Linruz sa...

Börjar ju komma massor fint till hösten nu på plantskolorna men än känns det lite tidigt tycker jag.
Kram och ha en skön söndag
Lina

H`s enkla vardag sa...

var på Blomesterlandet häromdagen och köpte lavendel och en annan som jag glömt vad den hette. Väldigt fin färg på rosorna måste jag säga!
Kram Helena

Britt Irene sa...

Nydelig:)å så flotte lysestaker,disse likte jeg kjempe godt.Ha en finfin dag.kram:)

Johanna sa...

Jätte fin färg :)

Livet på landet sa...

Jag som hade så mycket blommor ute i trädgården förra sommaren har endast köpt rosa pelargoner i år..vi har ju byggt ut & trädgården sett ut som en byggarbetsplats & då har det inte känts lika kul;-)
Men nu när allt är klart & altanen straxt är färdig, kliar det i planteringsfingrarna igen!

Kram

Anonym sa...

Superfint, hoppas du hittade ngt på plantskolan!

Myke minutter sa...

Lekkert! Her har vi heller ikke prioritert planter i hagen i år, rett og slett fordi været har vært så himla dårlig. Og nå er det jo høst snart, så da får man pynte med blomster inne :) Fin mandag! Klemmer

Linzoshouse sa...

Fint!

Jag skulle vilja se fler bilder på erat bord spm ni har byggt själva. Sen en liten önskan om vad ni har för virke mått osv....Jag är så himla sugen att fixa ett eget.

Tack på förhand!

Ha det så bra!

MVH Linda

Emma - Från min sida sett sa...

Åh så fin blogg du har & vilka fina ljusstakar du har på bordet! Vart kommer dom ifrån?

Ha en fin tredje semestervecka:)

Kram Emma

Monica Karlstein – Hemmafixbloggen sa...

Ja, superhärlig färg på blommorna och de gör sig så bra mot den sobra bakgrunden. Bra valt! ;)