måndag 18 juni 2012

JUST NU





Det är helt underbart att få plocka färska snittblommor från sin egen trädgård - just nu vita pioner på köksbordet i det nystädade köket! Den vita kannan är från Bruka och betongljustakarna är favoriter från Tove Adman.





Hej Midsommarveckan!





Hur mår ni fina bloggisar, gått på semester än? Jag får vänta en stund till innan det blir min tur:) Men det är det värt, den som väntar på något gott väntar.. ja ni vet resten;) 

Jag hoppas mina semester veckor kommer bjuda på solsken och härliga lata dagar och jag ska snart berätta mer för er som inte vet än vad våra sommarplaner är för några:) 

Just nu denna måndag är jag i fullfärd med att göra rent hus här hemma, det tvättas kuddar och bäddas rent i sängar och hela huset doftar så fräscht just nu och i eftermiddag ska jag få alla fönster putsade (dom går knappt att se ut igenom efter allt pollen):)



Men nu - lite sen snabb lunch med sommarlovssessorna:)




KRAM





ps, Tusen tack alla rara som röstat på mitt bidrag i Facebooktävlingen - jag blir så glad för varenda lilla en i den stenhårda konkurrensen:)

6 kommentarer:

Anna sa...

Det måste vara fantastiskt att gå ut och plocka i egen trädgård :)

Så fint... :)

Kram på dej!

Linruz sa...

Hallå vännen.
Vad underbart med färska Pioner från trädgården.
Hoppas verkligen att det finns några kvar när vi kommer hem till Sverige.
Håller tummarna jag med att solen kommer närvara framöver i Sverige. Ni har ju visserligen en vecka garanterat sol framför er men lite sol och bad här hemma tackar ni nog inte nej till.
Vem vet vi kanske ses i Himna i år med :)
Kram på dig
Lina

G U L D N O U G A T E N sa...

När vet man vem som vinner i tävlingen om Fab. plånboken ? :)

~ Han en fin dag

c

MITT VITA HUS sa...

Cajsa: Creative håller på att välja vinnare, återkommer så fort jag vet:)

KRAM

M

Camillasnyahem.se sa...

Det måste vara den ultimata vardagslyxen, att strosa ut i sin egen trädgård och plocka in nåt så fint!

Nu får vi verkligen hålla tummarna för vädret. Vi åkte ur EM, kan vi snälla få lite sommar iaf? :)

Kram!

Familjemix sa...

Fin och inspirerande blogg du har, hittade dig när jag sökte inspiration till ett kommande altanbord som jag sett dig ha här på bloggen nyligen.

Lycka till i tävligen, många fina dukningar det bjöds på!

KRAM Martina