torsdag 28 juni 2012

I KVÄLLSSOLEN I VARDAGSRUMMET





Kvällssolen genom den öppna altandörren i vardagsrummet, där jag just nu sitter och dricker ett glas iskall cola och kikar på härliga bloggar + i nya magasinet Lantliv.






Hej Raringar!






Här sitter jag en snabbis framför datorn och konstaterar att i morgon är det fredag och härlig helg igen (oj vad denna vecka gick fort!) och att semester inte alls är långt bort nu, bara två ynka veckor kvar, sen så blir det semester tider för oss med:)


Har precis ätit middag här och idag blev det godaste varmrökta laxen med färskpotatis & god rom-sås plus massa små goda tomater (visst är tomaterna bara som bäst just nu - dom smakar verkligen tomat och inte så där blaskigt:)


Vad har ni haft för er då, förstår att vädret varit strålande fint hela dagen (när jag sovit gott!), tagit ett dopp kanske?!





KRAM








11 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Härligt!

Här har det varit sol och varmt idag så dagen spenderades ute tills nyss (eller jag sitter på altanen). Ett glas vin, är det sommar så är det;)

Kram Teres

Bromans Bravader sa...

Mysigt =)

Karin - Living next door to Alice sa...

Mmmm, vad gott det låter! Jag gillar också varmrökt lax - kan tipsa om en supergod sås till! Om man gillar hjortron dvs :). Enkelt, ta 2 dl Creme fraiche, 1,5-2 msk hjortronsylt, 1-2 msk majonäs, salt och peppar efter smak. Detta är cirkamått, sedan får man smaka sig fram tills det smakar bra. Kanske mer sylt tex, den ska smaka en hel del hjortron. Den söt-salta smaken tillsammans med den rökta laxen och färskpotatis är grym!

Ha en skön helg, antar att du kanske är ledig om du gått natt i veckan!

Kram Karin

Nazima sa...

Hej!

Jag har din blogg i min blogglista men är på tok för dålig på att lämna avtryck, men nu så :-)
Men, vad sugen jag blevp å varmrökt lax och romsås! måste vekrligen äta det till middag nu i sommar!

Mysigt med bloggläsande och kall dryck!
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Här har det varit terminens sista VAB, lillprinsen (3år) hade feber igårkväll och hostig så det blev hemma och inomhus för hela slanten för honom idag, själv blev det ltie altanhäng när han vilade middag....
/Nazima

Anonym sa...

Ja visst e de härligt med sommar..jag och maken (mr T)satt länge i kvällssolen..med ett glas rose' ( T tog en öl) Våran älskade granne kom över på en pratstund..å hennes helt underbara hästar stod i solen bara nån decimeter från vårat trädäck...Vi bor i paradiset..:)

Home of m sa...

Här har vi haft en toppen dag, med besök hos vänner, pool bad, shopping. Dagen avslutades med en underbar grillning i solen.
Kram

Lina sa...

Visst hade vi en sagolik kväll i går.
Det just de där kvällarna man längtar efter när man jobbar.
Ha nu en mysig helg.
Kram kram
Lina

Casa of Mia sa...

Ser härligt ut och åh så sugen jag blev på iskall cocacola, här på Mallorca har vi +40 grader, puh! Kram

Mikaela sa...

O vad har du för dator... önskar mig en i födelsedagspresent men är inte ngn vidare teknisk typ. Tycker så mkt om din blogg. Du är vacker. KRAMAR Mikaela med Liam 4år och Filippa 2veckor!

Iris sa...

Här är det också bara två veckor kvar till semestern. Och nio dagar kvar tills vi får tillträde till vårt första hus! Nedräkning på hög nivå hos oss nu :) Jag längtar!!

kram /iris

helen by the westcoast sa...

Väntar på uppdatering! Hoppas du mår bra och bara har lite semester från bloggen.funderar själv på ny kamera och är fortsatt nyfiken på hur din funkar. Fler vackra bilder önskas. Jobbar också som syrra, har semester men får istället hjälpa min svårt sjuke far. Som du nämt tidigare ta hand om nära och kära,livet kan plötsligt förändras.