tisdag 19 juni 2012

FOR THE BEACH & VART VI RESER I SOMMAR





Lite nytt som hämtades ut på posten idag!:) 
Finaste flipflopen från underbara Lexington hemklickade från Hvita Villan, ett måste för stranden (på bilden syns även förra årets fina och stooora strandväska, den med från Lexington) och solskydd som fått bäst i test från Proderm. Jag köpte både spf 30 + spf 20 och funderar även på att slå till på after sun'en! Har ni testat någon av produkterna? 





Tjingeling igen!





Jo, jag skulle ju berätta för er vart vi ska resa i sommar! 


Det blir till en resort i Alcúdia vi reser på semestern efter lite velande mellan det och någon mysig grekisk ö! Har alltid varit förtjust i Spanien och varit där flera gånger, dock aldrig på ön Mallorca så det ska bli mycket spännande med ett nytt resmål:) Det blir ett ganska stort hotell med allt för små skatter, men inte all-inclusive (det är jag inte speciellt förtjust i faktiskt, jag vill gärna utforska små mysiga resuranger istället och äta tapas och paella:). Hotellet har bara några få meter ner till stranden och där tror jag vi kommer hänga mest även om jag har två som är mycket förtjusta i pool;)



Lite senare på semestern sen reser vi till ett vackert sensommar Gotland och våra fina vänner där och såklart kommer jag att hålla er uppdaterade från båda våra resor:)




Ha nu en fin kväll, så syns vi i morgon igen!



KRAM






psst, Glöm nu inte kika in till Hvita Villan som har stor midsommar rea med en masse fin fint:)


11 kommentarer:

Bella sa...

Ååh, så härligt med en stundande semesterresa till solen och värmen, hoppas ni får en toppenledighet!

Snygga flip flops :)

Kram Bella

Piffa och Puffa sa...

Så mysigt med semestrar att se fram emot. Eftersom vår hund Wilma inte är pigg, veterinären hittade flera olika saker som inte var bra, så kommer vi att hålla oss på hemmaplan. Fördelen är nog att vi kommer att bli klar med vårt hus;)
Kram

Fru M sa...

Jag köpte Proderm förra sommaren och kommer helt klart köpa den igen. Lätt att smörja in.

Vi ska också till vackra Gotland på semestern.

Marlene sa...

Har använt Proderm i flera år och är överlägset det bästa skyddet för mig. Gillar att det är skum, och jag känner mig inte lika kladdig som vanliga solskyddskrämer. Bra köp!

Anonym sa...

Proderm är super! Resorten ni ska till har vi varit på ;) Älskar alcudia och har varit där många ggr. Ni måste besöka restaurangen Bodega de's port. Ligger i hamnen, gamla delen. De har väldigt god tapas och grillspett!!! Kram Cecilia

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Härligt!
Mallis låter toppen. Har inte varit där, så det skulle vara kul att få åka dit i framtiden.

I år blir det ingen resa för oss utanför Sveriges gränser. Istället blir det Göteborg, Lerum och Kungsbacka för att hälsa på släkten, samt Gothia Cup.
Åsså blir vi lite hemma, och lite i stugan förståss:)

Kram Susanne

helen by the westcoast sa...

Önskar fler bilder på eratnya fina hemsnickrade bord,utemöbeln. Med vänlig hälsning, helen

Guldnougaten sa...

Skönt med semester...

~ Ha en fin onsdag ☺


c

/ Glöm inte att kika in på min blogg!
Nystartat :)

Elins blogg sa...

Alcudia är ett underbart ställe, älskar den jättelånga vita stranden! Det är ett perfekt ställe för barnfamiljer också. Långrundt och barnvänligt. Nästan bara barnfamiljer där när vi var där! ;-)

Kram Elin

Anonym sa...

Å Mallis o Gotland är mina favoritöar!Alcudia är perfekt på alla sätt och vis. Besök gärna den gamla delen av Alcudia (byn) - jättemysigt. Det är de riktiga Spanien.

Elisabeth sa...

Vi hamnade på Mallis och Alcudia första gången förra sommaren på en restresa. Ön är fantastisk men Alcudia är hemskt! Lite som Sjöbo marknad faktiskt. Playan något av det värsta vi upplevt. Smutsigt och trångt. Mitt bästa tips är att ta taxi/lokalbuss till Pollenca, Puerto de Pollenca och San Vincence. Från P de P finns fina vandringsleder, inte svåra alls, vi gick i flip-flopp men gympa dojjer hade iofs nog varit bättre. Missa inte de lokala marknaderna ! Underbart med alla grönsaker och charkuterier. Hoppas att ni får en härlig semester!