fredag 15 juni 2012

FINT TILL MIDSOMMAR





Blått är sååå flott till midsommarfesten:)





Todeloo vänner!





Midsommar för mig är att få umgås med fina vänner, äta sill & färskpotatis med nyklippt gräslök och gräddfil + en liten nubbe och såklart en riktigt mumsig jordgubbstårta till efterrätt. Och så vill jag binda blomsterkransar och dansa med de söta små runt midsommarstången:)



Denna fredag bjuder jag er på en massa inspiration till midsommardukningen - i samarbete med Hemtex. Hoppas ni gillar:)





Den ljuvligaste duken du kan hitta just nu - Vildäng från Stockholm Design House i samarbete med Hemtex. Jag är ju tokkär fjärilar av alla dess slag så det var inte så konstigt att jag föll som en fura för denna duk när jag botaniserade textilier inne på Hemtex, den är perfekt för midsommarfesten:) De vita servetterna i lyxig bomull ger dukningen ett lyft. Mina servetter är piffade med ett tunt mörkblått sidenband runt sig, som matchar de mörkblå fjärilarna i duken perfekt! Och du glöm inte färska snittblommor på bordet - här ljuva vita pioner (mina favoriter just nu) och massa blå lupiner tillsammans:)




Vitt, svart och fräscht blått!




Den coola vita stormlyktan Kula är också från Hemtex nya roliga samarbete med Stockholm design House. Perfekt till när mörkret faller och grillen åker fram på midsommarkvällen!



Hoppas du gillade dagens inlägg fina bloggis och ha nu en strålande fredag!



KRAM






Psst, glöm nu inte kolla in alla mina fina bloggkollegors bidrag Hemtex Facebooksida och rösta på din favorit (självklart blir jag suuuperglad om du röstar på mig) och vinn trevligt pris (jag vinner äran och du om du vinner ett presentkort på hemtex på 200 pix om du vinner)!:)






Detta inlägg är ett samarbete med Hemtex via Tailsweep

24 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint:)

HOUSE of ADELA sa...

Mycket snyggt och stilrent, duktiga du! Älskar dina möbler med;)

Kramar
Adela

Spets och Silver sa...

Såå fint! Älskar midsommarstången, var kommer den ifrån.

Trevlig fredag!
Nette

MITT VITA HUS sa...

Nette: den är supergammal från Village, den var från början grön men jag har sprayat den vit:)

KRAM

M

Nina sa...

Fantastiakt fint som vanligt:) Precis lagom. Stolarna var verkligen fina vart kommer de ifrån?

Anonym sa...

Gud så himla fina bilder. Jag gillar din dukning överlägset bäst!

Sofia

Anna sa...

Så fint Mia, du är så duktig!

Gillar också Midsommarstången och Lupinerna!

Kram

MITT VITA HUS sa...

Nina: Fyndat på Ikea:) Vågö tror jag dom heter!

KRAM

M

Anna Truelsen sa...

Ursnyggt!Gillar verkligen!
Kram

Room of karma sa...

Gillar din stil och Stockholm Design House! Klart jag skall gå in och rösta på ditt fina bidrag sötnos!



Kram CC



Den där duken från Stockholm design House kan jag också tänka mig till midsommar:)!

Anonym sa...

Åh, vad fint detta var. Duken är helt underbar. Du får min röst Mia . Måste även få fråga om den fina färgen på golvet ? Är det lasyr ? Målat en eller flera gånger? Trevlig helg, kram Lena

Elin - Ett Hem sa...

Väldigt fin dukning! Var hittar man det snygga bordet som skymtar under duken?

MITT VITA HUS sa...

Lena: golvet är laserat i grått med jotuns terasslasyr:)

Elin: bordet har vi byggt:)

Tack raringar!

KRAM

M

Hemma på Sjuan sa...

Så fin dukning du har gjort. Självklart har jag röstat på denna på FB! Gillade möblerna, så snyggt bord och färgen på golvet har vi oxå och är jättenöjda med den.
Hoppas det går bra i tävlingen!
Kram Suss

LifestyleByLena sa...

Wow va läckert du gjort! Kul att hemtex och design house sammarbetar, måste kika in deras saker.
Fin lördagskväll till dig.
Kram

Anonym sa...

Hej vad kommer din vita midsommarstång i från så fin.

Tacksam för svar

Kram
Lisa

MissTess & Saga sa...

Superfint Mia. Du är så himla duktig, ge mig lite av det där please.

Hoppas ni har en mysig lördagskväll!

Kram kram

H`s enkla vardag sa...

Jättefin dukning och du bordet blev kanon! Kolla in vårt bord, ser nästan identiskt ut!
Kram Helena

Två Trappor sa...

Wow-wow-wow, så snyggt du har dukat!! Kan inte se mig mätt på bilderna. Vill ha alltihop. :) Du är så duktig! Kramar Madeleine

Elins blogg sa...

Såå fint, röstade på dig!

MITT VITA HUS sa...

Tusen tusen tack ni söta rara som röstar på mig - det värmer i hjärtat:))

KRAM

M

Limestone by the Sea sa...

Verkligen vackert! Härliga färger och blommorna är ju så fina att man ryser! kram Victoria

Josefin -Happy Days- sa...

Vilken vacker bildfest du bjuder på, så snyggt du piffat till det, inbjudande!! Gillar den vita midsommarstången, det var snyggt!!


Många kramar, hoppas du får en härlig ny vecka! ♥

Anonym sa...

Vilken fin dukning enkel och lagom, väldigt fräscht. Blommorna är sååå fina! Hoppas du vinner!/ Kram Anna-G