tisdag 26 juni 2012

FINA LOCKAR & NYA LOCKTÅNGEN






Jag älskar lockar i håret, gärna stora lite fluffiga, inte så där perfekta utan lite busiga som man bara drar fingrarna igenom för att det ska se snyggt ut!






Todeloo Tisdag!







Solen har faktiskt kikat fram här mellan molnen idag och regnet är borta (för stunden!)



Det känns lite märkligt här, lite tomt utan våra små söta! Men bara en natt till borta, sen så kommer de hem igen:) Även om det är lite skönt att bara få vara och inte bara mamma hela tiden så saknar man ju dom grymt bara efter en liten kort stund, förstår inte hur alla som har delad vårdnad fixar hela veckor utan dom - all heder till dessa föräldrar!





Jag lovade ju att berätta om locktången jag klickade hem - so here we go! Jag velade lite med vilken sort jag skulle välja och fick rådet att inte köpa en av de billigaste som ofta inte har lika höga värmetal (jag har mycket hår och tjockt är det med och det behöver "the real stuff" om det ska hända något;)! Valet föll på en Babybliss PRO som jag fann hos Eleven, den går att ställa upp till 200° och har riktigt lång sladd som är roterande för att minska sladd trassel:) Här hittar du min nya locktång! 

Idag har jag gjort lockar i hela håret, som jag tvättat haft Moroccan oil i (kan inte leva utan denna olja!) och fönat innan. Lite trickigt på ena sidan blir det men jag tyckte man fick in tekniken ganska snabbt! 



Nu ska vi åka och hämta ut våra nya pass här, men vi ses kanske lite senare:)



KRAM








12 kommentarer:

H`s enkla vardag sa...

Blev ju kanonsnyggt! Ja jag älskar min också, men bakhåret tycker jag det är svårast att få till!
Kram Helena

Grodmamman sa...

Fin du är i dina lockar!:)
Kanske skulle investera i en sådan till vår dotter. Jag är självlockig, men dottern har inte ärvt en enda böj. Vi flätar hennes nyduschade hår emellanåt för att hon ska få lite böjar i håret.
Våra barn ska till farmor och farfar några dagar nästa vecka. Också för att dottern ska slippa fritids ytterligare en vecka.
Kram

Anna sa...

Jättefin bild på dig!!!

Kram

sanna sa...

Super snyggt Mia

Kram Sanna!

HOUSE of ADELA sa...

Snygging!:)

Kramar
Adela

Sommerlyst sa...

Fiin!! Takk for tipset!!

Hemma hos Katta sa...

Såå snyggt!

Tycker faktiskt det är urtrixigt att locka håret med just locktång. Själv lockar jag håret med min plattång från Ghd. Borde ju egentligen vara svårare att få till men jag tycker det är helt klart enklare! ;)

Ha en fin kväll!

Kram kram K

Kati sa...

Fint med lockar! Jag använder dagligen antingen Moroccan oil eller Nashi Argan oil och vilken skillnad det är på mitt ljusa slingade hår. Kan verkligen rekommendera om det är någon som velat prova...

Önskar en skön kväll!

fia sa...

Superfint vart det - men du är ju alltid fin ;)

ha en toppen kväll

Jenny sa...

Åh, vad du är fin!
Kul att se ditt vackra leende!!

Kram vännen!

♥ Fyra årstider sa...

Du är så vacker människa, du ska synas på bloggen oftare, och lockarna är underbara!
Kram Lotta

Spets och Silver sa...

Jättesnyggt!! Tack för tipset.

Kram Nette