onsdag 27 juni 2012

DANSKT FINT SOMMARHUS





Är ni som jag, dras till att kika på sommarhus så här i sommartider? 
Jag älskar att drömma om vi hade en liten sommarstuga, var den skulle ligga och hur man skulle inreda! I kväll föll jag för denna svarta lilla danska pärla! Via Femina.dk




Hej igen Finingar!





Nu är det så där sent igen och jag är inte det minsta trött fast än att jag borde sova!:S


Vi kom aldrig till passexpiditionen, vi skulle bara åka förbi söta P och hennes man på vägen dit och hämta en liten lista med restaurangtips inför vår resa till Alcudia. Där blev vi kvar en rejäl stund, i den stålande solen med ett glas rosé i handen och samtalade om livets goda - hur trevligt som helst:) Sen helt plötsligt blev ju klockan alldeles för mycket och magen kurrade rejält så vi bestämde oss för en liten tur in till stan och en mysig ute-servering och vips så hamnade vi på sköna Bar & Kök med ett till glas rosé i handen och mumsade värsta godaste cheese and bacon-burgaren! Inte riktigt som planerat alltså, men riktigt riktigt trevligt:)


Nu innan jag kryper ner i de skönaste lakanen så kommer här massa bilder på det fina lilla sommarhuset i Danska Gilleleje!




Jag har tidigare inte varit så förtjust i svarta hus, men på en sommarstuga med liggande panel - snyggt:)


Älskar älskar de vita golven;) och den randig matta gör den smala köksdelen lite bredare!


Mysig enkel vardagsrumsdel, svart rotting känns väldigt modernt, är det Sika Design eller House Doctor månne?


Mina sessor älskar våningsäng så om vi hade ett sommarhus så tror jag absolut vi skulle ha en;) Vad fint det var med de stora fönsterna och takrymden i den här delen:)



Svart och vitt och supersnygga lampor!


Gillar det enkla i detta badrum, får hamna i min badrums-inspirations-mapp tills den dagen vi tar tag i vårat på riktigt!





Vi ses i morgon igen!



KRAM







8 kommentarer:

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Gillar svarta hus mycket!
Även invändigt är det superfint. Som sommarhus, skulle jag nog ändå tycka att lite textilier i varmt rosa/orange/rött, eller kallt turkos/grön/blå, skulle pigga upp.

Inte så mycket, men några väl valda saker.
Kuddar i soffan, pläd på rotting fotöljen, filt vid sängfoten, pappelinamatta i köket och en kökshanduk/trasa, en bukett på bordet och lite pelargoner i fönstret kanske?

Men hemma! Jaaa..svart/vitt är så enhetligt och stilrent:)

Kram Susanne

Tina sa...

Så flotte bilder og liker den svarte og hvite stilen.

Så koselig en kveld, herlig å ta ting på sparket og bare leve:) i nuet!

Piff sa...

Hur fint som helst!!!

Kickan Style sa...

Wow, härligt svart-vitt hus!!

Erika sa...

Så snyggt, verkligen en pärla!
Svart & vitt är ju bara bäst ;-)

Ha en bra dag!

/Erika

Maja Möbler.se sa...

Ser superfint ut säger en annan med sommarhusdrömmar...
Någon gång hoppas jag att jag också får ett eget ställe där man kan dra iväg och få den där ron som man inte riktigt kan få hemma. Ha det fint!

Anonym sa...

Hi hi, vi hyrde just det där huset en vecka förra sommaren. Det är verkligen jättefint och ligger nära en mysig strand och med gångavstånd in till Gilleleje. Om man vill hyra ett fint hus kan jag verkligen rekommendera just det där :-)

Kramis Åsa D

Lyckans dag sa...

Hej, vilket fint hus och fin blogg!