torsdag 14 juni 2012

ÄNTLIGEN SOMMARLOV





Tjohoo äntligen sommarlov:)





Tjing tjing!






Här rullar dagarna på i rasande fart och jag har varit tok busy de senaste dagarna!


Nu har vi landat här hemma efter skolavslutning på förmiddagen som följdes av en trevlig lunch med efterrätt av mumsig jordgubbstårtan:) Tyvärr får ni inga foton från avslutningen eftersom "vår" skola har regler om att inte fota och även om jag knäppte lite kort så kommer jag inte visa dom här av respekt för andra föräldrar och barn, dom får liksom stanna i familjealbumet! 




Usch jag blir alltid så där sentimental på skolavslutningar - känslorna svallar liksom över och jag gömde tårarna bakom mina solisar även om det var tokmolningt! Jag grinar ju som tusan när barnen sjunger sådana där sånger om långa sommarlov, avsked och blomtertider som kommer och för att inte tala om alla avsked med kära pedagoger som gör så himla bra jobb med våra barn hela dagarna! När Emma kramade om fröken S och gav henne en ros kändes det lite extra jobbigt. Tänk de första tre åren på vår Ekdungeskola är över och i höst väntar den där nya skolan och allt - gud vad min lilla tjeja är stooor! I höst kommer vi dock få se mer av fröken S då hon kommer bli Alice "nya" fröken när hon börjar "ettan" och det ska bli både skönt och väldigt kul att det är någon vi redan känner och tycker om:)



Nu ska ta kväll här snart och mysa riktigt ordentligt ihop hela la familia:)




Ha det gott ni fina!



KRAM








8 kommentarer:

LIVSGLITTER sa...

Så härligt med sommarlov!

Casa of Mia sa...

Åh fina bilder, jag håller med, vi har haft skolavslutning idag och det är alltid lite vemodigt och känslosamt, kram

H`s enkla vardag sa...

Vi har också haft skolavslutning och solen tittade fram när barnen sjöng och vi satt på filtar och tittade på och blev sentimentala!
Nu är vårt bord snart klart. J håller på och målar det nu!!
Kram Helena

Stjärnor & Champagne sa...

Vi har haft skolavslutning här med men man får typ inte gå på den storas. Ingen på högstadiet vill knappt ha sina föräldrar med. Lite trist tycker jag men man får väl respektera dom. Men det är så mysigt när dom små sjunger sommarvisor i kyrkan. Stor kram Anne
Ps. Du vet inte hur man gör på FB? Min wall visas inte för andra, inga inlägg ingenting:(

Jessica sa...

Så söta tjejer du har, den stora är ju såå lik dig! Trevlig sommar:)

Room of karma sa...

Sååååååååååååå lik sin mamma här på bilderna ♥ Urrrrrrr söt!!

Kram CC

Pryllan & Co sa...

Jag fick till och med en student i år, härligt men vemodigt att veta att båda sönerna klarat av 12 års skolgång och nu är klara för livet :-)

Pryllan & Co sa...

Jag fick till och med fira en student i år. Det är både fantastiskt roligt men även lite vemodigt att veta att båda sönerna nu är klara med 12 års skolgång och redo för livet :-)