söndag 6 maj 2012

SUNDAY SUPPER




Söndagsmiddagen här blev en pastarätt med massa vitlök och grillad kyckling och sen den sååå goda grillade fetaröran till + vattenmelon ramlösa (favoriten bland alla bubbelvatten:)!





Heeej raringar!





Har ni en fin dag denna härliga sköna soliga söndag?



Idag har vi varit på dansuppvisning och kikat på vår Emma som var så duktig! Nu är kursen slut och jag måste säga att hon faktiskt blivit riktigt bra på dessa två terminer som hon gått (stolt mamma såklart;)! I höst fortsätter det och lite skönt med sommarlov är det faktiskt:) Men gud tiden går så fort, snart slutar ju skolan och allt...


Sessorna ville ha grillad korv efter uppvisningen idag, men usch, jag är inte alls förtjust i det (om man inte är i skogen vid en lägereld eller så, då kan jag tycka det är mysigt med grillad korv med bröd, men inte annars:S), så till oss vuxna köpte jag en grillad kyckling i affären och kokade lite god pasta till + hade i lite annat jag hittade i kylskåpet, som bacon och soltorkade tomater och en massa vitlök. Sen när grillen var i gång så tog vi tillfället och gjorde den där goda grillade fetaröran ni fick receptet på till - mums vilken god söndagsmiddag det blev:)



Ni som inte testat den grillade fetaröran än - gör't! Det är såå gott när den är så där varm och rinnig på lite god baguette eller till det grillade eller till en god pasta-sallad:)



Vi ses lite senare igen, då ska jag svara på lite frågor:)




KRAM








9 kommentarer:

Livet är Underbart sa...

Japp, den röran ska jag absolut göra i veckan! Ha en jätte bra start på veckan :) kram kram

Linruz sa...

Mmmmm ser smarrigt ut.
Men pasta är just nu ett big No no för mig.
Men fetaoströran låter bra :)
Kram på dig
Lina

BelovedbyLinda sa...

Åhh så gott!! :) Härlig inspiration hos dig som alltid och du har ju det sååå fint hemma!!

Ha en fortsatt mysig söndag finaste Mia!

Kramar Linda

Tina sa...

Å det så godt ut, sundt er det jo også! Nam nam nå ble jeg sulten, bildene var jo så delikate og fristende!

LIVSGLITTER sa...

Nomnom!!!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Dreglar lite lätt och inser att det måste grillas och göras fetaröra i veckan ;)

Hoppas allt är bra med dig.

Kram Madde

Ellan - Livet hos Ellan sa...

Såg din fina tjej som dansade, kände ju igen henne från bloggen. Min lilla Thelma var med i samma grupp som hon - de var så superduktiga!! Kände igen dig också, men fegade ur på att hälsa på dig. :)

Tack för en inspirerande blogg - har fått många bra idéer från dig! :)

Lisa sa...

Oj det där både lät och såg väldigt gott ut, måste testas! :) Kram

Lövbacka sa...

Låter jättegott, ska jag definitivt prova!Varma hälsningar Pernilla