onsdag 2 maj 2012

RECEPT: GRILLAD FETAOSTRÖRA MED CHILI




Detta är mumsfillibabba:)




Tjingeling!



Till valborg körde vi klassiskt grekiskt med grillad souvlaki, tzatsiki, goda oliver, grekisk sallad och denna underbart goda grillade fetaoströran med nybakad baguette. Så här kommer receptet på den goda röran som jag lovar ni kommer gilla om ni gillar det grekiska köket!:)


Gör bara så här:

Riv av ett par fyrkanter folie och lägg ihop ovanpå varandra, lägg sedan på två bitar fetaost av god kvalité (gärna äkta grekisk feta- det tycker jag är det allra godaste) i mitten av folien, hacka körsbärstomaterna och lägg ovanpå fetaosten, samt den färska chilifrukten som du hackar riktigt fint. Ringla över god olivolja (en av riktigt bra kvalité ska det vara här med, inte snåla på det det blir mycket godare med fina råvaror), och sedan lite salt och peppar. Vrid i hop till ett knyte som du ställer på grillen. När det har blivit lite varmt öppnar du paketet och rör om (det behöver upprepas några gånger), servera med gott bröd gärna en nybakad baguette (jag gillar ju surdegsbagetter som man antingen gör själv eller köper på ett trevligt bageri)!



Nu ska jag ta och njuta av lite härlig kvällssol på en härlig pw - har ju suttit inne och jobbat hela dagen lång så det behövs röra på sig lite om jag ska sova gott:)




KRAM





6 kommentarer:

H`s enkla vardag sa...

Låter jättegott! Kul med nya recept, kör gärna det gamla vanliga annars!
Kram Helena

House of Design sa...

Hej söta du!

Du må tro jag blev glad i helgen när sambo kom hem med leva & bo. Jag har tappat bort din bloggadress då jag följt dig BRAAAA länge å nu när han kom hem med tidningen & du var med var lyckan total så nu ska här banne mig följas. Suoerfint repotage i tidningen!

Kraaam

Två Trappor sa...

Fy sjutton gubbar så gott det där lät!! :P Detta ska definitivt prövas vid första bästa grilltillfälle. Mums!! Tack söta du och ha det toppen. Kramar, M

Casa of Mia sa...

Mums så gott, tack för recept, kram

Life at Villa Bergsbo sa...

Men guuud vad gott det där låter! Ska testas!

Kram Sandra

MITT VITA HUS sa...

TACK raringar - kul att ni gillade:)

Och tusen tack söta House of Design, det värmde att höra dom orden och välkommen tillbaka hit till mitt lilla kryp in:)

KRAM

M