söndag 13 maj 2012

NYA BORDET TILL TERRASSEN




Härifrån hittade jag inspiration till vårt nya bord till ute-terrassen! Bilden kommer från favoriten Tine k's urfina hem och bordet på bilden finns också i hennes kollektion! Vårt bord blir en liknande variant fast det kommer få färgen matt-svart i stället för högglans-vitt och vi kommer ha några svarta korgstolar till som tål att stå ute!




Tjing tjing!




Mmm vilken härlig dag det blev av denna söndag:)


Vi har hunnit med en hel del faktiskt, bland annat byggt klart vårt nya bord till terassen:) Ni får ge er till tåls med att se det tills det är målat och helt klart (jag har ju precis skaffat appen Instagram och ni som följer mig där har ju fått er en liten sneak peak;)! Jag är spänd av förväntan på hur det kommer se ut men jag hoppas att det blir bra:)


Nu blir det varm dusch och sedan lite mysig film i soffan! Någon vill se Persbrandt i Hamilton så det får nog bli så;)


Fin kväll önskar jag er!


KRAM






23 kommentarer:

Myke minutter sa...

Så spennende, svart er lekkert! :) Fortsatt finfin søndag til deg!

Bromans Bravader sa...

Jättefint bord, ska bli spännande att se hur ditt blir. Skulle också vilja bygga något liknande till terassen. Fast vi har tummen mitt i handen både mannen och jag så...kanske inte ändå.
Kram Jannike

Tusenfröjd sa...

Det ska bli spännande att se! Det där bordet från Tines hem är ju inte så illa... det är ju helt underbart.
Ha en fin kväll / Liv

a piece of happiness sa...

Gumsan när du säger VI menar du din man då ;-)

Living by Thea sa...

Riktigt snyggt bord. Vi har också planer på att göra ett sånt.

Stjärnor & Champagne sa...

Jamen det är ju ett sånt bord vi ska bygga som jag bloggade om i april. Vi har ju tänkt länge på att vi vill ha ett rustikt bord som kan stå ute och som vi inte behöver stuva undan. Ha det bäst kram A

G U L D N O U G A T E N sa...

Är själv helt förälskad i TineK's hem ...

/ Cajsa

MITT VITA HUS sa...

Tack tjejr för era hälsningar:)

Liselott: Hi hi ja mer eller mindre, han utför jag designar och håller;)

Anne: Ja det är ju perfekt typ av bord, lättkonstruerat och snyggt, vårat bli stooort och går inte att flytta undan utan så lätt, så det kommer få stå framme 3 x 1,08 m tror jag måtten blir, lagom till 10-12 personer:)

KRAM

M

Stjärnor & Champagne sa...

Hooooo låter fantastiskt:) Maken undrar om du har ritning:))))Till oss hihi kram

MITT VITA HUS sa...

Anne: of course;) mailar dig måtten på allt ska göra en liten sammanställning bara:)

KRAM

Mrs. b sa...

Jamen precis ett sånt utebord som vi har (fast vårat har ju stått ute ett tag nu, så vi skulle behöva bättra på färgen lite (vi hade svartpigmenterad olja)).
Ska bli kul att se ert bord!

Om nån är intresserad av ritning+instruktion så har jag en här på min gamla blogg:
http://mrsbandco.blogg.se/2009/january/instruktion-utebord.html

ROXANNA - Kamp efter Cancern - Äntligen Gravid sa...

men fy farao vad fint

Stjärnor & Champagne sa...

Du är en stjärna:))) Kram och godnatt...

BelovedbyLinda sa...

Kommer bli sååå snyggt, speciellt i matt svart :) Såå spännande att se resultatet!

Ha en mysig kväll finaste du♥

kramar Linda

Spets och Silver sa...

Tror att bordet kommer att bli såå fint svart. Läcker brytning!

Hoppas filmen var bra, här ännu inte sett den, men Persbrandt är helt klart en goding!

Kram
Nette

MADE by ANNIE sa...

Gillar också det där lite ruffigare bordet!
Blir säkert jättefint!
//Annie

Lifestyle By Lena sa...

Hmm nu blir jag nyfiken, låter som en riktig snygg idé!

Kram

Me sa...

Ska bli grymt skoj att se färdiga resultatet sen, väntar med spänning =)

Kram Fia

seventeendoors sa...

Jag har varit ute och spanat efter ett liknande bord till vår nya terrass. Men så smart att göra ett själv! Hoppas på bilder och utförlig instruktion och information! :)

AlicesMamma sa...

Åh, det är verkligen snyggt med bock-bord. Vi har ett här hemma med som ska ut i uterummet så småningom. Längtar efter att få piffa men det är så nedrans kallt här i Dalarna fortfarande!

Sv; stort stort tack för din fina hälsning i samband med att vi fick lille Aston! Bebismys är verkligen det bästa...

Ha en bra dag - kram!

Karin

Anonym sa...

Åh ett sådant bord är ju to die for! Vill du lägga ut ritning beskrivning på bloggen?:) Vilka stolar ska du ha till?? :)

Maja Möbler.se sa...

Det ser jättefint ut! Jag är också förtjust i den typen av bord som ser lite rejäla ut. Lycka till med målningen!

KNORKAN sa...

Jag bara älskar bordet! Kram Knorkan