onsdag 23 maj 2012

MINA PIONER





Här får ni en liten glimt av hur pionlandet ser ut i år! Tanken är att det ska fyllas upp emellan mina fem buskar (som är bondpioner som går i vitt och rosa) med diverse andra växter, både högt och lågt marktäckande i olika gröna nyanser, gärna lite mer vita blommor och kanske även något svart-bladig växt. I år ser ni har kanten fått en rundare form som gjorde att det genast kändes mycket mjukare här ute i trädgården. Buskarna har även fått lite tillfälliga stöd, för oj vad blommor det kommer bli i år och jag vill verkligen inte att grenarna ska knäckas! 




Tjing finingar!




Här har ni krasslig bloggerska! Suck - nu igen, tar det aldrig slut med dessa sjukor månne!? Suuuperont i halsen och säkert precis samma sak som Alice hade förra veckan:S Herregud det är verkligen skittråkigt att ligga inne nedbäddad med feberfrossa när det är strålande sol och världens underbaraste sommarväder ute:( Jag hoppas i alla fall att vara bättre till helgen, så jag kan ta mig till plantskolan och köpa massa skönt grönt till rabatterna!:)


Jag hoppas ni har det jättehärligt där ute och att ni verkligen njuter nu - bästa tiden på året!:)



MASSOR KRAMAR


M





28 kommentarer:

livinganddreams.blogspot.com sa...

Oh, vad vackert det kommer bli när det blommar! Älskar pioner, speciellt sorterna som doftar gott.. mmh :)
Underbara blomstertider vi har framför oss, love! :)

Fin kväll på dig!
Tess

Mrs. b sa...

Så fint! Lycka med många pionknoppar! Jag har tre stycken nyinköpta pionplantor, och lite annat, som väntar på att få bli planterade i en sprillans ny rabatt så fort jag hinner och orkar i värmen... :-)

Krya på dig!

Weronica - En mammas dag sa...

Trist att vara sjuk i allt detta fina. Krya på dig! Och vilken fart på buskarna hos dig. Mina från i höstas kommer inte i närheten kan jag säga :)

Bromans Bravader sa...

Vad fint det kommer bli när de slår ut. Bästa blomman!

Krya på dig
Kram Jannike

Casa of Mia sa...

Åh så vackert det kommer bli, pioner är så underbart, vi hade några buskar vid vår lilla bäck som rinner igenom vår trädgård men vid en översvämning förra året åkte alla buskarna med, snyft! Det kommer att bli så fint hos er kram

Lifestyle By Lena sa...

Ljuvligaste blommar, kommer bli såå fint när de slår ut!!!

Kram

annixen. sa...

Ljuvligt! Och vad fint att ni inte har en rak rabatt, som de är hemma hos oss.

KRYA på dig!!

Milla sa...

Å nej vad trist att bli sjuk, krya på sig. En underbar pionrabatt! Jag planterade 2 st förra sommaren, den ena har flera knoppar (lite överraskande) den andra är pytteliten... Jag fattar inte varför det tog 20 år innan jag fick in pioner i min trädgård.
Det ska bli härligt att följa din pionrabatt!
kram Milla

axelina sa...

Fint! Pioner är verkligen superfina. krya på dig!

Johanna - Love this today ♥ sa...

Pioner är en riktig favorit och ska få gott om utrymme i vår framtida trädgård!
Verkligen inte roligt att vara sjuk nu(det är det ju aldrig, men ändå..), hade själv ett par risiga dagar nyss. krya på dig!

Lisa sa...

Fint! Vad stora de är! Kram

Tina sa...

oj så vakkert, for en herlig peonsamling, lekkert lekkert. Gi gjerne tips om hva du sjødsler disse med...!

Klæm

Myke minutter sa...

Fint i hagen din! God bedring :) Klemmer

InWhite4You sa...

Hej kör Esberitox mot halsont. Funkar alltid. Underbart maffig pionrabatt. Tänk när den slår ut.
Kram Lena

Spets och Silver sa...

Rabatten är redan fin, kan tänka mig att den kommer att bli sååå underbar när pionerna blommar. Ser fram emot ett foto på det.

Ha en bra dag och hoppas att du kryar på dig!

Kram Nette

Två Trappor sa...

Så otroligt vackert det kommer bli, och så fint med den mjukt rundade kanten! Stackars dig som är sjuk, hoppas du blir frisk riktigt snart! Kramar i massor

Erika sa...

Hej! Jättefint med rundade kanter. Jag har ett trädgårdsland med raka kankter kvar och jag funderar på att göra sådana där också! Det känns mjukare...
Mina pioner knoppar också som aldrig förr härligt!

Kram

Maja Möbler.se sa...

Vad fint du har gjort! Visst är det härligt den här tiden när pionknopparna blir större för var dag? Krya på dig, hälsningar Maja

Anonym sa...

Jättefint! Pioner är ju underbara. Den här rundade formen är så fin. Jag har också runda former i min trädgård. Nu väntar man på att blomningen ska komma igång. Krya på dig!

Isa sa...

Så fint med den mjukt rundade kanten. En liten rad med lavendel framför pionerna skulle kunna vara fint men det är fint som det är nu också! Jag älskar själv Pioner, det finns ingen blomma som är finare än den att ta in och ställa i en vas.

Anonym sa...

Hur många år har du haft dina pionbuskar? har för mig att ni bor i ett relativt nybyggt hus och har inte haft trädgården så många år?Grattis i så fall till redan så många knoppar, ljuvligt my favvo blomma :)


mvh från Skåne

MITT VITA HUS sa...

Skåne: Detta är tredje året dom står här, första året planterade vi dom ganska sent, efter blomtiden. 3/5 buskar är "ärvda" halvor av mina svärföräldrar, dvs. vi har grävt bort halva deras rotsystem och planterat om här, dom andra två buskarna är 6st små skott köpta på plantskolan som vi satt ihop för att det skulle gå lite snabbare att få igång en lite större buske:)) Men i år oj oj det blir massor blommor så dom verkar stomtrivas:) Som sagt vi byggde ju nytt och flyttade in vintern 2008/2009 där så vad det gäller tomten är vi en bit kvar från mål:))

KRAM

M

Anonym sa...

Hej igen!

Tack för snabbt svar....vad bra att ni kunde ta från svärföräldraras trädgård,o lyckas så bra, annars sägs det att man inte ska flytta pioner, men det stämmer ju INTE! Jag bor på bystan i Skåne 15 min fr. Malmö city, men det blåser nog för mkt här.....min buske har 8 knoppar efter typ 20 år......men kanske står den också för skuggigt. Njut o gläds att du redan har så fina pionbuskar i er nya trädgård :)

Natasha @ Northern Light Blog sa...

They look so fresh and green, I am sure the blooms will be FANTASTIC! Just went on a "havevandring" with my mom and dad via FaceTime yesterday (they live in denmark and I live in florida), loved to see my mothers dark red penner! Just beautiful.... Enjoy yours.

Anonym sa...

Hej fina du!
Tänkte fråga vad dekorationerna som du har i landet kallas och om du vet var man kan köpa sådana. Så fina pioner.
Kram Malin

MITT VITA HUS sa...

Malin: Hej raring! De där dekorationerna är köpta på Bazaar i sävsjö i julas på deras julmarknad men maila och hör om de finns kvar, eller kolla på deras hemsida:) ELD Garden vet jag har massa fina trädgårdsdekorationer bla sådana på pinne:) Lycka till!

KRAM

M

Anonym sa...

Tack för ditt svar. Nu ska jag leta järnet på dessa:)
Ha en bra dag!
Kram Malin

Anonym sa...

Hej!
Tack för en fantastiskt inspirerande blogg.
Har nyligen blivit lycklig ägare av ett hus på västkusten, som ska målas om i sommar. Är fullkomligt kär i vitt och fastnade för din husfärg, nordsjö trägrå 1. I looove it!
Har ni målat vindskivor och foder i samma färg, eller har ni brutit av med en helvit? Du har ju såå god smak, så hjälp mig gärna med dina råd.

Ha en trevlig helg!
<3 Mia i gbg <3