måndag 28 maj 2012

MÅNDAG & MIDDAGSTIPS




Dagens middag - bulgursallad med chili och vitlökskryddad kyckling





Hello bloggisar!





Mår ni fint mina fina bloggisar?


Idag har haft en trevlig dag på stan (inte varje dag man är på stan här, tycker det blir mer sällan nu faktiskt, men det gäller att passa på när man är ledig och sessorna är i skolan:) Hittade faktiskt massa fint till mig! Bland annat en korallfärgad strandklänning (korall är verkligen suuuperpoppis i år och så fint:) + matchande nagellack och lite nytt fräscht sommar smink + fin fina sandaletter, så mao en lyckad shopping tur:)


Idag blev det en ljummen bulgursallad med kyckling som är ett tips på snabbfixad mumsig middag! Kokade bara lite bulgur i lättsaltat vatten, stekte några kycklingfiléer med massa vitlök och chiliflakes. I den ljumna bulguren blandade jag sedan i en massa grönsaker som röd paprika, körsbärstomater, avokado, rödlök mm. (typ allt man hittar i kylsskåpet;) Sen på med kycklingen och massa smulad fetaost - mums!


Nu ska jag ta kväll och straxt krypa upp i soffan med en filt (värmen försvann ju:()!


Ha det fint tills vi ses igen!


KRAM







13 kommentarer:

Anna / Sand's Drömmar sa...

Yes, korall it is. Bloggade själv om färgen senast idag :)

Myke minutter sa...

Yummy, den salaten høres god ut! Must try :) Ha en fin uke! Klemmer

Lantligt i smultronbacken sa...

Här brukar det också bli en liknande form av middag/lunch. Bulgur är så gott med smulad fetaost till. Kyckling är ju bara favoriten här hemma, helst grillad

Kram Teres

kristina - ingen vanlig dag sa...

Oj, oj så gott det där ser ut och låter som. Jag älskar sallad på sommaren så det där kanske jag ska ta och prova!

Korall är en underbar färg som passar så bra nu denna tid. Kul med färg framförallt efter den här tråkiga vintern och våren som det varit. Äntligen! :)

Kram.

@my casa sa...

Tack för snabbfixad mumsig middag - den kör vi
på imorgon här hemma :)

Två Trappor sa...

Mums fillibabba! :P Tack för fint och fräscht middagstips! Korall är jättesnyggt nu på sommaren, kul att du hittade lite fint till dig själv idag! Kramar, Madeleine

Room of karma sa...

Mmmmmmmm, det ser ju super gott ut! Denna sommaren så är det verkligen korall som är sommarens färg! Jag är helt såld på den färgen. Och jag som alltid har älskat rosa på sommrarna:)?

Önskar dig en fin dag!

kram CC

Spets och Silver sa...

Så kul att du hittade så mycket fint på din shoppingtur. Korall är så fint till solbrännan, som vi hoppas få ;) Salladen ser riktigt smarrig ut.

Kram
Nette

Anonym sa...

Älskar dina mat-tips, alltid enkelt och gott! Får vi se bilder på det du shoppat? Kram Mia

Anonym sa...

excellent points altogether, you simply gained a brand new reader. What would you suggest in regards to your post that you made some days ago? Any positive?

Kati sa...

Låter gott, kul med middagstips! Jag fortsätter och tipsar om kvällsgott: Wilmas knäcke, Philadelphiaost och fikonmarmelad. Min favorit till en kopp grönt te.

Skön kväll!

Casa of Mia sa...

Kul med shopping och vilken underbar sallad, mums!

Maja Möbler.se sa...

Oj, vad gott det ser ut! Om jag var lite hungrig innan är jag jättehungrig nu.. Ha det så bra! Hälsningar Maja