söndag 6 maj 2012

KLOTKÖRSBÄR I BLOM & FRÅGOR & SVAR





Vårt fina lilla klotkörsbär vars knoppar nu slår ut i blom i vårsolen! Jag är så nyfiken på att se hur mycket det kommer växa i år:)




Tjingeling igen!




Ja så var det de där frågorna, de jag fått av söta Liselott en gammal bloggvän! I kväll tar jag mig an dom här på bloggen så ni får lära känna mig lite bättre än ni redan gör:)


Varför heter din blogg som den gör?

Ja som ni vet så var ju detta från början en blogg om bygget av vårt nya hus som skulle bli vitt så vitt! Jag som var helt novis på det där med bloggar den där april-dagen när jag knappade in namnet mitt vita hus på blogger lite på vinst och förlust, och trodde nog aldrig i hela mitt liv att det skulle kika in så många till mitt lilla space här i cyber som det faktiskt gör varje dag:)

Du bloggar för att?

Förhoppningsvis inspirera någon:)

Vad gör dig lycklig (förutom familjen)?

Sol och värme och mina fina vänner!

Någonting som gör dig oerhört sorgsen?

Att inte alla får leva ett friskt liv utan att drabbas av en massa elaka sjukdomar och att barn far illa, sånt kan jag grina i floder åt...

Vad saknas i ditt liv?

Ingenting, i alla fall ingenting av betydelse:)

Det här vill du ha gjort innan du dör?

Se mina barn växa upp och få ett fint liv, se mina barnbarn (om jag nu får några:), resa till en massa spännande platser, både långa kritvita stränder och häftigt pulserande storstäder runt  om i hela världen:) Men egentligen är jag en sådan som lever här och nu och jag vill inte dö och ångra saker jag inte har gjort utan glädjas åt de saker man faktiskt har gjort här i livet:)

Det här är du skitbra på?

Prata och vara extremt organiserad:)

Vad uppskattar du hos andra?

Ärlighet och ödmjukhet, att kunna acceptera att vi tycker olika och att det är okej!

Om du vann 10 miljoner vad skulle du göra då?

Ha ha ja önsketänkande;)

Men om...Betala av huset, sätta in en massa pengar till sessorna så dom har framtiden lite tryggare! Sen skulle jag nog boka en resa till värmen med la familia och de närmsta vännerna:) Självklart skulle en slant gå till någon välgörenhet som jag brinner för:)

Om du fick makt för en dag, vad skulle du införa då?

Förbud mot krig!

En natt i Vegas eller en dag i ödemarken på fjället?

Hej Vegas:)



Nu ska jag ta kväll och är det någon mer som är sugen på att svara på frågorna så är det fritt fram:)



KRAM


M









5 kommentarer:

a piece of happiness sa...

KUL!

Jätteroligt att du svarade.
Bäst gillar jag att ingenting saknas av betydelse i ditt liv.

Stor Kram o god natt LiseLotte

H`s enkla vardag sa...

God morgon! Har också svarat på samma frågor, ska publicera dom ikväll! Nu till jobbet, efter att jag varit sjuk i helgen!
Har en liten tävling hos mig, för den som vill!
Kram Helena

Weronica - En mammas dag sa...

Vårt träd är i startgroparna. Fullt med små vita knoppar. Snart så :) Fin vecka till dig!

Room of karma sa...

Hello vännen ♥

Har en liten fråga ang din fina Chill norway klänning med fjärillar. Vad har du för storlek på den? Är den liten eller stor i storleken? Vet inte vilken storlek jag skall beställa?? Har inte sett den i någon butik så jag måste beställa den och vet då inte vilken storlek jag skall beställa? Snälla vill du vara gullig och maila mig hur den är i storlek, och vilken storlek du har och vad du tror att jag skall ha?!

Tack på förhand!

kram ♥CC♥

Ha det bäst fina du!

Lifestyle By Lena sa...

Vackert körsbärsträd du har, brukar det bli några bär? Superhärligt att läsa dina svar :)

Kram