torsdag 31 maj 2012

HEJ TORSDAG





I en liten del av köket hos mig är det mer lantligt - på motsatta sida är det mer modernt med blanka köksluckor och strama handtag och jag gillar blandningen!





Hej raringar!






Är precis på väg till jobb, ska bara kasta i mig en snabb lunch och kikar in här det allra snabbaste först:)


I morgon är det redan fredag igen - tjohoo vad skönt! Den här veckan och nästa är två hektiska jobbveckor och massa aktiviter och avslutningar med de små! Maj och juni är verkligen två hektiska månader för oss här, men vi ser fram emot juli och augusti och semester tillsammans. I år ska vi verkligen försöka att koppla bort allt vad hus heter och njuta av semester på lång vit sandstrand och på härlig svensk favorit ö - som jag längtar:)




Den lilla lantliga delen i köket som just nu går i vitaste vitt!



Ha nu en härlig dag fina du!



KRAM










30 kommentarer:

Jeanette sa...

Gillar också blandingen mellan modernt och gammalt:)

Anonym sa...

Så fint:)

Härligt med semester snart!

House number 11 sa...

Vackert!
Gillar ditt zinkhus! Ja, jag gillar allt på hyllan och bordet!
Ha en fin dag!
Kram Jenny

Anonym sa...

Hur har du fått krukan så fin?

Spets och Silver sa...

SNYGGT!!!

Kram från Nette

H`s enkla vardag sa...

Tycker också om blandningen av gammalt och modernt!
Kram Helena

lilla.u sa...

så vitt & fint.

J sa...

Men så fint:)

Husbysjutolfts sa...

Så himla fint med allt det vita och sen huset och krukan som bryter av.

Camilla

Anonym sa...

Hvor kommer solisarne frå?

Johanna - Love this today ♥ sa...

Jaa, blandat brukar bli bäst! Ser tjusigt ut. :)

Johanna sa...

Hur lyckas du få hortensian fin mer än en dag. Min börjar alltid sloka dag 2 och är helt vissen dag 3 , ge mig några fina tips! Kram på dig

Vardagslyx sa...

Gillar också när man blandar, speciellt när det blir lite kontraster och inte allt i enda stil.

Kram Pernilla

Room of karma sa...

Gillar din fina kruka som bryter av. Den är så där mossigt/härligt sliten som det skall vara. Sedan gillar jag att du har Alessi som är modern som bryter av - du har god stil tjejen ♥

Love you!

kram CC

Michelle sa...

Väldigt snyggt. Älskar vitt jag med! :)

Ha en toppenbra fredag imorgon! :)

Kram Michelle

Sofia sa...

Jag gillar också blandningen av lantligt och modernt. I vitt såklart!

Anonym sa...

Följer din fina blogg, undrar var du köpt de vita flaskorna från House Doctor som står på hyllan den är för olja och den andra för vinäger.
Kram

Casa of Mia sa...

Väldigt snyggt! kram

Hemma på Sjuan sa...

Så fint i din lantliga del!
Här blandar jag oxå lite gammalt med modernt.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Suss

Anonym sa...

Jättefint! Var har du köpt hyllorna?
Ha en fin dag.

mammaxtre sa...

Att ha en semester att se framemot är inte helt fel :-)

Ha det gott

Zarah - mamma, matte och gravid med nr 2 sa...

Fint! :)

Anonym sa...

Så fint och inspirerande du har på dina hyllor!
Den vackra fruktskålen med "ribbor" har jag sett förut, jag undrar vart går det att få tag på den?

Tack för en bra blogg!
/Malin

Anna sa...

Hej Mia!

Tack för dina fina ord inne hos mig, blir så glad!

Det är bara så fint i ditt kök :) Mycket härlig inspiration!

Hoppas din helg varit bra!


Kram

MITT VITA HUS sa...

Tusen tack alla rara för era hälsningar:)

Johanna: Jag ger min vatten varannan dag då hålelr den sig fin:) Börjar den sloka ställ den i lite vatten över natten så ska du se att den "vaknar" till nästa morgon:)

Anonym: House Doctor olja- och vinägerflaskorna kommer från Danmark.


Anonym: Hyllorna med konsoller kommer från Ikea och jag har sprayat dom vita med färg från Biltema:)


Malin: Tack:) Skålen fick jag i present när jag tog sjuksköterskeexamen av min bästa vän som bor på Gotland, den kommer därifrån, en lokal hantverkare Fide Fajans - jättefin är den och jag älskar den:)

KRAM

M

Piffa och Puffa sa...

Alltid lika fina foton och fint hemma hos dig.
Ha en bra vecka.
Kram

Anonym sa...

Jag hittade olja och vinägerflaskorna hos www.millamix.se

Kram
annelie

Anonym sa...

Jag klickade också hem flaskorna från millamix ;)) Linda

Annaochlivet sa...

Åhåå vad snyggt på den där hyllan! Ääälskar vitt! Kram och ha en fin dag! :)

Anonym sa...

Hej! Följer din blogg som är väldigt inspirerande, allt du har är så snyggt, har väldigt mycket av dessa saker själv då jag älskar Tine K och Day Home. Undrar var du har köpt dom fina vita kaffe muggarna som står uppe i hyllan? Tacksam för svar. Kram Angela