fredag 18 maj 2012

FAVORIT I REPRIS - GREKISKT




Nytt minneskort i kameran - tjohoo nu kan man lite fota igen:)



Tjingeling!



Åh jag dör mätthetsdöden just nu!


Ikväll blev det återigen grillat i grekiska temat - det grekiska köket hör verkligen till favoriterna här hemma som ni kanske märker!;) 

Souvlaki, enkel grekisk sallad med massa svarta oliver och god olivolja ringlat över, gott bröd och den godaste godaste Tzatsikin jag någonsin ätit tror jag! Det var nämligen så här våra söta (och supersnälla:) grannar kom över med en skål nygjord tzatsiki som en grillmästare dom känner gjort - Oh my sååå gott säger jag bara! Jag tycker när man själv gör den hemma blir det varierat resultat och ibland blir den inte alls god! Men denna var verkligen mmm mumma krämig, perfekt vitlöksstyrka och sälta och inte för mycket och förstora gurkbitar....


Nu ska vi sätta oss ute på trappen, sippa lite rött och smälta mastodont måltiden och se solen gå ner över nybyggarland innan vi ska landa i soffan framför en film!



KRAM






9 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å mums vad gott det ser ut! kram Mia

Camilla sa...

Vi har också klämt i oss tzaziki nyligen.. till grillad köttfärsbiff :D Vad gör du souvlakin på för kött? Ser riktigt gott ut. Kryddar du med ngn speciell krydda?

Anna sa...

Mums och mys, det gillar vi!

Kram

House number 11 sa...

Åh, det ser så gott ut! Det vill jag äta imorgon! Tack för tipset!
Kram Jenny

Titta in hos Thess sa...

Vilken härlig middag!!
Ser vrkligen gott och frescht ut.
Hoppas att ni får en riktigt skön och mysig helg.

Kram Thess

Casa of Mia sa...

Mmm ser riktigt gott ut, kram

Zarah - mamma, matte och gravid med nr 2 sa...

Vi har ännu inte premiärgrillat! Helt otroligt. Måste verkligen ta och göra det snart. Kram!!

Johanna sa...

Ser gott och nyttigt ut!

Spets och Silver sa...

Åh så gott! Visst är det grekiska köket suveränt!

Kram från Nette