torsdag 10 maj 2012

DE FÖRSTA PIONERNA & AVKLARAD KURS




Åh jag älskar verkligen pioner, de är nog favoritblomman nummer ett:)




Tjingeling raringar!




I går var det sista gången i GBG och kursen är där med klar ( och med strålande tentaresultat;) - jippie!


Efter kursen hade vi lite mysigt (trots det urtrista vädret) och flanerade lite på stan och ägnade oss åt lite shopping och sniff på fin fina väskor inne på NK:) Sen tog vi tåget hem som blev en himla inte-så-trevlig sista resa, försenat två och en halv timme phu! Så idag är jag himla trött och seg och lullar runt här hemma i mysisarna än!





På köksbordet står här nu ett gäng härliga pioner, men som tyvärr blev lite hängiga i bladet på den långa resan hem! Men i alla fall så är knopparna på bristningsgränsen och bara dom slår ut blir det nog fin fint ändå:) Och ni vet ni? Jag har räknat knopparna på mina fem pionbuskar i trädgården - i år blir det maaaassor blommor på dom:)



Nu ska jag ta tag i denna torsdag!




KRAM








26 kommentarer:

Myke minutter sa...

Hvor har du kjøpt den fine muggen (som vi sier på norsk) som peonene står i? Elsker peoner :) Ha en fortsatt finfin torsdag! :) Klemmer

Joys and inspiration sa...

Visst är pioner härliga! Skall snart plantera mina första egna... Några bra tips för att få dem att blomma så bra som dina ser ut att göra i år?

Lantligt i smultronbacken sa...

Åhhhh, så fina knoppar. Jag blev så lycklig när jag såg att alla pionbuskar här hemma har tagit sig bra och är större än någonsin. Härliga blommor

Kram Teres

MITT VITA HUS sa...

Myke minutter: Tack:) Jo den kommer från Bruka Design Stockholm, jättefin till allt möjligt:)

Joy & Inspiration: Av mina buskar så är det tre stycken som som är gamla buskar egentligen, vi har alltså tagit halva svärmor och svärfars buskar och planterat om hos oss, dom andra två är nyinköpta och då köpte jag tre plantor till varje buske så det skulle bli lite mer alltså:) Dom står i strålande morgon sol (syd öst läge) på ett varm ställe och dom verkar trivas super där:)

Lycka till med dina buskar!

KRAM

M

a piece of happiness sa...

Ja man ska nog plocka dem ur en trädgård. Stod och beundrade några i en blomsteraffär men 50 kr styck sved för mycket. För man vill ju ha flera ;-)

Casa of Mia sa...

Så vackra! Jättefint när de är små knoppar, man vill nästan hålla i dem, kram

Anna _ Concept By Anna sa...

Åh... pioner!!! Min favorit också!!!
Synd att buskarna blommar så kort stund, vi får köpa snittblommor istället :)

Grattis till ditt fina resultat på kursen!!

Kramar Anna

Weronica - En mammas dag sa...

Mina små buskar lär nog vänta något år till. Men spännande att följa dem är det! Fin dag!

Lifestyle By Lena sa...

Ljuvliga pioner och vilka otroligt fina bilder du tagit!

Kram

Två Trappor sa...

Älskar pioner! Underbart söta ljusrosa knoppar, de kommer bli bedårande när de slår ut. Supergrattis till avslutad kurs med toppresultat! Heja dig!! :) Nu får du fira och unna dig något extra i helgen! Kramar, M

H`s enkla vardag sa...

Har inte sett några kboppar i mina buskar än! men jag har flera pionbuskar i min trädgård och jag säger också att det nog är blomma nr 1.
Grattis att kursen gick så bra! Vad läste du?
Vet du hur man löser problemet när man inte kan ladda upp kort på bloggen, när det står att man måste köpa utrymme? Har för mig att du hade samma problem i vintras?
Kram Helena

kristina - ingen vanlig dag sa...

Du skojar - finns det pioner alla redan! Så underbart. Det måste jag bara spana efter så att jag kan norpa en bukett till helgen. in favorit också och jag är supertaggad över mina pionbuskar i trädgården som nu är inne på sitt andra år och förhoppningsvis bommar massor i år!

Kram.

Petra/Grannfrun sa...

Pioner är även min absoluta favorit, så fina som snittblomma också ju :)... Finns så mycket fint att plantera i trädgården men tyvärr så har jag INTE gröna fingrar har jag märkt, tur att de även finns att köpa :)! Grattis till avslutat kurs, härlig känsla när det har gått bra och man kan känna sig nöjd med sig själv :).
Ha det fint!
Kram Petra

Anonym sa...

My good så vackra!!! vad lyxigt! Nu lär jag ut på jakt trots spöregn!

Bara love love love pioner och för mig skulle de gärna få blomma året om!

Tips till tågresan är att gå till bistron och hämta en gratistetra med vatten så ska Du se att de klarar sig vid fler ev förseningar.

Kram & hälsn från fd tågvärdinnan..:-)

G U L D N O U G A T E N sa...

Pioner är bara så fina ...

/ Cajsa

Room of karma sa...

Finaste blommorna ♥ Hur har det gått med ögonfrans medlet? Är nyfiken i en strut, hihihihi. Vågar man testa det tro ........

kram CC

Janne sa...

Vakkert, pioner er vakre blomster. Plentet i fjor pioner i hagen og iår kommer det skudd:) Gleder meg til de blomstere.

Fin kveld til deg:)
**Janne

LIFE by TESS sa...

Massvis med grattis till kursen, jag har inte hängt med på vad det är för kurs men så himla kul att det gått bra!

Och superfina pioner.

NK är alltid en liten guldgruva men gillar Sthlm bättre;)

KRAM

House number 11 sa...

Grattis till kursen och underbara pioner!
Kram Jenny

Anonym sa...

Jag har precis hittat din blogg, den är underbar!
Du har ett underbart hem som faller mig precis i smaken & du verkar va en mysig tjej...
Känner på mig att jag kommer att kika in till dig ofta för att få inspiriation!
Kram marina

jenny sa...

jag älskar också pioner och så ranunkel. underbara blommor.
tyvärr får mina pioner i trädgården alltid fullt med myror på sig vilket är lite läskigt.
kram

Baker's Corner sa...

Pinoer är ju helt underbara! Jag har en rosa och en vit och ska i helgen till Zetas och införskaaffa mig en röd :)

Jag undrar var du har köpt ditt orientaliska brickbord, tips?

Ha en skön helg

Kram Lena

Zarah - mamma, matte och gravid med nr 2 sa...

Pioner är ljuvliga! :)

Vita Hemligheter sa...

Ja pioner är verkligen jättefina:)
Fina bilder du bjuder på.
trevlig fredag!
Kram Emma

Kickan Style sa...

Underbara pioner!!
Nu är det bara ätt vänta :)

Ha en fin kväll!
Kristina

Sandras Värld sa...

Håller med dig, pionerna är underbara! Kram