fredag 4 maj 2012

DÅ KÖR VI FREEEDAG




Precis nystädat och fräscht i tv-rummet och nu ska vi äta hemmagjord pizza på sessornas begäran och sedan ska vi krypa upp i soffan och mysa med massa gott framför en trevlig film!




Tjing freeedag!




Vad hände med vädret i dag egentligen!:S 


Dagen som började så fint med stålande sol och sedan blev det helt kolsvart och iskallt med regn till att nu spricka upp i lite kvällssol! Vill ju ha mer härligt vårväder nu hela dagen lång och inga mer kalla bakslag tack! Jag blir helt fixerad på fint väder så här års och kollar hela tiden vädret som en tok på iPhonen, måste vara att man så vill "boosta" den där härliga energin som solen faktiskt ger!:)


Nog om vädret;) 


Dagen här har ägnats åt städning och storhandling! Det är så skönt att få en fin start på helgen med nystädat hem och kylskåpet fullt med massa smarriga saker - eller hur?! Det är lyx för mig faktiskt:)


Och nu ska jag fixa till pizzorna med massa gott på, de små är jäääätte hungriga hör jag;)



Hoppas du med fått en bra start på härliga helgen!



KRAM








17 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Här blir det LCHF pizza för första gången. Får se om recept dyker upp på bloggen. Icke godkänt = inget recept ;-)

KRAM

MITT VITA HUS sa...

Liselott: Då ska jag hålla utkik;) Kör ingen diet här på helgerna med i veckorna så försöker vi äta nyttigt, dock tål inte min mage ren LCHF så det blir med Low Carb i veckorna:) Men nya intressanta recept är alltid kul:)

KRAM TILL DIG

M

Lantliv inredning sa...

Mysigt det ser ut och låter... Hemgjord pizza är såå gott, favoriten hos oss är med hemgjord tomatsås med parmesan ost i, chèvre, bresaola, ruccola, pinjenötter och honung, mums!
Tycker mig känna igen kudden i soffan;) hoppas den andra också blev fin!
Ha en riktigt trevlig och mysig helg!
Kram Gunilla, Lantliv inredning i Leksand

House number 11 sa...

Önskar er en härlig fredag!
Kram Jenny

sextioåttakvadrat sa...

Lika fint som alltid! Var är pläden ifrån? Den ser verkligen hur skön ut som helst!

MITT VITA HUS sa...

Sextioåttakvadrat: Pläden kommer från Tine K och finns på Can can interiör, den är så maffig:)

KRAM

M

Zarah - mamma, matte och gravid med nr 2 sa...

Visst är det härligt att starta helgen med ett nystädat hem! Dock är vi i full gång med renovering av lilltjejens rum så det är kaos här hemma ;-) mysigt på sitt egna lilla vis! KRAM

Myke minutter sa...

Så fint du har det! Super lørdag til deg og dine :) Klemmer

Ida&Nike sa...

nom nom...låter himla gott så jag tror det får bli hembakta pizzor hos oss ikväll kanske :)

Tak för fina bilder och middagsinspo!

KRAM

Ida & Nike

dianasdrommar sa...

Låter som en perfekt frdag förrutom vädret då :) kram Diana

Anonym sa...

Hej fina Mia! Du har en så äkta härlig känsla på din blogg. Alltid kul att titta in hos dig. Man trivs i din "närvaro" stor kram Marlene

a piece of happiness sa...

Hurdu du!!

Jag har lite frågor till dig inne hos mig, om du orkar ;-)

Sandra sa...

Hej! Har en liten konstig fråga till dig..! =) Tänkte köpe en rund elefantbricka från Svenskt Tenn till köket men är lite osäker om den får plats där jag tänkt ha den. Undrar därför hur många centimeter du har mellan bänk upp till köksskåp där din bricka står? Tack för en otroligt inspirerande blogg!! Sandra

MITT VITA HUS sa...

Marlene: Åhhh rara du dessa ord värmde så:) Precis så vill jag att man ska känna när man kommer in hit till mitt lilla space (och när man träffar mig irl;):) Massor kramar till dig <3

LL: Men så skoj, de ska absolut orka vännen:)

KRAM

M

MITT VITA HUS sa...

Sandra: Jag ska kolla:) återkommer så kika här efter svar:)

KRAM

M

Sandra sa...

Hej Mia,

Måste dubbelkolla med dig om du svarat någon annanstans på min fråga angående mått för elefantbrickan? Ingen fara alls om du inte har svarat, förstår att du har mycket men vill kolla så jag inte har missat något.

Trevlig Helg!
Mvh
Sandra

MITT VITA HUS sa...

Ooops Sandra glömde;) Mellan skåpen är det 48,5 cm och brickans diameter är 49 cm:)

KRAMAR

M