onsdag 25 april 2012

SMÅ SKOTT I VÅRSOLEN




Titta små pionskott sticker upp ur jorden här hos mig! Jag kan inte längta mer än att se om det blir lite fler blommor i år på mina fem pionbuskar:)



Hej lill-lördag!



Här lyser solen och förhoppningsvis fortsätter den med det:)

Var bara tvungen att smyga ut i tofflorna och fota mina pion-skott som sticker upp ur marken, så kul att se sin enda! rabatt frodas lite:) I år ska det definitivt grävas mer perennarabatter och planteras en hel del annat så som några mer frukt träd och lite annat, så vi får lite mer ombonat här på tomten!


Nu ska jag ta och starta den här härliga dagen!



KRAM



13 kommentarer:

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så härligt med lite blomknoppar som kommer upp ur jorden. Här i norr är vi lite efter, igår hittade jag tussilagon som kommit fram mellan alla snö som är kvar. Längtar verligen efter våren.
HA en bra dag/Theres

lilla.u sa...

Måste höra med dig - har du köpt pionplantor och planterat - som sedan kommer år efter år? Eller kör du löker?
Vi köpte vår stuga och då fanns det redan två gigantiska plantor med pioner, men är sugen på att göra en hel pion-rabatt ;)

Maria i Lilla villa vita sa...

Härligt med pionknoppar, jag följer mina varje dag och har satt som mål att plantera en ny planta varje vår.
De gamla kan man ju sedan dela och vips har man dubbelt!

Ha en underbar onsdag kära du!

Kram Maria

Weronica - En mammas dag sa...

Jag har också små röda på ett ställe. Man blir ju så himla glad :) Och ack ja, denna plätt till trädgård. Någon gång så blir det nog bra :) Och man får försöka ha skoj på vägen!

Elin - Ett Hem sa...

Åh! Det ÄR alltså pioner som kommer här hemma! :) Har precis likadana skott. :) Det är så spännande med en egen trädgård.
Ha en fin onsdag!

House number 11 sa...

Pioner som är så vackra! Hoppas att du får ett helt gäng av dem!
Ha en finfin dag!
Kram Jenny

LIFE by TESS sa...

Love alla små vårtecken, man blir så glad i själen av att känna att våren verkligen är på ingång.

Kul trädgårdfix du har framför dej. Här har vi verkligen ALLT framför oss med grävmaskin, etc. men den som väntar på något gott...

Ha en toppenbra onsdag fina Mia!

kristina - ingen vanlig dag sa...

Ja, titta där! Mina har också börjat komma upp och nu börjar man riktigt att toklängta. Kul med fler trädgårdsplaner. Det har vi också i år, det tar sin tid men man ska ju inte heller jobba ihjäl sig på vår och sommar :)
Kram.

Casa of Mia sa...

Åh så underbart, idag kändes det faktiskt att våren är på väg, kram

G U L D N O U G A T E N sa...

Fina bilder :)

Industri house sa...

Så vackert det kommer bli med alla pioner!En riktig favorit här hos mig med :) Kram jessica.

ROXANNA - Kamp efter Cancern - Äntligen Gravid sa...

Underbart att se :)

Bromans Bravader sa...

Älskar Pioner. Finaste blomman!
Mission att plantera några här i år.
Kram