söndag 29 april 2012

MEN ÅHH VILKET UNDERBART VÄDER





Säg hej till vårt nya äppelträd - Transparente Blanche som ska ge oss söta gröna små äpplen! Ja, det är ytterst pyttigt för tillfället, men man måste ju börja någonstans så att säga här i nybyggarland!:)




Hej sköna Söndag!




Åh det känns så där riktigt härligt på nästippen och på kinderna idag av den härliga vårsolen! Vi började tidigt i morse med det fortsatta ute-fixet och är nästan precis inkomna! Dagen började lite kyligt och gråmulet, men nu är himlen blåare än någonsin och det är faktiskt lite värme i luften:)

Även en grill-premiär har vi hunnit med - mums vad det är gott med grillad mat så här första gången på året, eller hur:)

Nu ska jag ta mig en välförtjänt dusch och sedan ska jag sätta mig och skissa lite på vår trädgård! Känner att vi måste ha våra planer på papper, det är lätt att det blir allt eller inget annars av det hela! Och om skissen blir lyckad får ni se den sedan- såklart!




Ha det gott vänner så ses vi snart igen!



KRAM




ps, tusen tack ni rara som uppmärksammat mig i Leva & Bo bilagan:)




9 kommentarer:

Life's Silverlining and I sa...

underbart det där med lite äpplen i trädgården. vi byggde nytt för 7 år sedan och blev så glada när vi fick vårt första äpple:) Kram! Nilla

chatarina sa...

Kul med ett nytt äppelträd, och vad fint reportaget var i bilagan Leva&bo:)Kramar till dig!

Casa of Mia sa...

Ja åh vilket väder, nästan sommar! Vi har också precis haft grillpremiär, härligt! Underbart med ett äppelträd kram

Unknown sa...

En av de godaste äppelsorterna verkligen.

Er altan ser jättefin ut i bakgrunden - har ni behandlat den med något? Kanske kan få se några närbilder på den också här nån dag ;)

Lina sa...

De äpplena är riktigt goda att baka paj och kaka på.
Om jag inte minns fel är du en riktig hejare på det, minns att du bjöd mig på smaskig paj när Adam ochjag hälsade på.
Hoppas allt är bra med dig vännen
Kram kram
Lina

Weronica - En mammas dag sa...

Ja, jösses - sommar! Skoj med ett tappert träd till. Vi skall plantera två träd till, men det får bli ett höstprojekt. Just nu är det fullt ös med rosor :) Fin Valborgshelg till dig!

ladossa.com sa...

Ooo, congratulations on your mee Apple tree!! I am still waiting for my first one!

Vita Villan sa...

Vad snyggt ni har på eran baksida. Vi har också byggt hus och nu undrar jag: Jag har för mig att förra året skrev du att ni "oljade" in altanen i grått? Vad hette "oljan" har du ngn bild på hur det blev som man kan få se?

tack för en bra blogg!
/Maria

MITT VITA HUS sa...

Maria: Vi har oljat in den med Jotuns terass-lasyr i en grå färg men jag kommer tyvärr inte i håg vilken nyans det var. Ska visa er mer bilder när vädret tillåter:)

KRAM

M