måndag 30 april 2012

DEN SISTA APRIL





Goood Morgon!



Åh vad skönt med långledigt, njuter varenda sekund:)

Vad har ni för planer denna Valborgsmässoafton vänner? Ska ni kika på någon eld? 

Här blir det lite festligheter med våra fina grannar och en liten promenad bort till elden lite senare i kväll. De små tycker det är så mysigt att fira denna dag och jag minns så väl att jag också tyckte det när jag var liten! Alltid lika kallt denna dag var det, man fick klä på sig extra mycket innan man promenerade till elden, som man tyckte då var gigantisk. All vännerna var där, elden värmde, "vintern rasat ut" sjöngs högt i kör och när jag var liten var det alltid massa fyrverkerier i samband med brasan - och det vara bara så där jättemysig stämning där i mörkret:)



KRAM




10 kommentarer:

Fusion House sa...

Har du redan en mycket intressant bloggVarje dag jag kommer hit.Brawo.
Jag använder en översättareHälsningar från Polska.
Alicja

ETT FRIDFULLT HEM sa...

Kikar in och gör ett avtryck.
Vilken mysig blogg!!!

Här firas Valborg med en liten eld tillsammans med grannarna. Fyrverkerier hoppar vi, finns en del djur här som blir så rädda.

Ha en fin dag!

Ida sa...

Trevlig valborg! Mvh Ida

a piece of happiness sa...

Jag som inte har köpt Majblomma än. Uj uj uj !!!


Kram på dig!

House number 11 sa...

Ha en underbar Valborg! Så fint du beskriver känslan kring denna afton! Precis så kändes det!
Kram Jenny

Livet är Underbart sa...

Önskar dig en jätte skön Valborg! Kram Kram

Me sa...

Ha en underbar kväll!

Kram Fia

Sonia sa...

Hoppas valborg blev fin!
Jag inledde bikinisäsongen och tog ett premiärdopp efter löpturen!
Sedan var det gott att stå nära elden och mysa!

Livet på landet sa...

Maj månad börjar bra med sitt fina sommarväder!
Hoppas du hade en mysig valborg, vi firade med goda vänner & gick till byns majbrasa på kvällen!

Kram

Piffa och Puffa sa...

Vi besökte aldrig någon kase. Däremot så ringde vi brandkåren, trots att mannen är brandman men han var inte i tjänst, för det brann på en liten ö precis på andra sidan vattnet där vi bor. Så en liten brasa fick vi se:)
Kram