söndag 18 mars 2012

TITTA - LITE VÅRIGT I KRUKORNA



Vita bellisar, vita penséer och lite blå pärlhyacinter - vårigt och fint i krukorna:)



Hallo vänner!




Åh man blir så himla lycklig av att känna våren i luften!


Idag har jag planterat lite frosttåligt i några krukor och räfsat lite löv och fixat lite ute - missade ju det förra helgen då det var stålande vårväder och vi låg inne här i sjukstugan! Sessorna har cyklat runt runt och varit i diket och plockat små gula tussilago! Ja det känns verkligen som vår, även om det kanske inte officiellt är det än(och jag vet ju att ni mina läsare där i norr har fortfarande snö:)!



Hoppas ni alla njuter er söndag!



KRAM




12 kommentarer:

Dagar hos mig sa...

Åh vad härligt. I Stockholm känns det som om det kan bli frost om nätterna fortfarande, så jag väntar lite innan det blir vårfint i krukorna:)

Annas hjärtan sa...

Ååå, penseér! Måste kolla om det finns häromkring (Dalarna) Kram Anna

H`s enkla vardag sa...

Så rart med fina vårblommor! Har enbart kommit till att klippa ner mina perlagoner och gett dom ny jord!
Kram Helena

Vardagslyx sa...

Nej, här har vi fortfarande minusgrader på nätterna:( Men snart ska jag plantera vårblommor, snart!

Kram Pernilla

Vem är Dyrafina? sa...

Visst är det härligt när man plantera lite fräscha vårblommor i sina krukor!
Man blir så glad av se lite blommor med färg igen utan dörren!
Tjing!

Jenny sa...

Ja, visst är det härligt!!

Och stoooort TACK för hjälpen med min nya namnet förresten!
Du är bäst!!

Ha en riktigt skön söndag!

Kram!

Jenny sa...

Ja, visst är det härligt!!

Och stoooort TACK för hjälpen med min nya namnet förresten!
Du är bäst!!

Ha en riktigt skön söndag!

Kram!

LIFE by TESS sa...

Oh så mysigt vårfix! Det blev säkert hur fint som helst med blommorna.

Bästa helg är det vår tur här att fixa i trädgården, håller utmmarna för soligt väder.

KRAM

Casa of Mia sa...

Vackert, åh nu blir jag sugen på att fixa i mina krukor, älskar den här tiden kram

Lina sa...

Platerade lite vårfägring jag med i går.
Visst blir det fint med lite vårblomster i krukorna.
kram på dig och ha en bra vecka.
Kram Lina

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Så härligt med lite vårinspiration! Jag tror minsann jag ska ta tag i våra krukor och göra dem vårfina med. :)

Ha en fin söndagskväll.
Kramar Lotta

Sanna-Marie sa...

Visst är det underbart ! Solen tittar fram och allt väcks till liv, växter,fåglarna sjunger och man sprudlar av vårkänslor i kroppen.