fredag 30 mars 2012

PAOLO ROBERTO'S INSPIRERANDE HEM





Där ser man, Paolo har min nya soffa;) 



Hej på er igen!




Sitter här och läser nya Family Living och så dyker Paolo Roberto's fina hem upp där i ett reportage och vad ser jag, soffan vi var och kollade på för några helger sedan, på pricken precis. Tror nästan det är samma tyg med!

Vi har faktiskt funderat ett tag på att byta vår soffa, till något lite nättare, gärna fortfarande i svart och sen en ny matta som är lite ljusare till! Tror det skulle bli så fint här! Är så trött på vår nuvarande soffa, den är dessutom trasig (igen!) och reklamera är ju inte på tal om eftersom där vi köpte den inte finns längre! Men nu är det snart sommar, vi kollar på olika resemål, så en ny soffa får nog vänta en stund till, men drömma och planera får man ju;)



Hej från tv-soffan!

Här har en liten vit ranunkel blomma flyttat in - ja, jag frossar verkligen i ranunkler just nu:)




KRAM






8 kommentarer:

lilla.u sa...

soffan är riktigt. riktigt fin.
var är den ifrån? jag är på jakt efter en ny soffa - pronto!

och hoppas ni mår lite bättre nu.

trevlig helg. njut!
ulrika

MITT VITA HUS sa...

Ulrika: Den soffan där på bilden heter Oxford och är från Mio:)
Lite bättre, inget mer kräks i alla fall men hög feber fortfarande:S

KRAM

M

H`s enkla vardag sa...

Kan inte skicka meddelande! Provar ett kort igen
Kram Helena

H`s enkla vardag sa...

Ok tydligen för långt! Provar igen!
Varför väljer ni svart soffa? Vi funderar på vit eller cremevit, men kan inte bestämma oss! Vad tänker du om vita eller cremevita soffor?
Kram Helena

Anna-Malin sa...

ser fin-fint ut!
jag är glad för vår
varmt grå howardsoffa.
men ibland drömmer
jag om en vit :)
funderar på att köpa
en vit klädsel.

ha det gott å krya på er.

kram kram.

MITT VITA HUS sa...

Helena: Jag Blogger verkar ha lite problem med kommentarerna för tillfället:S

Jo vi har ju vit soffa där uppe men visst skulle det kanske vara snyggt med en här nere i vardagsrummet med, men jag gillar verkligen svart soffa, känns som jag liksom:)

Det som är ett måste om man ska ha vit soffa är ju att det är tvättbartöverdrag på, en Ikea soffa är ju ok, den kan man ju alltid billigt köpa ett nytt överdrag åt när det blir alldeles för solkigt! Vi använder våra soffor mycket och ja dom blir skitiga! Om man bara hade den som fin fint i ett fin rum skulle den kunna få vara vit:)

Hoppas det hjälper dig något i valet även om det bara är vad jag tycker:)

KRAM

M

PERNILLA sa...

Åh ..har blivit en favorit hos mig med den soffan....hade kunnat tänka mig en så´n också.......*ler.

Hoppas du får en fortsatt fin helg i ditt "ranunkelparadis" , själv måste jag nog spana in Paolos hem lite noggranare ..såg väldigt fint ut !!

Kram Pernilla på Piazzan

axelina sa...

Vi har också kollat på den soffan, blir ett köp så snart vi har flyttat in i huset:)