torsdag 15 mars 2012

MIN NYA BOK - SOMMAR I NEW YORK



Inne på pocket shop i går på tågstationen så föll ögonen på nya Carrie-boken - Sommar i New York - inte helt oväntat med tanke på att omslaget var ursött och jag tokälskar Sex and the City;)



Hello torsdag!




Oj vilket mulet väder vi har idag här, lite skillnad från gårdagen med 15 + och strålande sol i Göteborg som gjorde mig helt vårlycklig:)


Jag sitter i soffan och slappar och läser min nya bok medans alla andra sjuklingar här hemma kolla på Tv (japp alla de andra tre i familjen ligger däckade, säkerligen med de bacillerna jag har haft:S)! Vad gillar ni för böcker? Jag gillar lättlästa böcker gärna i pocketform, gärna spännande deckare, romaner eller roliga självbiografier som från författare Martina Haag, Camilla Läckberg, Kepler mfl.



Men nu blir det att steka lite pannkakor till alla sjuklingar:)



KRAM






10 kommentarer:

http://livinganddreams.blogspot.com/ sa...

Kanske inspirerande läsning till kommande N.Y resan :)

Läst eat,love and pray av Elisabeth Gilbert? Lovely!

PS Har en utlottning av smycken jag gjort som jag tror skulle falla dig i smaken, kika in sötis! :)

Tess

Weronica - En mammas dag sa...

Här har vi också två sjuklingar mitt i det mulna. En förmodad öroninflammation och en med någon magbacill. Solen tillbaka tack - och sjukdomar puts väck! Vi har nog inte samma boksmak - läser i princip aldrig chiclit :) Men däremot allt möjligt annat - just nu mest klassiker och precis just nu Göran Tunström. Fin dag mitt i allt det sjuka!

Maria i Lilla villa vita sa...

Tack för boktipset!

Jag själv gillar alla typer av kriminalromaner. Läste sist en av GW, som var riktigt spännande!

Ha en bra dag!

Kram Maria

jenny ~ house of jenny sa...

Låter urmysigt en grå dag som denna.... Den boken måste jag kolla in i morgon. Är den ny?

Ha en fortsatt underbar dag!

Anna sa...

Själv gillar jag också lättlästa böcker bäst. Deckare är en favoritkategori då jag gillar spänningen! De tre böckerna från Kepler gillade jag, de plöjde jag igenom riktigt snabbt :) Sen gillar jag också Viveca Sten, Mari Jungstedt och liknande.

Linruz sa...

Här är en till som har sjukstuga hemma.
Vart tog solen vägen....skulle ju sitta ute i vårsolen och sippa på en kaffe i dag ju ;)

Den där boken är precis i min smak.
Ska allt kollas upp.
Kram kram
Lina

MITT VITA HUS sa...

Tess: NYC låter ju alldeles underbart, ha det så fint:)

Jenny: Jamen jag tror det, det stod nyhet på den och vad jag hört kommer det nog en film grundad på boken med:)

KRAM TILL ER ALLA

M

LIFE by TESS sa...

Boken ser trevlig ut.
Själv är jag lite för rastlös just nu för att kunna sätta mig ner med en bok men annars gillar jag mest lättläst chic-lit som ger skratt.

Kram

Två Trappor sa...

Trist med sjukstuga, hoppas ni alla snart kryar på er. Här är vi också på väg att bli förkylda igen. :/ Jag läser sällan chiclit utan väljer spännande biografier, gripande livsöden, brittiska deckare och klassiker som man kan sjunka in i. Men jag ääälskar Sex and the City! ;)
Önskar dig en mysig helg, kram!

Sanna-Marie sa...

Tack för tipset, den ska inhandlas snarast !