torsdag 1 mars 2012

HOS HANNA PÅ HUDVÅRDSRUMMET



Det är så mysigt hos Hanna på Hudvårdsrummet här i stan, ljust och så lungt och skönt när man kliver in innanför dörren:)



Tjing!



Nu har jag varit och gjort en liten vår uppfräschning hos söta Hanna!


Gjorde idag en en så kallad Kemisk Peeling -en Enerpeel med mandelsyra som ska fräscha upp huden, ta bort lite fina linjer och rodnad! Var lite nervös att det skulle göra ont (är nämligen superkänslig för saker som gör ont;) men det var fullt övervinnligt med den lilla smärta som uppstod. Det pirrade lite när syran låg på och värst var när man tvättade bort den, då stack det och brändes en del! Jag måste bara säga att jag verkligen rekomenderar denna behandling för dig som är sugen - ser redan resultat och om inte annat känner det, men som sagt mest kommer det synas när det gått ett par dagar och huden har kommit igång och bilda nya celler! Du kan läsa mer om behandlingen här och här!


Sen gäller det lite strikta order från Hanna, inget smink, inte pilla och använda en speciellt kräm jag fick med mig, det ska man väl klara:)


Nu doftar det nybakat här i köket! Kladdkakan till alla söta sessor som är här på Playdate är nämligen klar:)



Vi ses snart igen!



KRAM




psst, Kan även berätta en hemlis som Hanna viskade idag till mig - en liten netshop är på gång med favoritmärken som Dermalogica för er som inte bor i stan och det kommer säkert bli en hel del trevliga erbjudanden i samband med premiären!:)



9 kommentarer:

{ My lovely Days } sa...

Oh då blir jag helt klart kund! Har länge funderat på att börja använda dermalogica!

Michelle sa...

Så skönt med lite egentid, vardagslyx it is :)

Hoppas du får en fortsatt fin dag!

Kram Michelle

Stjärnor & Champagne sa...

Där var jag igår och köpte presentkort till en tjej som slutade på jobbet. Ja jag skall nog ta och boka en tid jag med snart. Det var länge sedan jag unnade mig något sådant. Väntar med sppänning på en bild på dig och tjejerna när ni har era Hunters på er:))) Jag har haft mina i 3 år och älskar dom. Ha det gott/ Kramkram A

Johanna Stålros sa...

Jag har testat att göra Kemisk Peeling- skulle vilja göra det igen men det kostar ju en del;) Kladdkaka- sååå gott. Kram

♥Linda♥ sa...

Så härligt du verkar ha haft det! Du tar så fina bilder, duktiga du!
Besök på hudvårdssalong och sköna cremer kan man aldrig få för mycket av.
Kram

Limestone by the Sea sa...

Åh vad härligt det låter. Hanna sminkade mig till mitt bröllop, och jag var så nöjd, har inte varit så fin sen dess (11 år sen;). Ha det gott! kram

LIFE by TESS sa...

Låter riktigt härligt med lite egenlyx och ansiktsbehandling. Gjorde för några år sedan (hjälp så länge sedan) flera kemiska peelinga roch kan precis som du rekommendera det, riktigt fräscht.

Önskar dej en riktigt trevlig kväll och helg!

Kram

Bara Sara sa...

Å i dag är det min tur att få en tredje behandling kemisk peeling! Också nöjd med resultatet och HUdvårdsrummet!

Anonym sa...

Funderar själv också på kemisk peeling och sitter och googlar runt lite och hittade hit :-) Jag undrar lite..hur länge ska man undvika smink?