fredag 24 februari 2012

VACKRASTE FREDAGSBLOMMAN



De allra underbaraste Ranunklerna på köksbordet hos oss - så härligt glad rosa i färgen, Ranunkler är verkligen en av mina absoluta favoritblommor!



Tjing!



Just nu står jag och förbereder lite till kvällsmaten och morgondagens efterrätt (blir det gott återkommer jag med receptet:) och smuttar på ett glas rött i köket! Älskar att det är ljust länge in på eftermiddagen nu, men jag har tänt lite ljus ändå - det blir liksom lite mysigare med det när man fixar och donar!


Vad ska ni mysa med för gott i kväll då vänner!




STOR KRAM



ps, Förresten vad säger ni om lilla prinsessans namn? Jag hade tyckt Alice hade varit fint (såklart;)! Iallafall så blev lilla sessan Estelle - Hertiginna av Östergötland, så man sträcker lite stolt på sig just nu östgöte som man är:)





31 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Min favoritblomma också :-)

Jennys gömma sa...

Vilken underbar fredagsbukett! Kul att den nya sessan fick ett ganska (än så länge:) ovanligt namn! Trevlig helg, kram Jenny

Casa of Mia sa...

Så vacker bukett, önskar dig en mysig fredagkväll kram

seventeendoors sa...

Här blev det också rosa fredagsblommor, men körsbärskvistar och prärieklockor. Fint det också.
Trevlig helg!

Johanna Stålros sa...

Mn favvo med- Står vita här på mitt bord;) Kram

Weronica - En mammas dag sa...

Då hade Alice varit bättre :) Men skoj med kära Östergötland i fokus! Fin helg. Mia!

Monica sa...

En superfin blombukett och en urmysig blogg.
Kommer att kika in ofta!

House number 11 sa...

Ja, det är en av mina favoritblommor också. Så vacker bukett. Jag tror att du har skrivit om detta innan, men var kommer kannan ifrån?
Trevlig kväll!

MITT VITA HUS sa...

House number 11: Kannan är från Bruka design:)

Fin helg bästa bästa bloggisar!

KRAM

M

Rebecka sa...

Här hemma myser vi med räktoasts, vilket är en av mina absoluta favoriträtter! Sedan blir det lite godis i soffan. Underbara helg säger jag bara :)

Ha en fin helg!

PS. Jag tycker du har en jättefin och inspirerande blogg!

Ida sa...

Älskar också ranunkler, de är så vackra. Fick inte tag på dem igår tyvärr så det fick bli tulpaner men det är ju inte dumt det heller! Önskar dig en skön start på helgen, Kram Ida

Annajordet/Ulrika sa...

Mysigt med blommor till helgen =) Jag tyckte prinsessan kunde hetat Ulrika ;)

House number 11 sa...

Tack för svaret!
Kram

Jenny sa...

Superfina blommor!!

Grattis till det fina reportaget i Plaza!!

KRAM vännen!!

Två Trappor sa...

Vilken vacker rosa färg på ljuvligaste blommorna! Hm, Estelle var oväntat men man vänjer sig nog. Hade gillat Alice bättre! ;)
Mysig helg!
Kram från en till (inflyttad) östgötska :)

CAISA K. sa...

Ranunkeln är så vacker
- blev riktigt glad av dina bilder.

fin lördag

Louise Alexandersson fotografier sa...

ranunkler kan man aldrig få för många av, underbart vackert.

Trevlig lördag

Julia sa...

Åååh vad fina blommor! :-)
Trevlig helg

Kraam Julia

Anonym sa...

Så fina bilder! Du har fantastiskt bra smak, såg reportaget från ditt hem och det är så genomtänkt och vackert. :)

Livet på landet sa...

Estelle är en jättefint namn som passa en liten sessa!

Fina blommor!

Kram Helena

Anonym sa...

Hej Mia! Vill bara titta in o tacka för tipset om Nikes löparskor i tidigare inlägg. Blev så inspirerad så jag köpte ett par såna idag och minsann har jag inte tillochmed sprungit en sväng med dem. Känner mig så nöjd och stolt. Men utan din inspiration tror jag inte det blivit av. Tack för din mysiga o fina (och inspirerande) blogg! Kram Ulrika i Örebro

Me sa...

Halloj!!

Hoppas du har en fin lördagkväll med dina kära =) och att ni är pigga och friska!!
Jag har ny bloggadress ( gick inte att byta utan det skulle krångla =)
livingbysophia.blogspot.com

Kram Fia

Anonym sa...

Estelle är jättevackert! Härligt att Victoria & Daniel kör sitt eget race, det är deras barn och deras liv!! All kärlek till dessa härliga förebilder och framtidsvisionärer!!!Puss O Kram!!!
Största ranunkelbuketten till ESTELLE!!!!:-)

mammaxtre sa...

Men så vackera blommor!

Estelle är ett helt klart annorlunda val.

Ha en fin söndag

Gabriella sa...

En av mina favoritblommor med!=)

Sandras Värld sa...

Åh jag älskar dem! Kram

Michelle sa...

Hej Mia!

Kan du göra en peronlig bloggdesign om man har blogg.se eller kan du bara i blogspot (i så fall för en liten slant såklart)? :)

Kram Michelle

MITT VITA HUS sa...

Michelle: Hej rara du, jag är tyvärr jättedålig på sånt om det gäller blogg.se, men fina Charlotta på Ohlovely.se fixar säkert åt dig mot en liten slant:)

KRAM

M

Michelle sa...

Åh tusen tack för tipset fina du! :)

Önskar dig en fortsatt mysig söndag, kram!

PERNILLA sa...

otroligt fina bilder....hittade precis hit och lägger mig till som följare...här trivs man ...*skrattar..

Kram från Göteborg och mig.
Pernilla

Karolina sa...

Åh vad vackert! Hur sätter du ihop två bilder sådär?

www.hoskarolinaoc.blogspot.com