söndag 5 februari 2012

GÅRDAGENS EFTERÄTT





Tjingeling igen vänner!




Igår gjorde jag en Hallonmousse till efterrätt! Tänkte som en variant till den klassiska panacottan:)


Den blev faktiskt riktigt god måste jag säga och jag tänkte ni kanske var intresserade av receptet:) Nu var det ju så att jag inte hade några färska goda vildhallon utan jag tog sådana från frysdisken på stormarknaden och dom funkade fint dom med:)




Den var superlätt att göra och snabbt gick det med! Jag gillar att förbereda lite när man har gäster så man kan njuta tillsammans istället för att stå i köket hela kvällen:) Och ni denna efterrätt funkar ju fint för LCHF:are med bara man utesluter sockret. Nästa gång jag gör den ska jag nog ta i en vaniljstång när jag kokar upp hallonen - mums!




Nu blir det lite soffmys och film med kärleken!


KRAM






5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Lät kanongott! Får jag nog prova någon gång.
Kram

Bromans Bravader sa...

Mums, låter jättegott!
Ha en fin kväll!

Limestone by the Sea... sa...

Mmmm, det låter verkligen gott. Tack för tipset, det skall jag prova. Kram

Anna sa...

Åh vad smarrigt! Var gör man en sån där fin "lapp" som du skrivit på??:) kram

MITT VITA HUS sa...

Anna: Det är som digitala pappersark, finns att köpa på Designerdigitals.com

KRAM

M