tisdag 7 februari 2012

BÄSTA GLOSSET & SVAR PÅ FRÅGORNA OM BARE MINERALS SMINKET



Jag tror faktiskt jag är helt kär i detta lipgloss!

Så himla bra det sitter på - eller vad säger ni som också använder det? Förvisso sticker det lite i läpparna, men absolut inte för mycket. Jag valde färgen Trixie - knalligt rosa nu till våren - fint!




Hej på er raringar!




Jag har sett att ni haft lite frågor om Bare Minerals sminket jag köpte från Lyxx både här på bloggen och på mailen - ledsen har inte hunnit svara på dom innan! Har ju själv inte använt det förut, med jag ska försöka svara på era frågorna så gott jag kan:)


Jag har färgen Medium Beige på min Foundation. Jag passar i ganska kalla toner så Medium - Medium Beige är bäst för mig. (Startkitet finns att köpa i just färgen Medium:)


Ja - läppglanset sticker lite, men som sagt absolut inte för mycket! Har prövat andra sorter av sådana "plumpers" och har inte stått ut en minut med dom på. Detta gloss från Bare Minerals sitter faktiskt riktigt bra på också - plus för det:)


Primern - om man behöver den? Jag vet inte, men jag är helt kär i den, sminket sitter som berget hela dagen med den under så om jag får säga vad jag tycker så köp den om du ändå ska köpa foundationen! Dyr visst, med dryg som sjutton är den! Jag tog den "basic" mest för jag inte visste hur det skulle vara att använda och just den passade mig perfekt. Jag har inte någon slags problemhy, utan är mest bara torr på vintern!


Rouge köpte, den är en hit den med. Min färg heter Thistel och passar mig perfekt med sin lite kallare ton! Nästa grej får bli en sådan speciellt rougeborste till den. Som sagt jag tror man bör satsa på bra borstar till det hela - för att få bästa resultat!


Till vardags lägger jag grunden med primern (efter att ha smörjt mig med min vanliga dagkräm - Skin Smoothing Cream från Dermalogica). Sedan tar jag lite av concelern i färgen Bisque och täcker små skavanker. Sedan borstar jag ett lager med foundationen. Det finns en mängd tutorials om hur man lägger denna make, och köpter man startkitet ingår den en cd som man kan kika på:) sen kör jag lite rouge på kindbenen och avslutar med mineral veil (ett transparent puder som borstas lätt övber ansiktet, ger en mkatt slikeslen yta), lite mascara och lite lipgloss - klart!:)

Jag rekomenderar verkligen sminket, man blir verkligen hur fin som helst med det på! Jag har nog svårt att tro att jag kommer byta på länge - kanske aldrig igen!;) Och ni tänk på att även om det är lite dyrare så räcker det faktiskt väldigt länge, då det är väldigt drygt!


Någon såg jag undrade lite över min hårfärg. Jag färgar håret japp! Är så där riktigt tråkig i håret annars, skandinaviskt råttfärgad. När jag var liten var jag blond - mörkblond! Nu är färgen mörkbrun som jag använder och jag fyller i utväxten regelbundet! Färgar brynen med regelbundet - svart-bruna, färgar inte ögonfransarna utan dom är kolsvarta av sig själva:)



Hoppas ni fick lite svar där, återkom igen annars så kan jag fylla på här med mer svar:)




KRAM PÅ ER






14 kommentarer:

HOUSE OF SVEA sa...

Åh, det vill jag testa! Men vilket märke är det på lipglosset? BM?

Kramar!!

MITT VITA HUS sa...

Oyes så klart du ska testa Anna:) BM är märket:)

Anonym sa...

Använder samma lipgloss, älskar det! Dock är det inte så drygt, tycker inte jag. Många som undrat vad jag har för fint gloss på läpparna faktiskt :) Kram Linda

Anonym sa...

En sak till.. Våga visa dig lite mer på bloggen, du är vacker!! ;)
Linda

Anonym sa...

vi vill se bilder hur sminket sitter på:)

Kram maria

Anna sa...

Härlig färg

Piccolacasa sa...

Åh vilket sammanträffande, idag har vi en tävling där makeup från BareMinerals lottas ut! Kika in här: http://shrbloggen.wordpress.com/2012/02/07/alla-hjartans-dag-tavling/

Anonym sa...

Härligt att få svar på frågor!

Tack Fina fina Du, nu ska jag spara pengar till detta och prova..:-)

Och Ja, håller med ovanstående, Visa Ditt vackra ansikte oftare!!!

Du ser så fiin ut det lilla man får sneakpeaka på, och man vill ju se mer av hela Dig!!

Kramiz!! / M

Lisa sa...

Tack för glosstips! Jag älskar gloss men ogillar när de blir liksom lite "klistriga" på läpparna, blir det här så? Tack för svar om din fina hårfärg! Kanske testar jag det nästa gång jag färgar :)

www.villa113.bloggspot.com sa...

Blir jag sugen att prova;).
Kan annars rekommendera Cliniques Superbalm moisturizing gloss. Efter att jag varit jätte torr om läpparna hela vintern så blev jag len och fin efter att ha använt det 1-2 dagar.
Nyligen när jag handlade 2 Cliniquevaror så fick jag med en massa smått och gott, värt 650 kr, bla lippglosset. Cliniques varor är också väldigt dryga.

Ha en fin dag!
MVH
Maria

Anna at Amerikana sa...

Jag har ett Buxom i färgen Brandi i varje väska, badrum & barnvagnen;) Älskar det!!

a piece of happiness sa...

Tack vare dig vad jag och sniffade på sminket härom dagen minsann. :-)

MITT VITA HUS sa...

Hej raringar!

Söta ni är:) Men nää jag är alldeles för blyg (och för rund) för att visa hela mig;)

Liseslott: Ha ha livsfarligt att läsa bloggar;)

KRAM

Linda sa...

Älskar också Bare minerals produkter. Ett tips är att beställa från England (www.feelunique.com), myyyycket billigare och dessutom fri frakt, kan ju inte bli bättre! Deras foundation t ex ligger på endast 18.50 pund!

Kram/Linda