söndag 15 januari 2012

VÅRT SOVRUM


Så fick även denna lampa byta plats och jag tror den liksom hör hemma lite mer i sovrummet - min fina Liv.



Tjingeling söndag!




Nu är det bara det att vi har världens tråkigaste sovrum, vitt, kalt inget mysigt alls! Det ska bli ändring på det tror jag minsann!


När vi flyttade hit valde vi ju vitt på alla väggar av just den anledningen att man skulle få bo in sig och känna efter vad man vill ha. Dock har vi nu bott här i lite dryga tre år och nu vet jag att jag vill ha en tapet här (och nya lampor men dom ska jag inte tjata mer om för det vet ni ju redan!;). Det ska nog inte gå i någon färg, det är jag alldeles för feg för, utan gärna svart och vitt och gärna blommigt, milt inte för stort inte för litet. Det blir till att kika runt lite på olika alternativ - och så självklart får ni gärna komma med lite fina tips också!:)



KRAM




ps, vad tror ni om att vitvaxa ekgolvet också, det skulle väl kanske bli fint!?:)





15 kommentarer:

mariaemb. sa...

Den där lampan är ju så fin och passar verkligen i ett sovrum skulle jag säga. Ska bli kul att få se vad du gör med sovrummet.

Ha en fortsatt skön söndag fina du!

KRAM

Anonym sa...

Så fint det blev med lampan i sovrummet! Får man lov att fråga vad ni har för takhöjd?

När det gäller tapeter så finns det ju hur många fina som helst! Skall det vara en fondvägg bakom sängen eller skall ni ha tapeter i hela sovrummet?

Kram Linda

kristina - ingen vanlig dag sa...

Håller med att den lampan är perfekt i ett sovrum. Hade gärna haft densamma. Kul med förändringar och det kommer säkert bli kanonfint när du fixar!
Kram.

MITT VITA HUS sa...

Linda: Vi har 2,50 i takhöjd! Tanken är nog en fondtapet, det blir nog lite mycket annars med tapet i hela rummet tycker jag!

KRAM

Yvonne sa...

What a very beautiful bedroom! So bright! We want to relaunch our bedroom next month!!!
Have a wonderful new week,
Hugs
Yvonne

Blogg by Maliin Stoor sa...

Men det är ju så bra - med vitt alltså - bara att addera med mörkt/pastell/färg - ja vad som helst i textil eller prylar!

Härligt med snabb och enkel förändring!

Ha det fint!


Maliin

Lovely Things in my Home! sa...

Hejsan!
Vet precis hur det är med vita kala sovrum. Har själv haft det i typ 8 år men tapetserade en fond vägg nu innan jul, blev supernöjd. Det här med vita golv är ju jättesnyggt, dock så är du mörk som jag och då ser man mörka hår väldigt lätt... Lycka till med dina val, blir säker ursnyggt oavsett vad du väljer!
Annika

Snor och Glamour sa...

DÖR för lampan... Köpte den ju för ett par månader sedan - men lämnade tillbaka då jag fick lite ångest att göra av med de pengarna just då. Men under 2012 ska den tillbaka hem till mig... Vackraste vackraste!!

Puss & kram

Gabriella sa...

Åh så tjusig lampa!

Isa sa...

Ja lampan gör verkligen rummet. Den är så fin! Glvet tror jag skulle bli toppen om ni gjorde det ljusare, det skulle jag ha gjort.

Anonym sa...

Tips på tapet: Mimou har en väldigt fin tapet, vintage flower, lite blommigt men inte för mycket. Den finns även i flera olika färgskalor så man kan själv välja hur vågad man vill vara. Se själv på mimou.se. Öppna deras katalog, sid 46 finns tapeten.

www.villa113.bloggspot.com sa...

Låter fint så som du planerar.
Själv vill jag sätta upp Sandbergs tapet Ranold i grått. Ha grått överkast, grårutiga sängkläder. En svart hemnesbyrå, den längre. En renfäll på golvet nedanför sängen. Har helt snöat in mig på grått nu.
Såg även tapeten Ranold i ett kök, den grå/gröna varianten...hur himla snyggt som helst=).
Lycka till! Blir kul att få se hur det blir.
MVH
Maria

Jenny ~ house of Jenny sa...

Jag tycker det ser rofyllt ut! Gillar det enkla...

Tänker på hela din familj med det ni går igenom nu. Styrkekramar i massor!

<3

Anonym sa...

Åh så fint Ni har det. Vad har Ni köpt Er sänggavel? Den var superfin.

Tack för en inspirerande blogg!

Mvh Maria Peterson

Anonym sa...

Hej, mitt tips är Toile från Zoffany.

Hälsn Marie