onsdag 11 januari 2012

TITTA DET LEVER





Jippie, jag har fått mina olivträd att övervintra! Detta och mitt andra stoora träd är faktiskt än vid liv - kul eftersom jag annars är
ganska kass på att få saker som är gröna att överleva en längre tid!:)


Hej på er!


Hoppas ni mår bra vänner!

Solen stålar och snön försvann putsväck! Jag försöker mäkta med några jobbdagar med min envisa huvudvärk som inte vill ge sig trots medicinering! :/

Önskar er alla en fin dag och påminner om att ni fortfarande kan klicka hem lite nya härliga skönhetsprodukter med lite rabatt hos Lyxx med koden: Mittvitahus. 20% på din order gäller tom. 12 Januari 2012.



KRAM





20 kommentarer:

Lisa sa...

Fin bild! Mysigt med ett olivträd i badrummet. Hoppas huvudvärken ger sig snart! Det är inte roligt att dras med. Kram

It's a house sa...

Åh vilken lycka! Med olivträdet alltså. Inte huvudvärken. Hoppas den ger med sig snart! Huvudvärken alltså.

Jenny sa...

Mkt fint med olivträd så inomhus. Jag tycker att de alltid är svårt att hitta stora krukor till växter. Utekrukorna är det oftast hål i botten och då måste man ha ett fat och det finns ju inte många snygga. Vill me ha olivträd nästa år.

Jenny sa...

Mkt snyggt, Tycker det är jätte svårt att hitta snygga större krukor för inomhus. Men det har ju du lyckats med. Jätte snyggt. kram Krya på dig. Verkar som stor del av Sverige går runt med ont i huvudet eller maginfluensa nu.

anna sa...

Mitt olivträd står kvar ute fortfarande!!! :O står ganska skyddat, men ändå! Har planer på att ta in det, men då kommer det väl förmodligen att vissna. Får hoppas det klarar sig över hela "vintern" . Kram och du har det såå fint!

Anonym sa...

ÅÅÅ,Mitt olivträd ser dött ut men ja ger inte upp...Stora krukproblemet löste jag med att köpa en snygg papperskorg på biltema,vit med snygga handtag 29.90:- skitsnygg!!!

Hildas hem - Sofia sa...

Så fint det ser ut och vad kul att du lyckats med ditt olivträd över vintern, jag har tidigare lyckats ta död på ett olivträd över vintern. Nu har jag ett Kumquatträd som än så länge har bladen kvar - jag hoppas att de klarar sig hela vägen till våren :)

Room of karma sa...

Vad duktig du är! Mina oliv träd klarar knappt sommaren ut:)?!

Snyggt svart golv! Får jag fråga dig en fråga. Hur får du rubriken, datumet samt kommentarfältet under att bli centrerad???? Jag får bara inte till det!! Jag håller på att bygga om min sida men det är verkligen jätte svårt, tycker jag. Ser att du har fått koll på det där och undrar om du vill hjälpa en bloggvän i nöd?!

Ha en fin dag!
kram CC

Casa of Mia sa...

Så fint olivträd kram

Dagar hos mig sa...

Ett olivträd ska jag ha, fast jag väntar nog till sommaren.

H`s enkla vardag sa...

Hallå!
Kul att du lyckat! Jag har lyckats övervintra mitt olivträd i tio år, genom att det stått inne i vardagsrummet på vintern. Iår får vi se hur det går, för nu står det i det nybyggda garaget och det är sambon sm sköter vattningen. Därför var det bra du påminde mig att gå ut och se hur det mår!
Helena

Annas hjärtan sa...

Jättefin ny bloggafavorit! ♥

Bromans Bravader sa...

Vad underbart! Funderar själv på att skaffa ett till våren. De är så fina de där olivträden.

lilla.u sa...

jättefint.
som alltid när jag tittar in ...

Gabriella sa...

Så fin bild! Tjusigt med olivträdet inomhus.

frida sa...

ojojoj mitt tappade blad så jag ställde det i förrådet och då slutade det tappa =)

Julia - Ett hem för 5 sa...

Mitt olivträd har blivit så tanigt och fult så det har fått åka ut på balkongen i väntan på att slängas... tyvärr! Ditt var jättefint ju, och ser så tätt och fint ut!

Anonym sa...

Läckert som attans är olivträden, krukan behöver ingen kommentar. Det är väl Tine K :)). Vill ha, men såå dyra.
Förra säsongen lyckades mitt olivträd dö. Köpte en ny i somras och den har varit fin fram till nu, tappar nästan ALLA blad.

Vad är felet tror du? Har den i en självbevattningskruka i vardagsrummet. Duschar den med blomsprutan emellanåt och håller koll på vattnet, men ändå...suck.

God fortsättning förresten!
// Bella

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Bra jobbat! :) Vi har ett megastort Olivträd som vi fick för två år sedan i bröllopspresent. Det lever än! Helt otroligt. Och det har överlevt denna mildra vinter utomhus. :)

Ha en fin helg!
Kram kram

Anonym sa...

Hej, Så fint olivträd. Hur har du gjort för att klara olivträdet? Mitt tappade helt plötsligt alla blad, trodde det var för det stått för varmt inomhus nu under vintern. /Caroline i Växjö