lördag 7 januari 2012

ÄNTLIGEN LITE HELG





Åh vad jag är sugen på att shoppa en massa nya krispiga gröna växter hem nu när julen är utstädad, har inte riktigt hunnit fixa den än för det har varit fullt upp med en massa jobb. Denna bild på en vacker hortensia är gammal men jag gillar den mycket - den får sätta tonen för dagen med sin smutspastelliga helrätta våriga färg!


Hello vänner!


Åh så blev det äntligen helg, skönt som tusan! En av de nackdelar med att jobba i vården är att även de röda dagarna blir som vilken annan dag som helst för oss. Fast man får liksom vända på saken och se till alla som måste vara sjuka oavsett vilken dag det är!:)

Idag väntar taco-fest med goda vänner, ska bli riktigt kul att ses för det var ett tag sedan!:)


Önskar er alla en fin fin januari lördag!


KRAM




13 kommentarer:

Ida sa...

Vilken fin färg på blomman, längtar också tills hortensiorna dyker upp! Ha en fortsatt skön helg, kram Ida

Casa of Mia sa...

Åh så fint med hortensia, stog och klämde på några i blomsteraffären men bestämde mig för att vänta ett tag till kram och trevlig taco-kväll

Anna sa...

Vilken underbart härlig krispig bild, älskar rosa, kan inte hjälpa det :)

Trevlig helg och hoppas ni får det bäst ikväll då!!

KRAM på dej!

Dagar hos mig sa...

Spanade också in hortensian i blomsterbutiken. Väntade dock med ett inköp. Det blev lite snittblommor istället.

Room of karma sa...

Det är såååå vackert med Hortensia ♥ Då känns det som det går mot vår på något vis:)! Önskar dig en fin helg!

kram CC

Vardaxlyx sa...

Springer in för att önska dig en helt underbar lördag =)
Kramkram söta du!

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Hej fina du! Först måste jag bara skriva och säga att jag uppskattar din blogg så himla mycket. Du har en skön blandning av allt. Inspirerande foton, privatliv, recept, en liten tävling då och då. Personlig och underbar blogg! Tack för all inspiration!

För det andra måste jag säga att jag dog lite när jag såg bilden på Hortensian. Åh, min favoritblomma!! Och så vacker den är när den är så där ljusrosa. Ljuvligt!

Tror jag ska åka iväg och köpa imorgon... lite nya krispiga växter.

Vet hur det är det där med vården. Min mamma har i hela sitt liv jobbat inom vården. Många helger och helgdagar där som vi fått fira jul eller nyår själva. Likadant med Magnus... han jobbar inte inom vården så sätt men han har också konstiga arbetstider. Nyår fick vi fira utan honom. Men tack och lov att det finns sådana som ni som jobbar när andra inte gör det.

Ha en fin kväll!
Kram från Lotta

Grodmamman sa...

Fin bild på hortensian!
Här är det maken som jobbar oregelbundna tider, så han jobbade igår kväll/natt och även idag kväll/natt. Ibland får man ha helgmys på vardagarna istället!:)
Kram

Hedvigochjag.se sa...

Så fin bild! Hoppas att det blir en bra taco kväll..

The super ordinary sa...

Jag håller med.. Lite krispigt och nytt.. Gärna.. : )
Hoppas du haft en fin Lördag!

Enkel stil sa...

En härlig vårkänsla med det rosa. Hoppas kvällen blev lyckad.

Anita

MITT VITA HUS sa...

Åh alla vad glad jag blev idag av att läsa era fina ord till mig, tusen tack för ni finns - kärlek till er ♥

KRAM

M

Att vara någons fru sa...

Hoppas helgen blev fin "ändå".