torsdag 5 januari 2012

ÄNNU MER VÅR INSIRATION - TINE K HOME s/s-12




Idag blir det en hel bildkavalkad av nya härliga bilder från Tine K Home och deras vår kollektion s/s 2012, som syns på var och varannan blogg idag (precis som Day gjorde i går;)!:) Kolla bara in den underbara bilden ovan, vill ha allt, lampan, askarna, lilla fågelburen - kärlek vid första ögonkastet!





Hej raringar!




Ja det är bara att konstatera att dom där danskarna dom kan allt, eller hur?:)


Även om våren känns lite så där på avstånd just nu så suger man bara i sig all inspiration man kan få med våriga kläder och inredning. Så här i början vill man liksom ha allt man ser på bilderna, men nej det går ju inte. Bättre lugna sig en stund - njuta av bilderna och låta det sjunka in!:)




Vackert stylat må man säga. Älskar den lite smutsiga men ändå ljusa lite pudriga tonen i kollektionen!





Lärkgrenarna byts mot krispigt grönt i de fina Tine K krukorna. Gillar den vita stora brickan mycket!





Kolla vad fin stråväskan med hjärtat på var och den söta blå skärmen på den vita foten, tänk den i ett vackert sommarhus vid havet - mmm!



Blått är flott! Och doftljusen - dom är ljuvliga!



Stora lyktor och fågelburar - love it!:)




Kan inte bli för mycket kuddar och plädar i ett hem, det är en sak som är säkert. Så fint att byta ut till det lite ljusa nu på våren:) Jag är sugen på en massa fina Tine-kuddar till soffan uppe hos mina tjejer i deras tv-rum!



Hoppas du blev inspirerad, det blev iallafall jag!:)



Förresten hipp hurra till bästa Black Ballon som firar 1 år idag! Vill ni passa på att handla lite danska godingar eller annt passa på att lägg en order och få rabatten 10% med Koden: BB1ÅR. Gäller endast idag och ej rea!




KRAM






15 kommentarer:

Signerat Karin sa...

Mycket fint, helt klart!

Grodmamman sa...

Underbara bilder! Och jag är glad över det blåa då det är en favoritfärg hos mig!:)
Kram

Anna-Malin sa...

det känns kul att se alla de färdiga bilderna.
jag hann ju bara vara med under en del av dem.
älskar bilden med lampskärmarna.

kram kram.

Anonym sa...

Mycket fint! Mem doftljuset var ju värdelöst, brann snett, veken ek sig (!) och det doftar ingenting efter några ggr. Det är iofs ganska billigt Man ska nog satas på dyrare då de oftast har bättre kvalitet!

Maja

MITT VITA HUS sa...

A-M: åhh vilken lycka att få vara med:) bara liiite avis;)

Maja: åh tyckte du, min veke böjde sig inte, klippte den en bit när jag släkte ljuset (som man bör med doft ljus för dom ska hålla sig) mitt luktade med hela tiden, så där lagom:) har du någon annat favoritdoftljus att tipsa om?:)

KRAM

Två Trappor sa...

Å så mycket härlig vårinspiration! :)
Kram Madeleine

Blackballoon sa...

Tack Mia <3

Casa of Mia sa...

Åh det är så snyggt, vårigt och fint kram

seventeendoors sa...

Besökte Tine K:s mammas butik, I Rosens namn, i Charlottenlund i Danmark idag. Suck vilken underbar butik, stor blomsterbutik i kombination med Tine K:s produkter..
Rekommenderas om man är i krokarna!
Hälsningar
Ulrika

Sandras Värld sa...

wow vilken inspiration!!!! kram

Gabriella sa...

Oj så mycket härlig inspiration! Får en att längta ännu mera till våren=)

Stämningsfullt sa...

Å så mycket fint och härliga bilder!
Det är ett furugolv vi målar, essutom ett väldigt gulnat sådant så det kommer bli stor skillnad! Ska ner och måla tredje och förhoppningsvis sista lagret nu :)
Kram Vanja!

amanda olesen sa...

åååh vad fint hem! vitt, men inte kliniskt.. har försökt övertala min mamma att köra på vitt här hemma, men hon säger att 6 småungar smutsar ner för mycket. Nu jäklar kan jag bevisa henne fel! Tack :D haha

Anonym sa...

Ja, visst har Tine K mkt snygga saker. Tack du som tipsade om butiken i Charlottenlund i Danmark, jag bor i Malmö o tar mig ju lätt över :)
Tack Mia (för det heter du väl????) för ett ärligt o reko svar om din blogg,lön, nya saker osv osv.
Klart jag fortsätter att läsa här :). skulle gärna vilja ha någon av de svart/ vita Daykuddarna du har i din soffa, men vad jag försår så är det från tidigare kollektioner o slut i affärerna, vet du var jag skulle kunna köpa någon av de?

mvh
Marina

MITT VITA HUS sa...

Yes, tack för det Ulrika, det blir att besöka vid nästa resa:)

Kul Marina att du hittade tillbaka:) Japp, kuddarna är lovely dom svart vita från Day:) Tyvärr har jag ont om tips på vart man kan finna godingarna som kommer från de tidigare kollektionerna men kolla med Anita på My Home hon finns i Norge på olenmöbler och kanske har några kvar? Länken till hennes blogg hittar du i högerspalten. Annars får du googla massa danska affärer som säljer Day, dom kanske har kvar. Jag vet att när vi var i Danmark förra sommaren så hittade jag endel av dom som ligger i min soffa på rea, huuur billigt som helst där. Större utbud kan ha med saken att göra;) Men lycka till i jakten:)

MASSA KRAMAR

M