söndag 18 december 2011

VÅRT ALLRA FÖRSTA PEPPARKAKSHUS




Se där ja, vi lyckades med ett litet pepparkakshus tillslut!



Tjingeling!



Vill bara visa er vårt lilla pepparkakshus (nu får ni ha överseende, det är faktiskt första gången vi gör ett så det är lite snett och vint och kristyren är inte helt jämn:S!) så här på kvällskvisten innan jag fortsätter med det sista fixet på julgodiset och julgröten som står på spisen!


Jag har hitintills lyckats hålla mig undan från pillet att göra ett pepparkakshus, Emma har liksom aldrig frågat om vi har kunnat göra något. Sen kom Alice, nu är det en helt annan femma! Hon är verkligen bestämd den där lilla och hus skulle det absolut bli! Hon säger nu att det där är huset som Kurre, Charlie och Gerda ska flytta in i när allting ordnar sig i tjuvarnas jul - årets julkalendern som faktiskt bara är såå bra i år, vi missar inte ett enda avsnitt här hemma!:)



Nu får ni sova så gott - i morgon börjar julaftonsveckan!



KRAM





22 kommentarer:

Ljusa vardag sa...

Vilken fin bild på ert pepparkakshus! Det ser riktigt charmigt ut. Ja imorgon börjar julaftonsveckan, kan inte fatta att tiden går så fort. Ha det så bra. Mvh Anna

Villa Hemma sa...

Urfint! Du skulle se vårt, köpte ett färdigt och klistrade ihop. Barnen har kladdat själv m kristyr godis :)

kram

Anna-Malin sa...

tjohej vad fiiint ni gjort.
ja, du har ju sett vårt
första. (och förmodligen sista ;)

kram.

Anna sa...

Underbart fint!! Inte illa för att vara första gången!!


KRAM

Isa sa...

Sött. Precis som ett litet pepparkakshus skall se ut!

Skumpa och Spaljé sa...

Så fint...

Helena

@my casa sa...

Tycker huset ser väldigt fint & rart ut
- ett äkta pepparkakshus.

Hälsningar Åsa

Isabelle sa...

Jättefint! :-)
Vad fotar du med för kamera och objektiv?

Kram Isabelle

Ida sa...

Ser jättefint ut! Ha en bra start på nya veckan, Mvh Ida

Bromans Bravader sa...

Tycker det ser mycket tjusigt ut jag =)
Ha en fin kväll
Kram Jannike

Anonym sa...

Oj har dina tjejer gjort det huset? eller de fick inte vara med och pyssla med det?

/Mia

tinajo sa...

Charmigt! Det är verkligen inte lätt att sätta ihop dessa hus, brände mig i år också... Någon gång kanske man lär sig... :-)

Två Trappor sa...

Otroligt sött hus! Bra jobbat! :)
Kram Madeleine

Casa of Mia sa...

Pepparkakshuset är jättefint! Vi sitter också klistrade framför julkalendern, den är så bra kram

Anonym sa...

Jättefint pepparkakshus, duktigt! :) En pinsam fråga att ställa till dig som verkar väldigt bra på allt i köket, men jag blottar mina okunskaper för jag skulle så gärna vilja göra nåt liknande... Så: Hur gör man kristyr??
Tacksam för svar...
Kram!

Stjärnor & Champagne sa...

Haha jag tycker att det ser fint ut:) Här får båda grabbarna nöja sig med köpta och limmade med limpistol. Hann att bränna fingrarna på hälften:( . Ja fyyy vad julkalendern är bra, här sitter hela familjen klistrade:) Kram Anne

Livet på landet sa...

Haha, så sött av henne..såklart att de måste ha någonstans att bo!;)
Här hemma gillas kalendern oxå av både stora & små!

Kram Helena

by JODY sa...

Jag får nog lov att säga att det där var ett RIKTIGT bra första försök, så där ser inte mina ut kan jag lova :) Och jag får alltid limma dom med socker och bakplåtspapper :(

Enkel stil sa...

Det blev ju riktigt fint! Vi brukar oxå hålla oss till den lilla stugan.
/Anita

Vuxenmamman sa...

Ville bara låta dig veta att jag älskar din blogg. Det är som en dröm att komma hit in.

jenny ~ house of jenny sa...

Superfint hus ju! :) Från en som inte lyckades alls och pepparkakshuset gick i tre tusen bitar :)

Malin - Stjärnflocka sa...

Otroligt sött!!!