tisdag 13 december 2011

VÄLKOMMEN LUCIA



Lite julkänsla i köket, hemmagjorda saffrans biscotti - en numera klassiker som vi gör varje jul och lite vita hyacinter lite här och var som snart kommer slå ut och dofta ljuvligt lagom till jul! Fina ljustaken kommer från Ellis Corner, Zinkburken och Hyacintvasen/Granit, Brickor/ Svenskt tenn & Designtorget, de två stora kak - och brödburkarna i Zink/Ylva Skarp.




Välkommen Luciadagen!



Har ni fått sett några vackra ljusbärare än?



Jag är påväg till sessornas skola för lite lussefirande och nä jag är inte bättre ett dugg än! Hostar som en tok, kroppen och halsen värker, men min stora söta sessa ska ju vara tärna i fina luciatåget! På vår skola är det tre:orna som lussar för hela skolan och det får man ju inte missa för allt i världen - tycker det är så mysigt att se dom små när dom har övat så duktigt i flera veckor!:)


Saffransbiscottireceptet hittar ni här!



Fin Lucia önskar jag er och Tusen Tack raringar för alla krya på er hälsningar!:)




KRAM




8 kommentarer:

Bromans Bravader sa...

Ja saffransbiscotti är ju så grymt gott!
Ha en fin Lucia och krya på dig nu!
Jannike

Casa of Mia sa...

Mums med saffransbiscotti, jag var också på flickorna luciafirande imorse och det är ju så mysigt, krya på dig och ha en fortsatt bra Lucia kram

Livsglitter - en blogg om ljuva ting sa...

åh krya på dej vännen, jag har vart så dålig på att kommentera på den sista tiden!! Jätte fint i ditt kök! Mums!!

Vardagslyx sa...

Jobbigt att ta sig iväg när man är sjuk. Men visst är det så att luciafirandet får man bara inte missa!

Kram Pernilla

Michelle sa...

Ditt kök ser så vitt och fint ut, me like! Låter himla gott med saffransskorpor, måste nog ta och baka dessa till jul.

Hoppas du har haft en fin Luciadag :)

Anonym sa...

Hej!

Såå fint, men jag har för mig att jag har läst att man inte ska ha bröd, kakor etc.. i zinkburkar utan att ha ngt skyddande emellan zinket och brödet, kommer inte ihåg varför ....

Mvh Sara

Anonym sa...

Gillar zinkburkarna, var har du köpt dom?

Kram/ Maria

MITT VITA HUS sa...

Maria: dom har jag köpt på en liten netbutik som nu tyvärr är nedlagd, cosas.se! Kolla i Ylva Skarps netbutik, dom kanske finns där?:) den med glasrutor är från granit!

KRAM

M