torsdag 15 december 2011

STJÄRNAN & JULSTÄMNING I TVRUMMET




En egengjord stjärna!:)



Hej Raringar!



Hur har ni det?


Här är det mycket mycket bättre idag - jippie det har vänt!:)

Min "lilla" Alice var så snäll och klättrade upp på fina brickbordet från Tine K i går förstår ni! Ni kan ju gissa vad som hände liksom (hon är ju inte direkt någon lätt "liten toddler" längre)!:S Ja ja, tur att det bara är plåt så det gick att böja till igen! Min lilla sessa, ett
riktigt busfrö, precis på pricken som Lotta på Bråkamakargatan!


Lite av julstämningen i vårat tvrum - den egengjorda Davidsstjärnan på väggen, fårskinn, hyacinter, renar och kottar!



KRAM




29 kommentarer:

Annika E sa...

Åh så fin stjärna du har gjort! Vad enkel och fin den är! Får nog ge mig ut i skogen...
Måste passa på att fråga, vilken tidning var det som gjorde reportage hemma hos dig och vet du när den kommer? Vill inte missa!
Superfin blogg som jag läser varje dag.
Ha det så mysigt!

MITT VITA HUS sa...

Annika: Det var till Plaza interiör reportaget såldes och det kommer kanske till sommaren:)
Tack rara för dina fina ord, det värmer i hjärtat:)

KRAM

Anna sa...

Superfint!! Duktiga du!!

Har också knåpat ihop en faktiskt ;) ;)

KRAM

The super ordinary sa...

Vackert söta Mia!! Hinner jag ska jag med få till en tänkte jag..

Ja, här är jag nu igen.. någon tog ju snabbt över min blogg. Är såå ledsen för dom pinsamma bilderna dom la upp på sin sida. Och eftersom jag hade pausat från bloggandet hade jag ingen koll.
Men! Nu är jag här igen.. ; )

Kram på dig!!

Att vara någons fru sa...

Vackert!

Inredningsgalen sa...

Bra jobbar, den var fin!

Mrs. b sa...

Fint! Även här har det knåpats en sådan stjärna (det är ju ett enkelt och roligt DIY), men den har ännu inte hunnit hamna uppe på väggen.

Bromans Bravader sa...

Ja de där borden är ju otroligt fina, men inte så stabila =) Men oh vad jag älskar mitt.
Tur att du kunde fixa till det.
Ha en fin kväll
Jannike

Anonym sa...

Åååh, Superfiint blev det!

Jag sprang ut i skogen och fixade grenar jag med häromveckan när jag såg att dessa liknande stjärnor kostar 500 kr på Day.Detta är nog årets mest kopierade julprydnad bland alla bloggläsare.Vad snyggt att Du gjorde den stor!

Kram på dig din Vackra!!

Anonym sa...

Glömde ju fråga hur långa Dina pinnar va som Du satt ihop till stjärnan? Riktigt snygg storlek på den!!!

MITT VITA HUS sa...

Hej alla: Jo men visst är det nog den mest kopierade DIY:en för i år, skulle aldrig falla mig in att köpa när det finns så mycket pinnar som ligger och skräpar i skogen och så såg jag hur fint A-M på Helt enkelt hade pysslat själv:) Jag hittade massa sly som var fällt och klippte till mina pinnar därifrån, tror jag tog dom 1 meter långa ungefär!:)

KRAM

M

Två Trappor sa...

Åh vad fin din stjärna blev! Jag gjorde en jag också men den gick tyvärr sönder (jag tog nog för tunna pinnar..) ;) Tur att du kunde fixa till det fina bordet!

H`s enkla vardag sa...

Hejsan! Jättefin stjärna! Jag gjorde en också, men den blev inte lika fin som din och A-M. Men det finns ingen anledning att betala så mycket och sedan är det ju roligt att få vara lite kreativ och på så sätt kommer man ut i naturen också! Mycket trevlig blogg som jag följer slaviskt!
Kram från Helena

Casa of Mia sa...

Åh så fint, stjärnan är verkligen jättefin kram

a piece of happiness sa...

Juligt inne blaskigt ute....

Tack för att du gjorde stjärnan själv. Bra jobbat!

Anonym sa...

Så fint, skulle vara kul att se fler bilder på hur du pyntat i år.
Du har så smakfullt.

Villa Hemma sa...

Stjärnan är kalasfin!

Brickan skall vara lite vintage, så det är bara att knyckla ut :)

kram

Room of karma sa...

Supersnyggt! Gillar din egengjorda Davidsstjärna:)!Du har det riktigt snyggt nu! gillar ditt svart/vita hem ♥ massor

Känner igen det där med bordet:)! Har också en liten Lotta på bråkmakargatan här hemma:)!

KRAM CC

by JODY sa...

Vilket jätteefint brickbord du har, älskar underredet! Får man fråga vartifrån det kommer? :)

MITT VITA HUS sa...

Jody: Jag har haft mitt brickbord i snart ett år och är supernöjd med den! Märket är Tine K och det kommer från Perlanliving.se!

KRAM

lilla.u sa...

så mysigt ni har det.
älskar fårskinnen!
och en stjärna har jag oxå.
från skogen på vår ö.

kram.

Lisa sa...

Fin! Kram

Husbysjutolfts sa...

Haha!!! vilket busfrö.
Väldigt fint och stämningsfullt då fått till det med allt.

kram

Jenny - Hugos mamma sa...

Det ser riktigt mysigt ut & alldeles lagom mycket pynt, blir så sugen på att göra en egen stjärna nu så jag måste nog bege mig ut & leta fina kvistar!;)

Livet på landet sa...

Oj, vilken tur att bordet gick att "böja" tillbaka!;)
Här hemma har jag två egengjorda stjärnor som får pryda vardagsrum & sovrum..enkelt, fint & gratis!
Önskar dig en trevlig helg!

Kram Helena

Livsglitter - en blogg om ljuva ting sa...

Jättefint! Dom här stjärnorna har verkligen blivit popis!! Själv har jag en på kaminen <3

Mickan sa...

Komiskt! Jag plockade pinnar till en sån stjärna häromdagen och tänkte sätta mig med den alldeles strax. Så fin tycker jag!

sandras värld sa...

Fiiiiin! Jag har också gjort en, älskar den! kram

jenny ~ house of jenny sa...

Gillar allt jag ser! :)

Tur att bordet klarade sig...