fredag 30 december 2011

JUST NU HOS MIG





Phu - nu gäller det att andas djupt!

Varför kommer man aldrig ihåg att det liksom är mycket bättre att göra saker i god tid än att göra allt i sista minuten. Alla var tydligen på stormarknaden just samtidigt och då menar jag alla! Man blev på snudd nedtrampad där och sjukt stressad! I fiskaffären, där nyårsräkorna gick på hela 580 kr kilogramet - sinnessjukt, bäst för dom att dom smakar riktigt gott, där var det med fullfart och mycket folk, likaså hos bästa bagaren i staden där fick man med trängas!

Men nu är jag hemma igen och pustar ut och nu ska jag ta och läsa senaste Lantliv, som vid en snabb titt verkar vara riktigt lovande och ta en liten stunds paus i fixandet!:)


KRAM




17 kommentarer:

Livet är Underbart sa...

Ja, vi gjorde allt det där igår. Var inte mycket bättre då :S Ja, räkorna var hiskeligt dyra i våran lokala fisk affär. Men jag ska ha mina i snittar och dom ska hackas sönder så det fick duga med frysta för 49 pix/kg =)Hoppas du får andas lite emellan. Kram Jenny

annixen. sa...

Tittade in på bloglovin i allt fixande här hemma och då gjorde du mig påmind om att det är bra att ta en paus. Sitter nu i soffan och dricker kaffe! Tack :)

Carolin sa...

Jag är precis lika dan, ute i sista sekund och trängas med alla andra. Att man inte lär sig :)
Är just nu på jakt efter nya muggar, den du har på bilden är riktigt fin. Var har du köp dessa?

Hoppas nu att du får en mindre stressad eftermiddag!
Kram Carolin

Vardagslyx sa...

Önskar dig ett Gott Nytt År!

Kram Pernilla

MITT VITA HUS sa...

Carolin: Hej rara du! Muggen den kommer från Fide Fajans på Gotland, köpte ett helt gäng urfina i sommras:) du kan säkert handla sådana via Fide Fajans hemsida om du hittar en mailadress där!

Tack alla rara för era hälsningar:)

KRAM

M

Hemma hos Katta sa...

Vilken mysig och rofylld bild!!

Gott nytt år bästa Mia! Hoppas ni får en mysig och glittrig nyårsafton!

Kraam kraam

Två Trappor sa...

Ja fy för stormarknadsträngsel! Skönt med en lugn paus med mystidning och fika - det är dig väl unt! :)
Kram Madeleine

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

ja varför gör man alltid så.. Jag är precis likadan..

Gott nytt fina du

Kram
od, njut av räkorna:)

anette sa...

Kram till dig med vännen, alldeles för länge sedan vi sågs!!! Gott Nytt År lite i förskott!

Emma sa...

ÖNSKAR DIG ETT GOTT NYTT ÅR OCH SOM SAGT HOPPAS RÄKORNA SMAKAR RIKTIGT BRA ;)

KRAM FRÅN MIG ♥

a piece of happiness sa...

Ja de varnade för att fisk och skaldjur skulle stiga i pris pg a stormen. Inga fiskare vågade sig ut på ett par dagar. Därav ont om det. Hoppas dem smakar ;-)

Kram på dig, stressa ner.

Anna sa...

GOTT NYTT ÅR!!!

Största Kramen!!

Ida sa...

Önskar dig ett Gott Nytt År. Kram Ida

Livet är Underbart sa...

Tittar in igen och önskar ett gott nytt år! (har hela huset fyllt med gäster så det lär inte bli mycket surfande i morgon kväll=)

Ett riktigt riktigt Gott Nytt År!

Måste få säga hur mycket jag uppskattar din blogg och hur mycket du inspirerar mig<3

kram Jenny

Stjärnor & Champagne sa...

Hihi vi får svensk hummer imorgon till förrätt, undrar vad dom kostade:) Mums iaf....Köpte Lantliv igår men har inte orkat bläddra i den. Ja tänk vilket fynd jag gjorde idag, den skrek Anne Anne kom och köp mig:) Ha ett riktigt gott nytt år..

Kramkram Anne

Villa Hemma sa...

Jäpp, har också bläddrat i Lantliv idag. Härlig läsning :)

Kram

mammaxtre sa...

Jag var på Ica Maxi senare igår kväll. Där var det inte alls många med mig MEN det hade varit. Jösses så upplockat det var :-)

Ett gott slut och ett gott nytt år önskar jag dig Mia.