torsdag 1 december 2011

GODMORGON DECEMBER



Morgonmys i köket med massor tända ljus!



Välkommen Julemånaden!



Morgonen idag kändes som den mörkaste på länge och det var så mysigt att tassa upp, tända ljus, väcka sessorna och säga - Idag är det dags att öppna första adventsluckan!


I år blev det inte små paket i Maileg nissorna, utan här önskades tomtekalendrar med choklad - inte riktigt lika roligt i min mening men vad gör man inte för sina små!:)


Idag ska jag sätta upp kransen på dörren och ni ska självklart få se den sedan!:) Dock blir det ganska enkelt men det gillar jag!;) Såg ni förresten Leila's söta Jul som hade premiär i går? Jag måste nog säga visst jag gillar när hon bakar, men pysslet är ju bara så mysigt i programmet. Kransen hon gjorde var ju verkligen lite orginell men jättefin! Finast var nog dock planteringen med hyacinter, mossa och vackra rosor, den gillade jag mycket!:)



Önskar er alla en fin fin start på December!



KRAM





psst, det vimlar av fina adventskalendrar där ute i cyber nu! Två favoriter, en gammal och en ny! Hos Frida - Trendenser finns det som vanligt urfina vinster och glöm inte kika in på den nya för i år hos Karolina - It's a House, massa fint kommer dölja sig där med bakom alla luckor!




20 kommentarer:

Dagar hos mig sa...

Har helt missat Leilas program, hoppas att man kan se det via datorn. Blir lite nyfiken på vad hon gjorde för plantering. Ha en bra dag!

Anonym sa...

Var har du köpt zinkhuset Walther & co ?

Färg Form och CO sa...

Å så undrar jag om kannan kommer från Ikea?? :)

MITT VITA HUS sa...

Hej Anonym och Färg och Form: Förlåt att jag är så dålig på att skriva vart saker kommer i från:/Jag ska bättra mig:)
Jo kannan är från Bruka Design Stockholm, och Walther-huset är gammalt modell från 2007 och köpt i en affär här i stan som hette då "lilla huset"

KRAM

M

Bromans Bravader sa...

Vad mysigt det låter. Mina barn ville ha legokalendrar så inget eget pysslande för mig heller.

Missade Leila igår trots att jag hade tänkt att titta på det. Men när jag läser ditt inlägg tror jag bestämt att jag måste se det på TV4play.

Ha en härlig 1a december
Jannike

Sofies Stiltje sa...

Så mysigt du har pyntat, jul-bokstäverna är underbara!
Vi har inte Sjuan vilket jag förbarmar mig över nu när Leila har dragit igång igen, men jag får se ikapp på nätet istället :)
Kram, Sofie

Casa of Mia sa...

Ja idag är det riktigt mörkt ute, mysigt att tända lite ljus då ( fin bild). Såg på Leila igår supermysigt och vilka fina kransar! Kram

Anonym sa...

Hej!
Så fin blogg du har!Är så gott som dagligen förbi en runda och kollar vad som händer hos dig!Så inspirerande...:). Nu är jag på jakt efter en betongtomte och undrar vart du köpt din så klart!Keep on Rocking!Kram Pia

Me sa...

Hade laddat massor för Leilas nya program igår. Men sen skulle det yngsta bonusbarnet prompt somna med mig, och det kan jag ju inte säga nej till =)) Så nu hoppas jag på en repris av avsnittet!!

Bara älskar ditt slagbord i köket =) Sugen ett jag med.

Kram Fia

MITT VITA HUS sa...

Pia: Fina tomten kommer från Plantagen:)


KRAM


M

Att vara någons fru sa...

Du tar så harmoniska bilder.

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Vilken jättefin blogg du har :O)

Kramen Milla

Jennie sa...

Så fint pyntat! Tack för en fin blogg! Måste få fråga var de fina JUL bokstäverna/staken kommer ifrån? Är den i betong?

Jennie

La CHAMBRES sa...

Holder med deg, ingenting er bedre enn å stå tidlig opp når det stadigvekk er mørkt ute, tenne noen lys og bare nyte stillheten.

Finfin JUL adventsstake, den har kommet opp hos oss også : )

Ha en god kveld!

Jennys gömma sa...

Blev lite avis på din fina ljusstake! :) Älskar verkligen zink-saker! Ha en fin kväll, kram Jenny

It's a house sa...

Ja visst kändes det helt galet mörkt i morse!? Här tassade vi också upp och såg adventskalendern, åt tomtegröt och tände ljus, mysigt! Tycker att adventskalendern verkar lovande, den andas väldigt mycket Oliver Twist och det gillar jag! Nu är jag supernyfiken på att få se din krans!

Å tack fina du för att du tipsar om mig!

Anonym sa...

Hej, vilken fin och inspirerande blogg du har!!
Vet att jag har sett betongtomten i någon affär, men var kommer jag inte ihåg. Var köpte du din betong Nisse?

Trevlig helg!

Anonym sa...

Julljustaken finns hos millamix ;)

Hilma sa...

Hello :) I want so to buy a "Jul", candlesticks. Do you know what I can get it online? I live in Iceland.
Regards, love your blog ;)

MITT VITA HUS sa...

Alla: Betongtomten kommer från Plantagen, förra året köpte jag den där!
Jul bokstäverna är här inne på sitt tredje år men de finns fortfarande:
http://millamix.se/visa_produkt.asp?id=1989&t=Madam+Stoltz%2D+Jul%2Dadventljusstake

KRAM

M