söndag 18 december 2011

THE CHRISTMAS TREE






Välkommen Fjärde Advent!




Igår myste vi med lussebullefika, glögg, julmust, soft julmusik i högtalarna och klädde årets gran tillsammans medans flingorna dalade ner utanför. Faktiskt så kom där en liten känsla av jul!:) Egentligen av tradition brukar vi klä granen dan före dopparedan, men i år tyckte vi julstämningen kunde få komma lite tidigare och fuskade med några dagar!



Här kommer lite bilder av årets gran!



Det blev en kungsgran och i år har vi klätt den i silver, järn, glas och trä. Dekorationerna kommer från Day Home, Tine K och Granit, lite är nytt från i år och lite är från förra året. I år använde vi en ljusslinga med många små ljus som gör att granen glittrar lite exra!



Ha en Härlig Fjärde Advent Vänner!


Nu ska vi fixa lite julgodis här hemma!:)



KRAM






17 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin!

Hem och Lycka sa...

Så fin! Kram Mia

Mrs. b sa...

Så fin gran!

Fröken Piff sa...

Så himla fin den blev!! Det låter riktigt mysigt, min gran är uppe och klädd sen en vecka tillbaka så jag fuskade lite extra:)

Skön söndag! Kram Charlotte

Casa of Mia sa...

Jättefin gran och detsamma till dig kram

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Men herregud så fin! Åh... vilken dröm. Så vackert. Stilrent och inte så plottrigt. Vi har också små ljus i vår, då glittrar den fint. Men jag har ju stora kulor i... bara nästan.

Går i silver, vitt och lite grått.

Ha en mysig fjärde advent.
Kram ♥

Anonym sa...

Hej Vilken fin gran du har.
Jag undrar var du köpt den fina julgransfoten?
mvh Isabelle

Rustik Romantik sa...

Såå fin granen är! Nu blev jag inspirerad att hålla samma strama tema i granen som ska kläs här hemma ikväll! Ha en fortsatt bra dag :) !

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Jättefin gran! Vi får vår imorgon, så det blir en mysig måndagkväll m granpyssel. :-)
Kramizz

HOUSE of ADELA sa...

Å så fin!! jag älskar din julgransfot, måste fråga var du har köpt den?;) Så smakfullt fin gran!

Kram
Adela

Anna sa...

Vilken stor fin gran

MITT VITA HUS sa...

Hej alla!

Tusen tack raringar för era hälsningar:))

Julgransfoten kommer från Designhouse Stockholm, jag har köpt min förra året på Lindholms. Jag slopar korgen i år med även om det är jättefint och kör på fina vita stjärnfoten:))

KRAM

M

psst, ni som är nyfikna på vårat pepparkakshus - det första vi någonsin gjort kika in på Facebook, du hittar du bild på det!

Att vara någons fru sa...

Såååå snygg!

Gabriella sa...

Åh så fint det ser ut!

lilla.u sa...

det var en riktigt fin gran!!!!

Två Trappor sa...

Vilken vacker gran!!
Kram Madeleine

jenny ~ house of jenny sa...

Superfin! Små ljus is the shit!