måndag 7 november 2011

TÄVLA OCH VINNA DET URFINA DAY HOME FÖRSTORINGSGLASET






Hej du som kikar in!



Denna novembermåndag har jag fått äran att lotta ut det fin fina förstoringsgalset från härliga BlackBalloon - hur roligt är inte det en sån här lite grå måndag så säg!:)





Reglerna är dom här och dom är busenkla:



1. Gilla BlackballoonFacebook eller skaffa nyhetsbrevet.
2. Motivera varför förstoringsglaset skulle hamna just hemma hos dig i en kommentar här på bloggen
3. En extra lott om man rekommenderar sina vänner på facebook att gilla Blackballoon eller tipsar sina vänner om nyhetsbrev från Blackballoon.



Du kan vara med och tävla ända till Måndagen den 14 November kl. 16.00, efter det drar Blackballoon en vinnare!




Nu säger jag stort lycka till till er alla!



...och ni vet ni vad mer!!! När BlackBalloon har nått 1500 "gillare" på facebook så erbjuds alla där ett köp med 20% rabatt. Alltså alldeles exklusivt för alla facebookfansen! Det är också så att det bara behövs liiite dryga 300 st "gillare" innan vi ror i hamn finaste rabatten - hur trevligt låter inte det - så in och gilla med er nu och tipsa alla vänner du känner!?:)




27 kommentarer:

Elina sa...

Hej Mia!

Jag är mer än gärna med och tävlar om en av min absoluta favoritartiklar på Blackballoon.

Jag hittade faktiskt till din fina blogg genom att jag redan 'gillar' Blackballoon på FB.

Att berätta att förstoringsglaset är en fröjd för ögat vore ju en underdrift. Jag brukar regelbundet kika in på Blackballoon och sukta efter de vackra förstoringsglasen, för att jag sedan barnsben alltid har fascinerats av att utforska både på mikroskopisk nivå och få inblick i rymden genom teleskop. En annan dröm är att äga ett vackert teleskop. Jag har en hylla med en reserverad plats för ett förstoringsglas och en snurra...i sann Blackballoon anda. Den här hyllan bär upp alla ting som fyller mitt hjärta med harmoni och glädje...

Önskar dig en trevlig kväll!
Kramar

Elina sa...

P.S. Jag vet inte var jag ska skriva in min e-mail adress. :-/ D.S.

Piffa och Puffa sa...

Så fint. Självklart vill jag vara med och tävla.
Jag har så dåligt med fina småsaker som gör det där extra piffet i ett hem, därför vill jag vinna detta underbara förstoringsglas.
Kram

Elina sa...

P.P.S Jag har rekommenderat mina vänner att 'gilla' sidan på FB. Sorry att jag skriver flera meddelanden..hahaha. D.D.S

Kerstin sa...

Jag har gillat Blackballoon på FB. (Jag gillar Blackballoon även utanför FB och har beställt flera fina saker från webshopen).
Det skulle vara toppen att ha ett fint förstoringsglas här hemma både som prydnad och att använda då min och min mans ögon ibland behöver lite hjälp...

Hälsningar Kerstin

Hedvig och Jag sa...

Hej!

Kul med tävling!
Jag har sneglat på det där förstoringsglaset ett tag nu och tänkt att nja,jag skulle ju prioritera saker som jag använder och inte bara är för dekoration. Men så nu på en vecka så har jag behövt ett förstorningsglas. Dels en sticka i fingret och ett misstänktsamt litet djur på golvet. Men väldigt snygg på en trave böcker gör den nog mest nytta. Balsam för själen.

Jag gillar redan Blackballon på Facebook och nu ska jag tipsa mina vänner!

Och så skoj att kunna få shoppa till en så bra rabatt.. ska genast gå in och planera shoppingrundan!

evalevabo sa...

Vill alltid vinna saker...som jag aldrig gör. Trvlig blogg.
Kram Eva

Vackra Viola sa...

Hej fina! Tack för en superfin blogg. Min dotter nu 4år skulle bli så otroligt glad för detta fina förstoringsglas. Just nu skall allt studeras i detalj och då passar detta finemang.
Må så gott

Anonym sa...

Hej hej!

Jag gillar redan Blackballoon på Facebook men nu prenuminerar jag även på deras nyhetsbrev (inte för att det behövs, jag besöker nämligen deras härliga webshop väldigt regelbundet). Jag har rekommenderat Blackballoon för mina vänner och kommer fortsätta med det.

Jag drömmer ofta om det fina förstoringsglaset från DAY HOME. Jag anser att förstoringsglaset skulle bli en perfekt detalj i ett stilleben hemma hos mig. Jag har bara framme saker som jag verkligen älskar och det här vackra förstoringsglaset skulle få en hedersplats i mitt hem.

Ps. Fick just upp ögonen för din blogg också! Härligt med ännu en härlig blogg fylld med inspiration.

MVH/ Alexandra Mehtomaa

Alexandra sa...

Hej!

Jag gillar redan Blackballoon på Facebook - men gör det gärna igen! Jag har nu även signat upp mig på Blackballoons nyhetsbrev (även fast det egentligen inte behövs då jag besöker webshopen frekvent). Jag ska fortsätta att rekommendera Blackballoon till mina vänner, inte bara för tävlingens skull utan för att affären är underbar.

Jag drömmer ofta om det vackra förstoringsglaset från DAY HOME och kan se det i ett vackert stilleben i mitt hem. Jag är väldigt noggrann med vad som ligger framme hos mig, bara saker som älskas är välkomna och jag är övertygad om att förstoringsglaset skulle få en hedersplats i mitt hem.

Ps. Vilken mysig blogg du har!!

MVH/ Alexandra

Cathrin sa...

Åh, vilket sammanträffande! Visade mamma Blackballoons hemsida i helgen och det hon fastnade mest för var förstoringsglaset! :D Så jag bara måste tävla om detta, då hon dessutom fyller år nu i november! :)

Hoppas på tur! Jag har gillat å Facebook och delat, allt för att ha så stor chans som möjligt för att mamma ska få en toppenpresent! :)

Mvh
Cathrin
cathrin.magnusson@hotmail.com

smile sa...

Hej!

Eftersom jag ser som en kratt utan mina glasögon och jag har en tendens att slarva bort mina glasögon överallt, så tror jag att framför allt min familj (som får hjälpa mig att leta upp glasögonen) hade blivit glada. Det skulle få hedersplatsen vid min läsfåtölj så jag inte blev av med det också.

Håller tummarna och önskar fortsatt trevlig vecka.

:-)

La CHAMBRES sa...

Da jeg så at Day hadde fått forstørrelses glasset i sin A/W 11 kolleksjon ga det meg gode følelser og gode minner.

Min bestemor hadde alltid et sånt et når hun løste dagens korsord, og hun var alltid så søt der hun satt.

Dette forstørrelsesglasset får meg til å tenke tilbake på tiden sammen med henne og det får meg til å smile.

Stor kram

Room of karma sa...

Hej Sötast!

Wow, vad kul med en tävling från bästa nätbutiken:)!

Japp, då gillar jag Blackballoon på facebook nu, samt så har jag rekommenderat Blackballoon för mina vänner.


När jag var ett litet barn (jag var någonstans mellan 6-7år ) så firade jag en lång sommar hos min farmor och farfarpå Öland. Men farfar var mycket gammal och svag på den tiden. Dom bodde i ett litet brun, vitt hus pricis vid havet. Jag minns den sommaren på den vackra ön. Vi tävlade i vem som kunde kasta sten längst ut i havet, och vi satt på klippan och tittade i kikaren efter stora fartyg.

Men det jag minns mest från huset vid havet. Det var det gammal tikbordet i vardagsrummet. Där låg det alltid en dagstidning och ett förstoringsglas. Och detta förstoringsglaset såg exakt ut som förstoringsglaset från DAY HOME:)! Men åhhhh, vilka barndommsminnen med mycket kärlek och lycka jag ser framför mig när jag ser detta förstoringsgals. Jag kan nästan känna lukten från det lilla huset vid havet när jag ser förstorignsglaset. Den hade en slags parfym lukt. När man kom till huset så hängde det nästan alltid sängkläder på tork utanför. Det var alltid en slags konstig renlighet över det lilla huset. Kanske så var det det salta vattnet som piskade mot kinderna när man kom ut på gården.

Men att få en bit av det minnet som skulle ligga på vårt vardagsrumsbord. Skulle verkligen vara en lycka för mig:)!



Håller tummarna och önskar fortsatt trevlig kväll!.

Stora Kramar ♥ CC

jenny * house of jenny sa...

Jag både gillar och har nyhetsbrevet sen länge tillbaka. :)

Varför skulle jag vilja vinna? Jo, för att den är supersnygg och sen tror jag att två småtjejer (och kanske även en man? ;) ) i denna familjen kanske äntligen hade uppskattat en inredningspryl i detta huset :) Båda jag och tjejerna har fingrat på den live, men det blev inget köp till deras stora besvikelse... Så nu hoppas vi på tur!

JAg har även dela Blackballoon på fejjan!

kristina - ingen vanlig dag sa...

Jag gillar på facebook :)

Förstoringsglaset är en riktigt snygg inredningsdetalj som gör sig extra bra på lilla "bokbordet" brevid lässtolen. Sätter liksom pricken över i:et även om jag, som tur är, inte behöver förstoringsglas för att läsa. Än så länge räcker det med glasögon.

Kram / Kristina

Anonym sa...

Jag skulle verkligen vilja vinna förstoringsglaset. Jag har redan sett ut en helt perfekt plats för den och ska behandla den med vördnad och omsorg... Den kommer få ett bra liv hos mig, jag lovar... =)

Pernilla Andersson
Pernilla@mickeandersson.se

Fröken Piff sa...

Hej Mia! Vilken tur att du tipsade om tävlingen igen, måste ju vara med!!

1. Gillar redan på FB och prenumererar:)

2. Varför jag ska vinna? För att jag är hopplöst närsynt och förstoringsglaset är galet snyggt:)

3. Jag tipselitipsar vidare!

Hoppas du har en skön söndagskväll! Passar på att inflika att jag gilar din blogg skarpt! Tack för all fin inspiration du ger!

Kram Charlotte

Postadress Torslanda sa...

Gillar på Facebook och får Nyhetsbrevet också.

Ett så snyggt förstoringsglas! När jag var liten hade min farmor ett förstoringsglas till hands för att läsa det finstilta på förpackningar - numera har jag ett eget. Dock ett billigt & osnyggt som ligger i kökslådan. Det här fina skulle få ligga framme hos mig och hjälpa mig varje dag då jag kommit i måste-ha-läsglasögon-till-hands-åldern.

House number 15 sa...

Jag älskar tävlingar så visst vill jag vara med.

Förstoringsglaset kan ju behövas ibland när texten känns pyttesmått, inte för jag är gammal eller så...näää inte jag...;)
Snyggt är det ju i alla fall!!

Jag får redan nyhetsbrev från Blackballoon och jag genast tipsa mina vänner.

Fin kväll!
Kram Christina

Sandra S sa...

Hej!Vilken fin tävling=) Förstoringsglaset skulle vara perfekt till min stora son som älskar att titta på småkrypa och andra mini små ting. En tidig liten julklapp till honom skulle det bli.

Jag får redan nyhetsbrevet och ska tipsa mina vänner med en gång!

Nu håller jag tummarna!

Kram Sandra i Varberg

Anonym sa...

Hej Mia!

Jag har sedan länge både nyhetsbrev och gillat blackballon på Facebook!

Det skulle vara så kul att vinna det fina förstoringsglaset! Jag har kikat på det enda sen det kom in på deras hemsida, dess svart vita färg skulle passa så bra hemma på vårat vardagsrumsbord! Där just färgerna går i svart, vitt och grått! :)

Hoppas på tur!
Ha en trevlig dag!
Mvh Nathalie.

Anna sa...

Jag är gärna med och tävlar om förstoringsglaset. Gillar redan på Facebook.

Om jag vinner detta så skulle min mamma få det i julklapp. Hon pratade nämligen om det i helgen, att hon hade sett ett förstoringsglas som hon hade funderingar på att köpa, men det blev inte av. Det skulle ju bli en väldigt bra julklapp isåfall! :)

Mvh/Anna

Anonym sa...

Som jag har suktat efter detta fina förstoringsglaset! Förutom att jag gillar att upptäcka nyanser och skiftningar i blommor på riktigt nära håll så behöver också mina ögon lite hjälp med den hobbyn!! Hoppas på tur... annars vet jag var det finns att köpa/önska sig i julklapp!
Kram från Heléne

Julida sa...

Jag gillar redan på FB och har passat på att tipsa några väninnor om Blackballoon.

Mina döttrar(och jag) skulle bli överlyckliga över ett förstoringsglas. De är väldigt frågvisa och nyfikna av sig och med ett förstoringsglas kan de upptäcka saker på egen hand.

Kram
Ulrika B

Anonym sa...

Nu gillar jag och rekomenderat på facebook:)

Hoppas jag vinner för den här julen har vi tyvärr fått priortera bort julklappar till mig och min man:(
Det vore kul att få en liten klapp iallafall:)

Tack för en toppen blogg.
kram Eva

Jenny sa...

Hej Mia!
OJ, inte lång tid kvar att anmäla sig på nu, jag är gärna med och gillar redan Blackballoon på FB:)

Förstoringsglaset skulle passa bra som en inredningsdetalj på min skänk i vardagsrummet. Där skulle den även ligga nära till hands om man behöver kika närmre på något:)


Håller tummarna nu!

Kraam Jenny