onsdag 23 november 2011

LUSSEBULLE FIKA


Nybakad lussebulle med mandelmassa, lite julmust och ny magasinet med ett riktigt ombloggat inspirerande danskt drömhem i (inte svårt att gissa vilket va;) denna onsdagsförmiddag- Mmmm!



God Förmiddag Vänner!



Bakade dom allra godaste lussebullarna i går med mandelmassa innuti - mums och sessorna gjorde snirkliga lussekatter. Jag gissar att vi kommer snart få baka igen för oj oj, här går det åt i en rasande fart!:)


Jag längtar efter snö och lite ljus nu, det är så mörkt grått och trist och jag vill ha julstämning nu till advent tack - går inte det att fixa!;) Vill inte ni det eller tycker ni det är skönt att det är sån här lååång höst?


Nu har jag myst klart och måste nog in i duschen bums om jag ska hinna med något idag!:)



KRAM




22 kommentarer:

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Mums den såg god ut..tur för dig att du inte bor här för annars hade jag kommit över på fika ;)

Kram!

Anette sa...

Åh, älskar saffransbullar med mandelmassa! MUMS

MITT VITA HUS sa...

Madde: välkommen anytime;)

Anette: jamen visst är det gott:)

KRAM

M

lilla.u sa...

Snö till lucia blir lagom ...

Och din bullar ser riktigt smaskiga ut.

Anonym sa...

Åh mina favoriter :)Vi äter upp en hel sats på några dagar. Förresten var kommer den fina vita muggen på bilden ifrån? Kram Malin

Louise Vita Drömmar - My lovely Days sa...

För min del får gärna snön och kylan komma 1 vecka innan jul..fniss..

MITT VITA HUS sa...

Malin: Finaste muggen kommer från Fide Fajans på Gotland:)

KRAM

M

Maria sa...

Åh vad gott det ser ut. Har du något bra recept på saffransbullar med mandelmassa?

Casa of Mia sa...

Mums så gott, älskar saffransbullar. Jo, jag längtar också efter lite kyla, gärna nu till helgen när det är 1:a advent kram

MITT VITA HUS sa...

Maria: Jag gjorde degen efter arlas recept http://www.arla.se/default____17653.aspx?recipeid=15450 och sedan blandade jag i litet paket god äkta mandelmassa (rev den fint på rivjärn först bara) med 100 g smör och 1 dl socker och bredde på den utkavalde degen! Super enkelt:)

KRAM

M

My shabby chic house sa...

Åh, mums! Receptet..?
Och vilket är magasinet med ljuvliga TineK?
Kram Mia

MRS JONES sa...

Jag ville bara säga att jag äääääälskar din blogg,! Kram, jonna

MRS JONES sa...

Jag ville bara säga tt jag äääääälskar din blogg! Kram, jonna

MITT VITA HUS sa...

Mia: kolla in länken där ovan där jag svarat Maria:) tog Arlas recept och det blev suuupergott:) och Tine's hem är med i nya Plaza;)

Jonna: men åhhh vad glad jag blir, tusen tack raring:)))


KRAM TILL ER ALLA MINA ALLA FINA BLOGGLÄSARE, U MAKE ME SO HAPPY!

M

Hedvig och Jag sa...

Ååååå tack för recept. Har letat efter något bra men tar helst ett bra som tipsats. Det får bli i helgen. Idag har vi bakat pepparkakor.. Hedvigs innehåller väldigt mycket mjöl så vi får se hur de smakar när de svalnat lite.

Gissar på Tine K´s hem?

Kram

Enkel stil sa...

Lite snö får det komma i vintermörkret. Vi skåningar är inte så bra på det här med snö, det brukar alltid bli snökaos i vår landsända.

/ Anita

Maria sa...

Åh tack för receptet. Det ska jag prova någon dag!

Drömmar och Lycka sa...

Hej! oj vad goda de såg ut! :) Det är så härligt nu när vi går mot advent och jul!

Ha en fortsatt fin kväll! kram Linnéa

Life's Silverlining and I sa...

en helmysig stund med fika och en tidning bland det bästa jag vet! !
Ha en fin kväll

Grodmamman sa...

Hoppas att jag ska hinna baka lussekatter nästa vecka jag också, är ju så gott!:)
Kram

mammaxtre sa...

Åh vilken härlig mysstund, helt i min smak :-)

Ha en fin torsdag

jennie... sa...

Hejsan är en trogen följare av din fina blogg.

Tävling på min sida gå in å ha möjligheten att vinna en jättefin lykta!!