måndag 28 november 2011

LITE NYTT I HALLEN



Nya spegeln från House Doctor som vi var och hämtade hem i helgen!
Jag var inne på en blank Tolixpall i stället för den vita, men nää den vita får stanna! Det blev nog ganska fint tillsammans tror jag, eller vad säger ni?:) Ett nytt skohorn måste dock införskaffas för det vi har är alldeles böjt och fult, det ska dock vara i blankt stål, så det matchar de fina krokarna!:)


Halloo Vänner!



Hur har ni det i blåsten?
Oj vad svårt det vara att somna i går kväll när det blåste så man trodde att taket skulle flyga iväg!

Här har jag haft en skön måndagsförmiddag med en hel del fix och storhandling efter jag lämnat sessorna i skolan. Dock var det inte värdens roligaste att hitta sin bil påbackad på stormarkandsparkeringen:( Hur nu det var möjligt vete sjutton!? Klockan var ju åtta på morgonen liksom och jag kunde typ räkna bilarna på mina två händer!:/

Nu blir det lite lunch innan det blir jobb!



Ha en fin måndag!



KRAM




30 kommentarer:

FruSofie sa...

Du är så otroligt duktig på det här med inredning, älskar din smak och stil, jättefint!!!


Så trist med bilen dock. Här har set stormat som bara den inatt men nu lyser solen!

Kram

HOUSE OF SVEA sa...

Åh så fint! Spegeln är ju underbar, har den i vårat sovrum :)

Trist med bilen... våran har precis blivit repade på hela långsidan. Så tråkigt!

Ha en toppenfin dag Mia :)

Kram Anna

Casa of Mia sa...

Så fint med spegeln och vilken fin vägg! Så tråkigt med bilen kram

Jenny sa...

Vad snyggt det blev Mia!! En sån stor spegel står på min önskelista:)

Vad tråkigt med bilen:(

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Blev jättesnyggt med spegeln!
Alltid tråkigt när ngt sådant händer med ens bil.

Jenny - Hugos mamma sa...

Det blev riktigt snyggt ihop!:)

Helen sa...

Edblad har fina skohorn. Jag har en rostfritt dock i matt.

HOUSE of ADELA sa...

Men så fint det är i er hall! Spegeln är ju helt outstanding snygg! Du kan du gumman;)

Kramar
Adela

Stjärnor & Champagne sa...

Huh ja vad det har blåst inatt. Grattis till bilen urk, fy vad trist:(:( Jag blev ju påbackad på Signalen 8.10 på morgonen i mars med vår nya stora bil och då var vi kanske 15 bilar på hela den stora parkeringen och jag stod inte ens i närheten av någon. Ja det är så fult att bara dra. Men dessa tider är tyvärr livsfarligt för då kommer alla ut även dom som bor under stenar. Det blev ju fint med spegeln:). Vi har Edblads skohorn sedan nästan 10 år tillbaka och det är lika fint fortfarande. Kram Anne

Lilla Kullan sa...

Väldigt snyggt. Pallen passar bra till.
Stina

Mamma Sanna sa...

Superfint verkligen!!

lilla.u sa...

Er hall är LJUVLIG!!!!!

Bromans Bravader sa...

Fint. Jag tycker den vita pallen gör sig mycket bra.
Vad trist med bilen, så himla surt när sånt händer.

Ha en härlig dag du också
Kram
Jannike

Villa Hemma sa...

Urtjusigt! Tycker att den vita pallen passar finfint. Den blanka kan du köpa ändå (o ställa ngnannanstans):D

Såå tråkigt med bilen. Man blir liksom bara matt...

Kram

KNORKAN - Inredning och skönhet sa...

Vilken mysig blogg du har :-)

Grodmamman sa...

Ni har så fint i hallen!
Tråkigt med bilen, så dåligt att bara smita.
Kram

Anna sa...

De är så otroligt fina de där kammarspeglarna, jag gillar!!

Förstår att du gillar din brädvägg :)

När vi bygger ut ska vi få en ny stor hall och då ska jag också ha en sån där fin brädvägg tänkte jag!!

KRAM

Lovely Things in my Home! sa...

Gud vilken fin blogg du har och en helt fantastisk känsla och smak! ME LIKE!! Har själv precis börjat blogga och blir superinspirerad a dig!!
Kram

Snor och Glamour sa...

Vad underbart fint!!!

Men fy vad tråkigt med bilen! Hoppas du får på försäkringen osv.


Måndagskram!

Enkel stil sa...

Vilken fin hall ni har, snyggt med den liggande panelen. Tråkigt med bilen.
Vi köpte ett fint skohorn i Gamla Stan hos Edblad sist vi var i Stockholm. Blankt och kraftigt.
/Anita

Dagar hos mig sa...

Spegeln är så fin! Hoppas att det ordnar sig med bilen, dock.

Mrs G sa...

Vitt är rent och fint och enkelt att addera accentfärger till.

Kram Mrs G

Titta in hos Thess sa...

Åå vad jag tycker om spegeln den är så fin,skulle passa jättebra i nya lägenheten.
Hoppas "Tallet" står kvar efter stormen =)

Kram Thess

La CHAMBRES sa...

SÅ fint det ble med speilet, det passet virkelig fint inn!

House Doctor har jo så himla mange fine saker!

Ha en fin kveld!

Emelie sa...

Fantastiskt fint! Älskar också din stil!
Vårt nästa projekt här hemma kommer att bli hallen och vi har bestämt oss för lggande vita plankor precis som ni har. Men jag undrar hur exakt ni har gjort. Har ni målat svart bakom plankorna eller är något färdigt som ni satt upp som ser ut så?
Tack för härlig blogg! Emelie

MITT VITA HUS sa...

Emelie: Under frågor och svar hittar du mer om vår hall och där har jag skrivit så här:
Vår plankvägg är gjord av ohyvlat virke i storleken 120 x 22 mm (inköpt för en billig peng på Byggmax) Plankorna är uppspikade i reglarna under gipset och gipset var innan vitmålat så det inte skulle lysa igenom mörkt mellan springorna. Plankorna är sedan målade i kulören Nordsjövit från just Nordsjö

Hoppas er hall blir fin:)

KRAM

M

frida sa...

Tjusigt! Vitt är så snyggt, försöker övertala maken om att måla om lite möbler här hemma =)

Elin sa...

Så snyggt!!! Flyttar in i nytt hus snart, o ja vill me ha den stora fina underbara spegel ;) var hittar man den??

Trevlig helg!! Kram

Elin sa...

Så snyggt!!! Flyttar in i nytt hus snart, o ja vill me ha den stora fina underbara spegel ;) var hittar man den??

Trevlig helg!! Kram

Janne sa...

Lekkert i din gang:)