lördag 12 november 2011

JUL PÅ BAAZAR



Baazar Coffee and Home bjöd på julstämmning på gamla Sävsjö station i går. Mysig shopping bland tända ljus och hyacinter, skumtomtar, glögg och lite annat smått och gott att inta på varma vita fårfällar i mörkret omgivna av det sprakande ljudet från tända eldkorgar - supermysig kan jag lova!



Gooood Kväll!



Nu är vi hemkomna från en liten tripp till de småländska dimmiga skogarna. Fick så brådis igår eftermiddag och hann inte med kika in till er och berätta att vi var bortbjudna på invigningen av Julen hos Baazar i Sävsjö. En supermysig liten tripp har vi haft hela familjen med övernattning på ett närliggande värdshus - Tusen tack Baazar för det!:)


Jag fick med denna helg den där riktiga julkänsla, som innan kändes väldigt väldigt långt borta. Nu blev jag sjukt sugen på julmust, skumtomtar, baka lussebullar och pynta hela huset med vita vinterblommor - julen är ju faktiskt, om man tänker efter, inte alls långt borta!



Det var en himla massa folk där på invigningen igår kväll, så fota var en riktig utmaning då man knappt själv kunde vända sig om inne i butiken! Men jag var faktiskt där en liten sväng i dag med för att kika lite mer ordentligt på allt och då var det betydligt mycket mindre med folk och jag hade faktiskt kameran med mig igen, så jag lovar att så snart jag kikat igenom alla bilder så ska jag bjuda er som inte var där på ett par!:)


Men nu är det lördagskväll och jag ska mysa i soffan med tända ljus i nya lyktor och se på "Så mycket bättre" på fyran.



Trevlig kväll på er!






1 kommentar:

mammaxtre sa...

Vad mysigt med julstämning.

Ha en fin kväll