tisdag 15 november 2011

FIRST THING FOR CHRISTMAS






Underbara Day kulor med kärleksfullt budskap för granen, min första julsak för i år! Finns hos TinTin style och kommer matcha fjolårets dekorationer fin fint! (om du är nyfiken och/eller inte kommer ihåg hur min gran såg ut förra året så hittar du bilder här!)



Hej Bloggisar!



Har ni börjat längta efter julen än?


Statusuppdateringar på fejjan om nybakade lussebullar och värmande glögg skvallrar om att vissa längtar (kanske några lite mer än andra!;) Jag är faktiskt med suuuper sugen på lite adventspyssel nu måste jag erkänna! Och i morgon blir det en tur ut och leta efter en utomhusslinga till lilla trädet på framsidan och jag ska nog ta och göra mig ett litet besök på trädgårdshandeln med tror jag bestämt, för lite inköp av vita julblommor!:)

Kanske lite tidigt jag vet, men dagarna går bara så snabbt just nu - eller hur!


Fin Tisdagskväll önskar jag dig som kikar in!:)




KRAM





25 kommentarer:

Room of karma sa...

Men hej baby. Huuuuuuuuuur snygg var inte din julgran?! Jag lovar att det var den snyggaste julgranen jag har sett! Du har stilen:) Dessa Day Love kulor kommer att hänga i vår gran i år!!

ha det bäst!
kram CC

Louise Vita Drömmar - My lovely Days sa...

Ohh ska snart kika in din julgran, och jag kan bara föreställa mej hur fin den kommer vara!

Älskar jul!!! är så ivrig så, har redan börjat smyga upp vissa saker..en fin julstjärna tex i vardagsrummet. kunde inte hålla mej! det är ju så fint, och mysigt!

Kramar till dej finaste!

Enkel stil sa...

Här får julpyssel vänta några dagar till,men en tur till blomsterbutiken i helgen får det bli för att köpa grane. Så jag kan göra min dörrkrans till 1a advent.

/ Anita

Villa Hemma sa...

Jaaa, jag är sugen på julpyssel :)

Kram

Room of karma sa...

hahaha, nu är jag på G. Har redan beställt dessa Love kulorna till årets julgran. Skall fundera lite på dom randiga också:) Din gran inspirerade igång mig! Tack för att du delar med dig av din jul förra året:) Jag visste ju inte om din blogg då. Så jag får uppdatera mig i efterhand:)

Du är bäst!
kram CC

Jes/Vita villa vila sa...

Dom är verkligen superfina!! Minns er julgran från förra året - helt underbar!

Kram Jes

Linruz sa...

Jepp som du vet är lussebullarna klara här. Och ja visst du kan få smaka :)
En perfekt sysselsättning på en vab-dag.
Precis som du skriver rusar tiden i väg och vips är vi där.
Har tänkt ta mig till plantskolan jag med för lite inköp.
Kram och ha en fortsatt fin kväll.
Kram Lina

Dagar hos mig sa...

Min dotter fick en limegrön adventsljusstake igår. Den fick inte vara kvar i förpackningen, så nu har vi ett rum som har tjuvstartat advent!

Anna sa...

Jovisst längtar jag!! Har gjort sen i början av oktober, sån e jag!!

Köpt mig en vit amaryllis och en vit azalea på stam, tycker det är så fint!!

Jättefina kulor, men jag har fina som jag gillar, även om de där inte skulle sitte fel i vår gran, hihi!!

KRAM

annixen. sa...

Jätte jätte fina kulor!

Jag är också jättesugen på advent just nu, och det verkar "bubbla" där ute med fler som är det, känns som att det är mer än vanlig i år?

Kram
a.

frida sa...

Fin tisdagkväll till dig med =)

HOUSE OF SVEA sa...

Hej fina Mia!

Dessa kulor ska dingla i min gran oxå :)

Kramar!

Anna

La CHAMBRES sa...

Day home kulene er så fantastiske, jg lengter til jeg får henge våre opp også. Det er jo faktisk ikke lenge til jul alls nå så litt julpyssel skader vel ikke :)

curlingmamman sa...

Underbara julkulor måste kika in där kram

Anonym sa...

ica maxi uteslinga med små små ljus på rad 199 kr om jag en minns fel.
vi har små nyplanterade träd o dessa slingor passar perfekt...

Casa of Mia sa...

Så fint! Jag längtar alltid till julen eller rättare sagt går och myser från början av november med hyacinter, juldoftljus, tända ljus och brasa, glögg etc, älskar den här tiden, kram

Att vara någons fru sa...

Aldrig för tidigt för jul!

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Åh. Underbara jul. Tack för tips på hur vi kan ha matbordet. Tror också det blir himla läckert om vi målar. :)

En annan sak jag skulle vilja måla. Moraklockan skulle jag gärna måla men eftersom det är ett arv i Magnus släkt...sen 1800-talet så känns det inte aktuellt. Får flytta på det kanske. Ställa klockan i sovrummet eller någon annanstans.

Men jisses, vilken läcker julgran! Det var nog en av de snyggaste jag sett. Jag hade också grå/silver/svart/vit förra året. Snyggt och stilrent.

Kram!

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

En sak till. Det har jag inte ens tänkt på att vi kanske inte ska ha matta under matbordet. Det får ju saker och ting att se luftigare ut. Plus att vi hade tänkt byta ut mattan ändå. hihi :)

Kram!

Anonym sa...

Hej,

Tack för tipset! Kikade in hos Tintin och hittade en variant med flera olika fraser på - de är nu beställda.

Har letat ihjäl mig efter de svart/vit randiga som du köpte ifjol, men kan inte hitta dem i år. Någon som vet om/var de finns att få tag i?

Vill passa på att tacka för en härlig blogg. Den ger mycket inspiration.

Kram/
Ulrika i Sundsvall

MITT VITA HUS sa...

Ulrika: Hej rara du! Jo de randiga hittar du med på TinTin style eller på Day home's egna hemsida day.dk:) Lycka till med årets gran, kan inte bli annat än stunning med det pyntet:)

KRAM

Anonym sa...

Hmmm, jag har letat på båda ställena, men kan verkligen inte hitta dem. Länka gärna om du har tid.

//Ulrika

MITT VITA HUS sa...

Ulrika: Jag klickade in mig alldeles nyss och dessvärre ser de ut att vara helt slut:( Kollade här om dagen och då fanns de!

Hoppas du kan hitta dem någon annanstans, kasnke classic living har dom?

KRAM

MITT VITA HUS sa...

Ulrika: Hittade kulorna hos Blackballoon, checka in fort innan det tar slut:) http://www.blackballoon.se/jul.html

KRAM

Limestone by the Sea sa...

Vilken fin blogg du har. Hittade den av en slump, då jag sökte på Lindholms, eftersom jag också bor i Linköping. Kul. Kram Victoria