tisdag 22 november 2011

DE FÖRSTA HYACINTERNA


Årets allra första hyacinter står på bordet i köket - vita såklart, för dom tycker jag är allra finast!:)



Tjingeling på er Vänner!



Hur har ni det?


Vet ni vad, här står faktiskt lussebullsdegen på jäsning - mmm! Nu ska här bakas smarriga lussebullar med mandelmassa i och sessorna vill nog säkert göra lite traditionella lussekatter med:) Har ni bakat än?


I helgen vankas det riktig traditionell julmarknad i gamla statsdelen här i stan, fast jag är också riktigt sugen på en annan julmarknad i en liten stad bara en bit här ifrån, på ett gammalt slott som brukar vara supermysig den med, vi får helt enkelt se hur det blir!:)


KRAM SÅ LÄNGE, SÅ SES VI SNART IGEN!





18 kommentarer:

Dagar hos mig sa...

Vita hyacinter - check
Lussekattsbak - check
Ikväll ska vi baka åt skolans julmarknad. Får se vad det blir då.

Weronica - En mammas dag sa...

Fint! Här blir det saffransbak i helgen för att göra de numera traditionella saffranssemlorna till första advent. Mumsa på i dag ni - det är ju nu som det smakar som allra bäst :)

Casa of Mia sa...

Åh låter underbart, så fina bilder. Älskar julmarknader och julbord, härligt kram

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Åh. Så fint! Nu får jag lust att springa o köpa direkt. Vita så klart! :)

Kram!

Anonym sa...

Åh, vad fint! Som vanligt blir jag inspirerad av din krispiga, fräscha stil...Längtar tills jag har blivit av med värsta dunderförkylningen och kan börja adventsfixa lite.
Kram
Anna I.

Veera sa...

Fint med vita hyacinter. Mysigt med lussebullar och julmarknad :)
/Veera

Louise Vita Drömmar - My lovely Days sa...

ohhhh avis, har bara hunnit införskaffa mej en vacker vit amaryllis. Men i helgen då blir det andra bullar <3

Enkel stil sa...

Åh, vad fint. Det får bli inköp av vita hyacinter i veckan.

/Anita

Enkel stil sa...

Åh, vad fint. Det får bli inköp av vita hyacinter i veckan.

/Anita

Life's Silverlining and I sa...

så vackra bilder! Julmys älskar jag också:)
ha en fin kväll!
Kram!

hanna sa...

har precis hittat till din blogg, å himlarns vad fint du har det! helt i min smak :) jag har en fråga om ditt IKEA norden-matbord, jag är sugen på att köpa ett själv, men undrar vilken storlek du har på ditt? (150 eller 220). det ser ju rätt stort ut, hur många får man plats?

hit kommer jag fler gånger, har lagt till i favoriter ;)

MITT VITA HUS sa...

Hanna: Hej rara, välkommen hit:) vårar Norden är det i den största storleken, vi får lätt plats tio personer runt det:)

KRAM

Anonym sa...

Åhhh, julmarnader är ju så mysiga :)

Är det marknaden i Vadstena du syftar på? Den är ju så fin!!!!

Kram Åsa i Jönköping

MITT VITA HUS sa...

Åsa: jamen visst;)

Anonym sa...

Ta dig en tur till vårt fina Vadstena du :) Det brukar vara mysigt. Det är fullt med utställare/försäljare på vår marknad i år, så det blir förhoppningsvis riktigt bra! Lite lagom, gnistrande snö tills dess bara så är det full pott.

Kram Frida i Vadstena

Maria sa...

Underbar kruka, var köper man den? Märke?
Tack på förhand!!!

MITT VITA HUS sa...

Maria: Krukan kommer från Sturehof krukmakeri:)

KRAM

Ann-Louise sa...

Åh så fint! :)