söndag 16 oktober 2011

TÄVLING: VINN EN VALFRI ESTER ELENORA SJAL




Jag tror bestämt jag gillar alla dessa vackra Ester Elenora sjalar i höstens kollektion och för att inte tala om alla de fina kläderna!:)
(och om du klickar här så ser du mig i en av höstens godingar;)


Tjingeling!


Denna härliga söndags eftermiddag har jag fått äran att presentera en superfin tävling i samarbete med bästa netbutiken Creative Lounge. Just nu har du nämligen chansen att vinna en härlig sjal att vira runt halsen nu när det börjar bli kyligt, perfekt eller hur?:)

Det enda du behöver göra för att vara med i utlottningen är att berätta kort i kommentarsfältet om vad som du tycker är härligast med hösten och vilken Ester Elenora sjal som är din favorit - lätt som en plätt!

Glöm inte att gilla Creative Lounge på Facebook!

Det har fram till Torsdagen den 20:e oktober kl 12.00 och sen utser bästa Creative Loungegänget en lycklig vinnare!





LYCKA TILL!




109 kommentarer:

Dagar hos mig sa...

Hösten är fantastisk; alla vackra färger på träden, att få plocka svamp samt att tända ljus och kura ihop sig i soffan under de mörka kvällarna. Den finaste Ester Elenora sjalen för mig är just nu Elvira Stole (brown.
Hälsningar
Anna

Cathrin sa...

Härligast med hösten är alla promenader man får ta i kyliga och soliga dagar, fota fina bilder och att sparka i lövhögar i skogen. :)
Tog en massa bilder på en hackspett idag när jag och en kompis var ute på en promenad i kylan. :)

Jag gillar Saga Scarf, grey.

Madeleine sa...

Oj en sån tävling! Går verkligen inte att missa!

Det absolut bästa med hösten är att packa en fikakorg, samla ihop familjen och dra på alla och traska ut i svampskogen för att hitta lite guld.
Väl hemma sen (självklart med svampkorgen alldeles fullproppad ;) hjälps alla åt med att göra en god gryta med dagens "fångst" i. Lite tända ljus vid middagsborden sen blir pricken över i:et.
Ojojoj vad härligt det är med höst!

Madeleine sa...

Men ooops, blev så till mej av denna fantastiska tävling så jag missade att tala om att sjalen Hedvig grå mer än gärna får värma mej i höst och vinter!

Linruz sa...

Åhhhhh tänk om lyckan kunde vara på min sida denna gång :)
Har varit förälskad i dessa sjalar länge nu och nu finns chansen att vinna en.
Den ena är finare än den andra och hur skulle man kunna välja?
Men skulle jag ha turen på min sida skulle jag nog välja en
Saga scarf - grey.
Hösten är för mig en underbar årstid just gör att jag älskar att mysa och kura in mig i varma goa koftor och sjalar .
Gillar Creative lounge gör jag redan på FB.

Håller tummarna det allra hårdaste jag kan :)
Kram kram Lina

Anonym sa...

Det bästa med denna höst blir när jag och mina två barn får flytta in i vår nya lägenhet och sitta på ballkongen och dricka varm choklad-
Gillar Saga sjalen mest.
trevlig kväll
anna

Helen sa...

det bästa med hösten är alla underbara färger och den klara härliga luften:)

Min favorit sjal är Hedvig rosa.

Anonym sa...

Det beste med høsten er å gå i skogen på myk mose, puste inn den klare luften og titte etter kantareller. Ta seg en pause med mat og drikke, nyte naturens vakre farger. Senere kan man kose seg inne med varm te, en god bok og bare nyte kvelden.

Det er vanskelig å velge en favoritt blant alle de flotte sjalene, men skulle jeg være så heldig å vinne er favoritten "Ester Elenora - Saga Scarf (grey)".

Kari G :-)

karisolen@hotmail.com

Postadress Torslanda sa...

Vilket fint pris - Zebra Silk är min favorit av alla de fina. Gillar på Facebook gör jag sedan länge.

Det bästa med hösten är att få kura ihop sig hemma i soffan och elda i braskaminen. Det ger så skön härlig & härlig värme, lukar gott och fanastiskt avkopplande att sitta och titta på. Jag sitter gärna vid braskaminen med en latte, en kopp te och ett glas rött.

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Det absolut bästa med hösten är färgerna och den krispiga luften. Eller det vackra magiska höstljuset som jag bloggat om idag. Vackert!

Nu förstår jag ju att jag inte har chans att vinna igen (jag vann ju sist, tusen tack älskar min sjal!) men jag vill gärna vara med och tävla i alla fall.

Min favorit är helt klart Ester Elenora - Samantha Scarf (leo brown).

Tack för chansen Mia!
Kramar från Lotta

PS: Jag gillar så klart CL på Facebook redan.

Anonym sa...

Saga sjalen hade gärna fått värma min hals när man ska ut på en härlig höstpromenad. Finns det något mysigare när man sedan går in och tänder en brasa och gör lite varm choklad till hela familjen!

Linda T

Anonym sa...

Godkväll,
Det bästa med hösten är helt klart att man får
"kosa" in sig i varma plädar , tända brasor , ha mysiga
Te fika med goa vänner och att njuta av alla fina färger.
Jag värmer mig gärna med en

Ester Elenora - Samantha Scarf (leo black)

Bästa hälsningar
Anna

Millan sa...

Det bästa med hösten är den härliga klara luften och alla fina höstfärger i naturen. Och då är det extra härligt att bege sig ut i skogen och grilla lite korv tillsammans med goda vänner...
Om jag skulle ha turen att vinna så vill jag gärna ha en matilde scarf-grey

Hoppas på turen!!!
/Millan

Anonym sa...

Hej!
Härligast med hösten är den klara luften och alla färger. Men också allt mys inomhus, ljus, brasa och tassa runt i varma sköna tofflor.
Sjalen i höst får bli saga (grey),gillar kombon stickat och spets.

Tack för en trevlig blogg.
Camilla i Hudiksvall

Louise Vita Drömmar - My lovely Days sa...

Perfekt tävling för mej som precis fattat tycke för sjalar!! ( Köpte min första någonsin som 2 veckor sedan..fniss..

Åhh hösten, ja allt, färgerna, man får börja boa in sej, burra in sej, tända ljus med ljuva dofter, virka, dricka mängder te, och bara dra ner tempot ett snäpp..känns det som ialf ;)

Mycket svårt att välja en sjal, finns minst 3 som jag siktar in mej på.. Men eftersom jag är sp tokig i pasteller och rosa så är denna sen största favoriten

http://shop.creativelounge.se/se/art/ester-elenora-sjal-hedvig-rosa-forhandsboka.php

Carolin A sa...

Det bästa med hösten tycker jag är all ny härlig energi man får. Man vill ta tag i allt, inreda med lite nytt i hemmet, ta nya tag med träningen men också att man tillåter sig att bara vara och mysa med familjen :)

Har länge och väl kikat in på deras hemsida för att sukta efter de fina sjalarna. Jag hade mer än gärna valt Samantha scarf (Leo black)

Kram Carolin. A

Stämningsfullt sa...

Det bästa med hösten är allt MYS som kommer med den! Tända ljus, en brasa, en varm filt, regnsmatter mot fönstret. Ja du förstår.... :)
Min favoritsjal är Zebra silk http://shop.creativelounge.se/se/art/ester-elenora-sjal-zebra-silk-zebra.php.
Kram Vanja.

Anonym sa...

Hej!

Det jag gillar allra bäst med hösten, är de underbara dagar när solen skiner, luften är hög och jag andas in all den friska luften. På kvällen tänder jag ljus och kryper upp i soffan med en varm härlig filt runt mig.

Min favoritsjal är Hedvig grå.

Ha en fortsatt härlig söndag!
Kram Katarina O

Anna - MY LOVELY THINGS sa...

Hej!
Åh vilken fin utlotting!

Jag älskar hösten! Färgerna är murriga,varma och skapar ett lugn! Skogspromenader med svampplockning är en lisa för själen!Inne sprakar brasan och när mörkret faller, myser vi i stearinljusets sken!

En Zebra silk sjal från Ester Elenora , står högt upp på min önskelista!

Kram Anna

Anonym sa...

Hej, kul med tävling! Det bästa med hösten är att tända en brasa i kaminen och en massa ljus och mysa till en bra film.

Om jag skulle ha turen att vinna skulle Hedvig grå passa mig fint!

Kram och tack för en supermsyig blogg.
Hälsn, Maria K
funny_maria@hotmail.com

Matilda sa...

Vad kul med en utlottning! :)
Det bästa med hösten tycker jag är att man kan klä sig varmt med alla fina mössor, sjalar och vantar för att sedan kunna ta en promenad i den härliga höstkylan!
Min favoritsjal, som gärna skulle få hänga med mig ut på alla mina promenader, är denna fining: Ester Elenora - Matilde Scarf (grey).
Kramar Matilda

Hedvig och Jag sa...

Hej där!

Hoppas att helgen varit fin. Kul med tävling här med!

Matilde scarf, brun är min favorit!

Att få klä sig i lager på lager, i mörkare färger, ta en tur på stan i höstsolen och fortfarande kunna sitta ute på ett fik med en varm kopp choklad. Det tycker jag är balsam för själen och det bästa med hösten!

Kram T

Anonym sa...

God kväll! En av de mysigaste dagarna kan jag tycka är att cykla en sväng till affären och inhandla resterande till äpplepajen, komma hem och mötas av höstplanteringarna vid trappen. Inne är brasan tänd, lyssna på skön soulmusik medans pajen gräddas. Alla är lediga denna höstdag och Barnen, maken känner att det börjar lukta gott och vi fikar till levande ljus. När jag cyklar iväg så skulle såklart Hedvig rosa, sjalen värma halsen gott!
Höst hälsningar från Elinor i Vårgårda.

Sussi Ö sa...

Det bästa med hösten enligt mig är att få bära en snygg kappa - som skyddar mig i den krispiga luften, ett par schyssta stövlar - som gör mig stabil bland fallna löv, en stor och läcker sjal - som speglar årstidens vackra färger!

Min favorit är Ester Elenora Saga Scarf (grey)

Kram Sussi

Kicki sa...

Det jag tycker är härligast med hösten är att det är okej att kura inne och hemma. Jag älskar att elda i min kamin, tända massor av ljus och krypa upp i soffan med en kopp te, en bra bok och njuta av lugnet då barnen somnat :)

Skulle jag ha turen att vinna så är jag lite extra förtjust i "hedvig grå"
Jag gillar redan Creative Lounge på FB.
/ Kicki

Life's Silverlining and I sa...

Det bästa med hösten är den friska luften och de soliga dagarna när man ser naturens vackra färger och att man under de regniga dagarna får vara inne och mysa med tända ljus och varm brasa.
Gillar sedan länge men gillar även igen creative lounge på FB.
Gillar mest samantha scarf leo brown.
Kram!

Life Of An Angel sa...

Min absoluta favorit är Hedvig Brun! Tycker den ser så härlig och lagom höstlig ut!

Det absolut bästa med hösten är när solen skiner sådär härligt och man ser alla fina höstfärger. Att ta med sig en termoskopp med te och fika i den underbara höstsolen!

Gillar redan sedan ett bra tag tillbaka på fejjan :)

Linda i Boda sa...

Måste passa på att vara med när priset är så himla tjusigt! :)
Hösten, ja den är bra för då får man plocka fram alla härliga mössor och mysiga halsdukar, traska iväg på en frisk höstpromenad och andas fräsch kall härlig luft!

Gillar Saga Scarf (grey)

Sang Tao - Judith sa...

Det beste med høsten er å nyte kveldene, høstfargenen og å glede seg til jul:)
Jeg likte Elvira Stole- brown

Malin E sa...

Det bästa med hösten för mig är alla härliga färger som finns ute i naturen och att få krypa upp i soffan på kvällen med massa tända ljus och mysa! Min favorit av alla är- Matilde Scarf (pink)!
Mycket snygg scarf som jag skulle matcha med lite rockigare outfit, ett par snygga svarta boots tex. Hoppas lyckan är min denna gång!

Hemma hos Märtha sa...

Jag älskar höstens alla färger, och att man med gott samvete kan stanna inomhus och kura med en bra bok! Tända massor av ljus och dricka lite varm glögg...Mysigt!
Min Ester Elenorafavorit är Hedvig i den bruna färgen.

Ha det gott!
Anne-Lie

Anonym sa...

Hej !
Det bästa med hösten är ju
de härliga färgerna. Hösten tillhör tiden man får lust
att göra om, fast då blir det svart, grått och vitt.
Hedvig Rosa är sjalen som
jag gillar bäst.
Yvonne i Gävle

Emma sa...

Hej!

Vilken mysig blogg!

Jag har i år börjat älska hösten, detta pga att jag är mammaledig och får tillbringa dagarna med min älskade lilla dotter och kan ta vara på de vackra höstdagarna. Vi går massa promenader och har även varit och plockat svamp.

Jag min favorit sjal är Hedvig i rosa.

Trevlig kväll!

/Emma

Anonym sa...

Hej!
Det bästa med hösten är grönskan i naturen när den skiftar i massvis av kulörer. Så de härliga promenaderna med ev. lite solsken emellanåt. Att sedan komma in i stuevärmen och kura ihop med en bra bok och några tända ljus. I just love it!!
Om jag vinner önskar jag mig Ester Elenora Roxanne scarfsen, färg brown.

Ingela i Skåne
imoolsson@hotmail.com

Bodil sa...

Det härligaste med hösten är det varierande vädret som ömsom bjuder på fantastiska soliga dagar med hög och klar luft som inbjuder till härliga promenader på små kurviga grusvägar täckt av gula löv och kantade av praktfulla träd i höstens färgskala, ömsom dagar med gråmulen himmel, snålblåst och ihållande regn som gör det helt legitimt att stanna inne, ta på skönaste myskläderna, mysa med barnen, dricka mängder med te och om du har riktigt tur ger dig en stund för dig själv med senaste inredningsmagasinent i knät. Det gör hösten till den härligaste av alla årstider om du frågar mig. (Om jag hade turen att vinna önskar jag mig en grå Hedvig. Den skulle jag garanterat ha på mig oavsett om jag gick på de lövtäckta grusvägarna eller spelar sällskapsspel med mina
barn).

En fin vecka med det bästa av höstväder önskar jag er!

madde sa...

Min favorit är Hedvig och jag hade allra helst haft en grå.

Det bästa med hösten är värmen som (trots att vi går mot kallare tider) sprids av varma höstfärger i naturen, tända ljus, goda grytor och inte minst höstmodet med varma stövlar och mysigt stickat. En promenad en solig höstdag bland rödtonade träd lyfter humöret på vem som helst!

Självklart gillar jag på facebook! :)

Antis sa...

Det allra bästa med hösten är för mig krispigt kalla mornar, där Lillfisan och jag går till dagis hand i hand, tittar på den rosa himlen, sparkar bland löv i varma höstfärger och en kopp the´sen står och väntar från en kollega när jag väl kommer till arbetsplatsen. Medveten närvaro är hösten mest för mig, då tempot sänks och lämnar utrymme för annat...
Mest av allt önskar jag mig en Saga (grey), den skulle värma skönt på morgonpromenaden till dagis <3

maud weckman sa...

Gillar på FB!
Det bästa med hösten är alla friska morgonpromenader så mysigt med mössa, halsduk o vantar;)
På kvällen myser jag helst inomhus med mängder av tända ljus

Favvo scarfen blir Hedvig i grått!
Hoppas på tur;)

Bodil sa...

Det bästa med hösten är när man får springa igenom högar av röda, gula, orangea löv och kasta upp dem i luften tillsammans med mina förskolebarn. Deras glädje, iver och energi smittar av sig på mig och minnena från dessa dagar plockar jag fram under den mörka långa vintern.

Bodil sa...

Ops...
Glömde ju skriva vilken sjal jag önskar mig ifall turen skulle vara med mig. Denna är jag supersugen på, Ester Elenora sjal Hedvig Grå.

Håller tummar & tår!

Mickan sa...

Hej! Åh va roligt med en tävling! Skulle verkligen behöva en varm och gosig sjal och jag fullkomligt älskar Ester Elenoras sjal Hedvig i rosa!
♥ Det bästa med hösten tycker jag är när jag är ute och går med hunden och det faller löv runtomkring mig! Det är sååå vackert! När jag sedan kommer in hemma, myser jag och barnen med varm choklad, en varm filt och massor med tända ljus! ♥

Anonym sa...

Det bästa med hösten? Vore lätt att svara den höga, klara luften, de varma fina färgerna och de mysiga kläderna! För det är ju det som gör hösten så underbar!
Men för mig personligen är det allra bästa att min lilla dotter föddes på hösten. Med på våra barnvagnspromenader får gärna hedvig grey följa med! Kanske är det det att alla "måsten" försvinner så gör hösten så tilltalande; man måste inte vara ute, måste inte sola, måste inte grilla, utan det är helt okej att sitta inne under en pläd! / Sofia M

Felicia sa...

Åh, vilken toppentävling för någon som jag som suktat efter en fin Ester Elenora-sjal ett bra tag...

Det som gör hösten till min favoritårstid är den krispigt klara luften som alltid känns som en befrielse efter tryckta sensommarmånader, alla vackra färger utomhus - träden som slår om till orangeröda toner och kanske framförallt - allt mys med stickade tröjor, tända ljus och mastiga grytor!

Att toppa den underbara hösten med en fin sjal vore väl fantastiskt! Min favorit bland alla är Hedvig (grå).

Håller tummarna! Och CL gillas starkt, både allmänt och på Facebook :)

Anonym sa...

Hej,

Det bästa med hösten är att jag och min man har Bröllopsdag! I år firar vi 5 år som gifta! Tänk att få fira med en ny scarf från fina Esther Eleonora.

Kram
Jennie från NHR

Fröken Gredelin sa...

Jag vill självklart vara med i den här tävlingen!:) Gillar CL på Facebook gör jag sedan länge.

Härligast med hösten måste vara att man äntligen har tid för allt det man tänkt och kraven och förväntningarna är på en alldeles lagom nivå. På sommaren är det så många måsten och folk är ofta bortresta och vädret bara SKA vara vackert och allt det där. Hösten för mig är rutiner, väder som växlar, är det fint så njuter man av det men regnar det så myser man inne och det är ingen big deal. Man hinner träffa sina vänner, folk håller sig hemma och det går liksom att göra även de små stunderna till något trevligt. Jag har alltid varit en höstmänniska.

Bäst tycker jag nog om sjalen Hedvig grå.

Anonym sa...

Åhhh vilken underbar tävling med under bara CL <3.
Det bästa med hösten är ju allt mysigt man kan hitta på både inne och ute! Strosa omkring i naturen och plocka svamp , njuta av alla underbara färger och miljöer. När man sedan kommer in så tänder man brasa och massor av levande ljus och bara myser i soffan. Det är hösten för mig. Scarfen som gärna får flytta in hos mig är Hedvig rosa ,underbar! Jag gillar självklart CL på Facebook. Höstiga kramar från Anna

Anonym sa...

Eftersom att jag är väldigt frusen av mig, så tycker jag att det bästa med hösten är att man återigen får lov att använda raggsockar, tjocka koftor, halsdukar och vantar. Därför tänkte jag också passa på att vara med och tävla i den fina tävling ;)

Jag tycker att sjalen Ester Elenora - Elvira Stole (brown) är den absolut finaste.

Mvh,
Gabriella
littlemissunshine80@hotmail.com

Filippa sa...

http://shop.creativelounge.se/se/art/ester-elenora-saga-scarf-grey.php skulle jag vilja vinna! Tror jag har gillat CL på facebook nu:) Kram♥

Camilla sa...

Det bästa med hösten är att, det är tillåtet att bara kura i soffan, ha massor av ljus tända och avnjuta en god kopp te.
Hösten kan vara fantastisk.
Min favorit bland alla fina Ester Elenora sjalar är Samantha Scarf (leo black).
/Camilla

Anonym sa...

Jag verkligen älskar hösten. Det är min bästa årstid av många olika anledningar, men kanske den största är för att kraven sänks och jag känner mig mer harmonisk.

Saga Scarf grå skulle jag välja! Den skulle passa busbra till min nya jacka!

Johanna, Örebro

Anonym sa...

Det absolut bästa med hösten är när man gjort klart och plockat ihop allt ute o bara kan njuta tända ljus o tänka det gör inget att höststormarna viner utanför fönstret.

Vill helst ha alla sjalar men måste jag välja så blir det nog Elvira stole brown eftersom jag är väldigt förtjust i brunt.

Kram
Elinor
el.ny@hotmail.com

Anonym sa...

Hej hej, testar lyckan så klart.. Älskar Creative Lounge! Gillar dem redan på Facebook (Nahalié Teodorson) :).

Det jag gillar mest med hösten är de gula löven och alla tända ljus,
det är så mysigt att se in i vartenda litet hus.
En liten låga brinner starkt hos de flesta,
det gör det hos oss också för det mesta.
Men ute viner höstvinden så kall,
men jag vet vad som skulle hålla mig frisk & som får mig på fall..
En underbar sjal från Ester Elonoras,
om jag har turen kommer mina ögon att tåras!
Jag håller nu hårt mina frusna tummar och tår,
att den vackra Saga Scarf Grey kan bli min i år.

Håller tummarna,
Kram Nathalié
n.teodorson@gmail.com

Madde sa...

Självklart man gill CL på FB;)

Det bästa med hösten förutom att man skapar mys inne är väl att man verkligen får passa på att njuta av de få solstrålar som kommer:) Kratta löv, picknick eller bara leka med barnen!! Man vill bara ut och få solljus!!

Favoriten är Saga scarf grey.

Julida sa...

Hösten för många bra saker med sig tycker jag! Framförallt den höga friska luften men också mörkret som gör att man kan sitta inne och tända ljus och mysa.

Om jag vann en sjal så skulle jag nog välja Matilde.

Gillar på FB!

/Ulrika

Anonym sa...

Höstens härliga höga luft och gärna soligt. Ta en mysig skogspromenad sedan hem till brasan och drick en kopp varmt the. Kan det bli bättre?

Gillar sedan tidigare på FB.
Sjalen jag skulle vilja vinna är Samantha Scarf leo black.

/Camilla

AnnaKaize sa...

Jag gillar hösten därför att man kan vara inomhus och pyssla utan dåligt samvete, och det är ingen hets inför beachsäsongen utan man kan svepa in sig i mjuka, förlåtande kläder och bara slappna av...
Min absoluta favoritsjal är "Chloe Zebra" för att den är klassiskt elegant men "with an edge". Love it!
Ha en underbar höst! :)

AnnaKaize sa...

Ooops. Glömde skriva att jag gillat på FB som Anna-Karin Näström. Virrpanna...(AnnaKaize)

Birgittha sa...

Hösten är den underbaraste av årstider, vem njuter inte av härliga klara dagar med fortfarande ljummen luft, känns mycket härligt att vira in sig i fleecefilt och dricka en kopp kaffe ute!

Nathalie sa...

Det jag gillar bäst med hösten (förutom födelsedagen som var höjdpunkten när jag var liten) är ljuset, och då talar jag inte om värmeljusen vid kvällsmyset som för all del kan vara väldigt mysigt det med.

Alla härliga röda/gröna/gula/orange färger på träden i all ära, men utan det speciella höstljuset så skulle de inte komma till sin rätt. Det är som om man går ut i en saga varje gång man går utanför dörren och solen lyser utomhus under hösten.
Varken vintersol eller sommarsol skulle kunna locka fram den känsla man får när man går i ett soligt höstlandskap och ser alla explosioner av färger!

Det som eventuellt skulle kunna gör det snäppet mer varmt och ombonat skulle väl i så fall vara Ester Elenoras gråa Saga-scarf för att matcha den romatiska känslan av höst.

Självklart har jag gillat Creative Lounge på facebook.

Heidi S sa...

Det bästa med hösten är att längta och vänta... på den underbara snön som snart kommer att falla! Att se barnens spända förväntan, som när min son en tidig, krispig morgon utbrast att det doftade som i fjällen - ett säkert tecken på att vintern är i antågande! Denna väntan skulle bli än mer vacker och skön i Ester Elenoras gråa Hedvig-sjal!

Jag gillar CL på facebook sedan länge!

Vänligen,
Heidi S

Therese sa...

Jag älskar hösten! regnet som smattrar mot rutorna, de mörka kvällarna och ljusens brinnande lågor överallt i lägenheten - mysfaktor på hög nivå! jag har alltid scarf på mig och hade görna bytt ut en av dem till den fina med döskallarna på som finns på bilden eller Samantha Scarf (leo black)
//Therese

Anonym sa...

Trots att mycket sätter igång efter sommaren blir hösten en tid att njuta i nuet. Varför? Jo, naturen, färgerna, mörket, dofterna lockar till det. Ett hav av löv att bara kasta över mig, en testund inne i mörket med familjen och vännerna eller en skogspromenad i gummistövlar i klar luft med lite rosiga kinder... helt enkelt något man inte får missa :-)!! Bästa höstsjalen tycker jag är Hedvig brun. Tack för en underbar blogg. Kramis Heléne

Jenny sa...

Hösten är både och..... Svårt att klä på sig efter varm sommar men också en tid då jag gillar att lägga x-tra tid på träning, kläder, fixa hemma och mysa med härligt gott kaffe framför tv med tänd brasa. Ester elenora zebra silk vill bli min :)

Anonym sa...

Gillar Creative Lounge på Facebook.

Bäst med hösten = ännu lite för tidigt för att på allvar frysa
och att det verkligen känns tillåtet att få vara hemma, pyssla och mysa! :)

Min absoluta favorit:
Ester Elenora - Elvira Stole (brown)
Vacker asymmetrisk halsduk från Ester Elenora med spetsdetaljer.

Den sjalen vore en *dröm* att få bära! Hoppas nu...

Hälsningar
Elisabet A.
in_cava_vita@hotmail.com

Anonym sa...

Hej! Efter att bott utomlands i många år där man inte har sådana årstidsskiftningar så tycker jag om att se hur värden byter färg, rytm och känsla under hösten. Så otroligt vackert ute och mysigt att kura in sig inne.

Om jag vann tävlinge så skulle jag önska mig en Samantha Scarf (Leo black). Den kulle piffa upp även den tråkigaste klädseln!

kram,
Linda B

Anna G sa...

Jag bara älskar möjligheten att få sitta inne under en gosig filt med en kopp te. Nu drömmer jag bara om den där kaminen som skulle göra pricken över i. Snart kanske :)

Många fina sjalar, men idag känner jag mig lite extra ärtig och säger nog Samantha Scarf Leo black. Riktigt tuff! :)

Zalina - Olivias mamma sa...

Hej Mia!

Åh, vilket fint precis! Jag älskar precis som du nog också alla Ester Elenora sjalarna fast om jag måste välja en ligger nog mig varmt om hjärtat. http://shop.creativelounge.se/se/art/ester-elenora-sjal-hedvig-rosa-forhandsboka.php

Det bästa med hösten är att kura ihop sig i soffan med en kopp gott the framför en sprakade öppenspis och läsa ett modemagasin!

Håller tummarna för vinst och gillar redan Creative Lounge! Kram

Malin sa...

Den skira och läckra "Hedvig" i puderrpsa har jag länge suktat efter och den skulle passa bra till min nya Creamjacka.
Det bästa med hösten är den friska klara luftrör och att få mysa in sig i koftor, schalar och raggisar. Att få mysa med sin älskling i soffan och kolla på en film å ha det ned
Kram kram Malin

Hannah S sa...

Hej!!

Vilken toppentävling! Vann jag en sån loooovely scarf så skulle hösten bli ännu bättre!

Annars är ju redan hösten min favvo-årstid och det bästa av allt är ju den höga, härliga LUFTEN! Många sköna promenader blir det! Att man sen kan komma in och värma sig framför en brasa med ett glas vin är ju inte heller helt fel :)!

Det svåraste med denna tävling var väl ändå att välja en scarf (de väcker ju alla "ha-begäret" i en) men valet blir; Samantha Sacrf leo black.
Givetvis gillas Creative Lounge på FB!

Tack för en härlig blogg!
MVH/Hannah S

Pernilla sa...

Ester Elenora sjal - Hedvig Brun är min favorit.

Jag älskar hösten för att den är lugn. Innan sommaren har man planerat allt man ska hinna mer under högsäsongen, på hösten hinner man äntligen varva ner och ladda nya krafter inför jultider, bakning, julkplappsshopping och julpynt. Hösten är vad som samlar min familj och vi kan sitta och fika inne på dotterns rum och bara slappna av. Det är inte så lätt annars såhär 2011.

pernillaallstrom@hotmail.com

Anonym sa...

För mig betyder hösten förnyelse, både personligt och i övrigt - en ny start. Man börjar om - efter sommarens lite mer avslappnade livsstil styr man upp lite rutiner, får ordning på kanske träning, sorterar in gamla papper i pärmar, inspireras av nyheter till hemmet och i klädväg så vill jag gosa in mig i koftor och halsdukar. Och inte att förglömma att tända en massa ljus och dricka gott the, det är höst för mig.

Som nedflyttad Umebo till västkusten så är jag frusen, så en sjal som Elvira stoke (brown) vore som en dröm.

Kram // Annelie

Johanna sa...

Åhh, en tävling man inte vill missa! Ja, vad är bäst med hösten? Har ju faktiskt aldrig gillat hösten särskilt mycket innan, alltid älskat våren och allt spirande men ju "äldre" jag blivit uppskattar jag faktiskt mer och mer höstens mörknande, färgskiftande och inbjudande stämning. Tända ljus, sparkande brasa, nybakat bröd och alla i familjen samlade runt en riktigt mysig fika stund! Då myser jag!
Har jag nu turen att vinna har jag fallit pladask för den puderrosa Hedvig scarfen! Håller mina tummar!
Ha en mysig höst!//Johanna

Annika Eriksson sa...

Åh hösten är lika med MYS med härliga färger i naturen, ljuslyktor som tänds varje kväll, mysiga innedagar då regnet smattrar mot rutorna, härliga promenader i friska luften och att ta fram finaste sjalen och vira runt sin hals!
Min favorit är Samantha scarf "leo black"!

Annika Eriksson sa...

Åh hösten är lika med MYS med härliga färger i naturen, ljuslyktor som tänds varje kväll, mysiga innedagar då regnet smattrar mot rutorna, härliga promenader i friska luften och att ta fram finaste sjalen och vira runt sin hals!
Min favorit är Samantha scarf "leo black"!

Anonym sa...

Åhhhh, vilken underbar tävling.

Blev störtförälskad i Ester Elenora - Saga Scarf (grey). Den bara lyser Cissi.

Jag har förr om åren inte alls varit någon vidare höstmänniska. Men efter vi byggde vårt hus en bit utanför stan kom nån slags känsla som inte infunnit sig förut. Naturen precis utanför med besök av rävar, älg och rådjursfamilj var och varannan morgon när vi sitter och äter frukost. Träden som skiftar i färg och såklart underbara braskaminen på kvällarna när det mörknat. Livskvalite på hög nivå:-)

Vill också passa på att tacka för en superblogg.

Gillar såklart på facebook såklart!

///Cissi

Anna sa...

Det härligaste med hösten är att när solen skiner kan man plocka löv, kastanjer, bokollon och andra skatter i naturen. När regnet & vinden viner runt knutarna kan man med all rätt kura inomhus med tända ljus på ljusfat dekorerade med höstfynden.
Vår förhoppning är att även kunna tända en brasa i vår snart ihopafixade kamin. (just nu har vi två jobbare på taket som fixar nya skorstenen i skåneregn)

Min favoritsjal är den rosa Hedvig!

*kram*
Anna

Inredningsgalen sa...

På gott & ont är det mörkret det mysigaste med hösten. Att kunna mysa hemma framför kaminen, långa promenader med hunden och sparka löv som ligger på marken och kunna tänka ljus i hela huset. Men mörkret är oxå en nackdel, för mig är det som lust och ork sugs ur mig och jag blir lätt trött och tappar gnistan. Då gäller det tänka nytt här hemma och unna sig lite vardagslyx som choklad mitt i veckan, en bio eller kanske något fint från blomsteraffären, bara för man vill det. Renoverings projekt är oxå min livboj i höstmökret. Har både en toalett i källaren att inreda och ett rum på ovanvåningen att ta tag i, så jag skall nog överleva denna hösten oxå!

Inredningsgalen sa...

I min iver glömde jag ange vilken sjal jag älskar mest:
Ester Elenora sjal - Hedvig Brun
Som gjord för mysiga höstdagar!

Me sa...

Ja hösten ja , hade du frågat mig för några veckor sedan hade mitt svar varit i stil med " hatar hösten, väck mig i sommar". Men nuuuu känner jag att njuter av hösten!! Alla härliga färger som sprakar överallt, att kunna se färgskiftningar mellan dagarna. Få ta på sig mera kläder, frysa lite och krypa när ens hjärtevän.. Tända ljus och mysa ordentligt!!
Och varför inte ta på sig en vacker sjal som gör det lilla extra för både värme och det yttre =) Min favorit är Ester Elenora sjal Hedvig Grå.. den är helt ljuvlig!! Jag är KÄR I HÖSTEN!!!

Kram Fia

Anonym sa...

Hej Mia! Det bästa med hösten tycker jag är att ta en skön promenad med min samojedhund i den friska luften och sedan komma in och göra upp en brasa i kaminen och kolla på tv under en filt med massa tända ljus..! Den finaste sjalen tycker jag är Ester Elenora - Samantha Scarf (leo black), för det ser så stor och gosig ut och samtidigt tuffar den till en "vanlig" vardags outfit! Ha en bra (mys)kväll!! MVH Cecilia i Norrbotten (cecilia@tallvik.com

Anonym sa...

Hej,

Det bästa med hösten är luften på morgonen, den får mig att känna nystart och inspiration.

Den sjal jag tycker är finast är Samantha Scarf (leo black). Den skulle passa fint i min garderob.

//Gisela

anna-frida sa...

det bästa är ju helt klart när man äntligen får vira en sjal några varv runt halsen och matcha med skinnjackan, och ändå inte svettas ihjäl samtidigt som man jagar en 1-åring!

Rövarmamman♥ sa...

Jag gillar redan på FB :)

Fin tävling:)

O de som är härligaste med hösten är alla mörka myskvällar! Sitta uppkuren i soffan med en gosig filt, tända ljus och en stor chockladbit i handen och se på en mysig film tillsammans med dina hjärtan!
+ En gosig sjal lindad runt halsen är inte dumt de heller jag är kär i leosjalen Chole:)

Ha en underbar kväll! KRAM

Anonym sa...

Hej!
Lugn och ro mig hösten ger
Stress och press långt borta sig ter.

Mysa framför brasa
i en härlig kofta eller i en kär gammal "trasa".

I den friska luften springa
som ro och välbehag mig bringa.

Höstens är verkligen en härlig tid, som ger mig inre frid!


min favoritsjal är Hedvig grå-
Tänk om man den kunde få:)

Kram!
/Alex

Tove sa...

Doften av nybakad äppelkaka. Kanel, vanilj, handplockade äpplen och ja, jag gör den med kärlek.

Frisk luft, en nybäddad säng med mjuka filtar. Tända ljus och min knallorangea halsduk virad i många varv runt halsen. Plommonlila naglar och ingen hets att sola. Blek hy och rosiga kinder. Mörka dagar och en tuffsig dagistjej i täckbyxor. Mysiga magasin och en vetskap av att mörkret inte är här för att stanna.

Jag lever upp på hösten, om jag vann skulle jag önska en zebrasjal i silke. Jag har helt plötsligt gått från flickigt söt till en tuff tjej i snörade kängor. Här får jag kompromissa lite med spets och zebra. Det gillar jag!

Camilla Brännberg sa...

Att komma en höstig fredagskväll, barnen, jag och maken. Vi förbereder en vitlöksstinn potatisgratäng som sprider dofter och värme, skär upp lite gott kött, tillverkar några såser, smuttar på ett rött vin och startar fonduegrytan. Det, bland annat, är höst för mig!
Är naturligtvis ett CL-fan på facebook.
Jag storgillar Ester Elenorasjalen Elvira Stole (grey)!


Hälsningar Camilla

mariasvitabo sa...

Vill gärna vara med och tävla!
Min favorit är zebra silk zebra. Den skulle jag gärna vilja ha!

Det bästa med hösten är att fredagsmyset tas till en annan dimension! Nu blir det härlig promenad i den friska luften för att sedan ha mys med tända ljus, i soffan med en filt över sig. Man kan tända lampor i fönstren och bara njuta av varandras sällskap!

Kram Maria

Lovisa sa...

Det härligaste med hösten måste vara de dagar det känns helt åt skogen, när du är genomvåt av regn och blåst. Kommer hem kall och frusen, tänder ljus och dricker en kopp varmt te och bara kan mysa ner dig och titta ut och inse att trots allt är hösten vacker! Även om du ibland riskerar en förkylning på väg hem från skolan!
Jag tycker Ester Eleonora scarfen Saga Scarf (grey) verkar helt fantastisk och skulle bli överlycklig om jag fick vinna den!

Anonym sa...

Åh va härlig tävling, den finaste är saga grå. Det bästa är att ta familjen ut i skogen med hunden, plocka mossa löv rönnbär och komma hem o dekorera farstukvist o köksbord med dessa alla färger, göra upp eld i vedspisen o låta en god höstgryta gjord på älgkött puttra länge o väl. Mys! Mvh Maria
Maria@massageorehab.se

Jenny B sa...

De bästa jag vet med hösten är när man kommer hem efter man har varit på en promenad. Man fryser lite och kinderna är röda och kalla. Jag tänder ljus, sätter mig med en kopp te eller varm choklad och värmer en hembakade kanelbulle. Sätter mig och njuter. Det är en vardagslyx för mig.

Jag skulle inte tacka nej till en Samantha Scarf [Leo brown]. Den skulle värma min hals under promenaden och piffa min tråkiga jacka lite.

Anonym sa...

Har kikat länge på Zebra silk (zebra), den är så snygg så självklart väljer jag den!

Gillar på FB.

Det absolut bästa med hösten är när hela trädgården är full med vackra löv. Vi krattar allt till en jättehög och att vara med och busa med barnen när de hoppar och skrattar, rullar och kastar löv på varandra - det slår verkligen det mesta! Tänk att lycka faktiskt kan vara nåt så enkelt<3

Kram Helena

Anonym sa...

Hej Mia
Det bästa med hösten e att man bara kan kura upp sig i foffan med "lite" tända ljus och slippa sommarens alla måsten. Måste man bara välja en favvo sjal, alla e ju så snygga....
Då får det "nog" bli Saga Scarf Grey
Kram Kicki

jessica sa...

Jag gillar hösten för den härliga klara luften och att få krypa upp i soffan och tända en maaasssa ljus!
Min absoluta favorit är Samantha scarf(leo black). Så snygg!!
Jag gillar naturligtvis på FB.
Tack för din underbara blogg.
kram jessica i småland

Malins tid sa...

Det bästa med hösten är alla fina färger ute och att man kan sitta hemma i soffan och mysa under filt med massa tända ljus! Min favorit sjal är Ester Elenora sjal Hedvig Rosa. Kram Malin

Viktoria sa...

Min favorit är helt klart Ester Elenora - Samantha Scarf (leo black). Supersnygg och stylish!

Det bästa med hösten är den friska kyliga luften, de vackra färgerna på träden och att man äntligen får användning av de sjalar man har :D

Gillar självklart redan på fb :D vicky.larsson

Anonym sa...

Hööösten är här!

Efter flera år i Asien och Usa får jag och barnen äntligen uppleva den svenska HÖSTEN i en lantlig liten by vid havet. Varje dag när jag promenerar till skolan slår jag en snabb blick mot havet- så mäktigt. Ena dagen stiltje och lugn andra dagen stora mäktiga och kalla vågor och oj oj vad det påverkar mig och mitt välbefinnande. Det är så häftigt. Vi strosar vidare tillsammans hand i hand mot skolan genom skogen aom skiftar i alla färger. En pinne plockas upp, man snubblar på en stubbe men vi är lika lyckliga över att få uppleva detta, så glada att det nästan pirrar i magen. Den sista biten strosar vi på en gata där en familj hängt ut äpplen i en cykelkorg och barnen tar en frukt och framme vid skolan blir det puss och hejdå och önskan om en fin dag. För oss som upplevt den dåliga luften i Beijing så är detta HEAVEN! En rosa Ester Eleonora i Hedvig rosa hade gärna fått värma min kalla frusna hals vid våra dagliga mysiga men kalla promenader! Härligt- ta vara på varje dag och njut av hösten!
Varma hälsningar
S

P sa...

Det sakta avtagande ljuset, doften av nyfallna höstlöv och den friska klara luften är höstens gåva till oss här i norr :)

Med en "Ester Elenora - Saga Scarf (grey)" skulle jag dessutom bli vacker och hålla mig varm när jag är ute och sparkar i lövhögarna.

Kram P

Anonym sa...

Det bästa med hösten är alla härliga färger som man omges av som rostbrunt, vinrött och guldgult. Det är så klart inte heller helt fel att man har ett skäl till att både uppdatera sin garderob och sitt hem, för det är ju höst!

Jag skulle gärna vinna Ester Elenora sjalen Elvira Stole i färgen grå.

Kram Amanda Sverre

Maria sa...

Härliga höst! Att få klä på sig i sina varma sköna kläder som bara väntat i garderoben och sedan gå en frisk promenad bland högar med höstdoftande löv är underbart.
Min favorit bland sjalarna är Zebra silk.
Ha en härlig höst.
Kram Maria :)

Anonym sa...

Mysfaktorn är så hög på hösten. Vara inne med tända ljus. Dekorera och inreda. Gå promenader bland färgsprakande löv. Njuta av den höga luften. Vackert! Ännu vackrare om jag får göra det i en zebra silk från Ester Eleonora. Tänk...

Hälsnignar Karolina från Partille

Anonym sa...

Det absolut bästa med hösten är vädret! När luften är riktigt frisk och härlig och man vill verkligen bara vara ute, yrvädret som vill ta med sig mössan som sitter på huvudet och härliga promenader i en färgsprakande park med en varm choklad i pappmugg som värmer den frusna handen. Hösten andas harmoni och glädje tycker jag.

Skulle turen komma till mig skulle jag nog vilja ha sjalen Zebra silk (zebra) som jag direkt föll för.
Kram Karla

Karin Westerberg sa...

Vad mysigt med en tävling där man kan vinna det man behöver mest en härlig höstdag, nämligen en sjal som gör vilken outfit som helst komplett!! Har länge gått och suktat efter dom vackra och personliga sjalarna som man kan se lite överallt. Vardagslyx, där man kan få känna sig festlig bara man får klä sig i en sådan sjal. Min absoluta favorit är helt klart Matilde Scarf grey. Min bästa höstkänsla infinner sig när man får gå på mattor av lövguld på vägen, eller när det blåser kalla vindar men det samtidigt är friskt och klart, eller när man får se hus som annars skymts av alla lövklädda träd, det är underbar höst för mig :)
Gillar redan Creative Lounge på Facebook sedan länge :) Tack för en bra blogg

Emma Söderström sa...

Åh vilken rolig tävling! Måste verkligen delta !

Hösten är mysig, alla färgerna på träden och kyliga vindarna. Jag älskar att fotografera på hösten, det blir underbart vackra bilder. Tänk att bara ta ett kliv ut genom dörren med kameran runt halsen och där står man, bland löven och kylan. Mössa, vantar och ja, sjalen saknas....

Den finaste som jag skulle önska vinna är Ester Elenora sjal - Hedvig Brun.

Hälsningar Emma.

P.S sjukt snygg och stilren blogg !

Anonym sa...

Höst för mig innebär inte bara mörker och kyla utan en rad positiva inslag. Fantastiska färger i naturen, att få tända alla sina fina ljuslyktor, att mysa framför brasan, att äntligen få använda de fina höstkläderna som man köpte när det sista av sommaren höll sig kvar. Visst skulle dock hösten bli ännu bättre om man även hade en fin sjal från Ester Elonora. Min absoluta favvo är Zebra zilk.

Tack för en fin blogg. Den sprider glädje och ger inspiration.

Jag gillar sedan tidigare Creative Lounge på FB.

Anna S sa...

Härligast med hösten är familjens årliga tur till Sydkoster. Vi lyxar till det med egenkokt Hummer och bubbel. Tar på raggsockor och sköna kläder och bäddar ut bäddsoffan för familjemys. Vi tar även promenader och känner den bistra vinden i ansiktet. Ser naturen halvt avklädd och havsvågornas vilda lek. Där lever jag i nuet och där älskar jag hösten...

Min favorit är Saga scarf grey!!!
Gillar redan på FB.
Du har en bra blogg!!! Kram

Marias Collage sa...

När hösten kommer får man vara inne och mysa, fixa och dona utan att ha dåligt samvete för vädret! Lite god mat, tända ljus och att svepa in sig i något varmt, det är riktigt mysigt! Färgerna är så vackra på träden :)
Ja önskar mig helst av allt en skull silk sjal, eller en Mathilde i grått. De är ljuvliga allihopa!
Är redan CL fan på FB!
Må gott! Hälsar Maria :)

Anonym sa...

Det härligaste med hösten är alla otroligt fina stickade plagg som man vill krypa omkring i... Jag älskar regnet på hösten, jag älskar alla vackra färger på alla löv på hösten, dessa ger så otroligt mycket inspiration och man blir enormt sugen på att hitta nya saker som matchar... oftast räcker det att man dyker djupt in i garderoben för att hitta undanlagda godbitar... och så kan man satsa på en accessoar som t.ex. en sjal från Ester Elenora för att kunna biffa upp olika outfits... Min favorit är Ester Elenoras sjal...Saga Scarf (grey).

Jag gillar Creative Lounge på Facebook sen länge!

KRAM Mirva
mirva.kantola@hotmail.com

Anonym sa...

Det bästa med hösten:
- att efter en lång och slapp sommar få gå tillbaka till rutiner och ordning och reda.
- alla nya kläder som finns i butikerna - älskar när jag får klä på mig litet mera.
- att krypa upp i soffan med en varm kopp té och njuta av att regnet smattrar på rutan.

Min favoritsjal är zebra silk.

Med vänliga hälsningar Emma i Täby

Ida sa...

Det mysigaste med hösten är alla promenader i den friska luft som man längtar efter en varm sommar. Jag är föräldraledig och det blir mycket promenader med barnvagn och bebis. När man man är föräldraledig känner man ofta att man glömmer bort sig själv mitt i all blöjbytande och matande. En Matilde Scarf i rosa skulle vara perfekt att värma sig med på alla promenader och samtidigt få mig att känna mig lite fin och piffig för en gångs skull :-)