söndag 2 oktober 2011

SÖNDAGSFIKAT



Sconesfika i det vita huset i kväll!



Tjingeling!



Vilken händelserik och farfylld helg (och med suuperhärligt väder - vilken brittsommar:) vi har haft ser ni! Man vet knappt vart man ska börja om man ska berätta allt!:) Nu är jag så trött så trött så det blir att krypa ner tidigt tror jag!


Lilla weekenden i storstan blev lyckad och älsklingen var så nöjd med sin födelsedag så! Vi gjorde en del trevlig inköp där med, så det var skoj som tusan och komma hem och packa upp!:) Mindre kul var väl upptäckten av små lusar (urk!). Men nu har vi förhoppningsvis haft ihjäl dom och fick på köpet totalsanerat här i huset!


Ikväll har vi fortsatt firandet av födelsedagsbarnet och bjöd gästerna på nybakade scones med marmelad och te - mums!


Hittad en kul sida om man nu gillar scones, med en himla massa olika recept! Idag bakade jag ett gäng klassiska, men gjorde även några med dinkel och en massa solros- och pumpafrön i - supergott!Jag gjorde dom på en sån där muffinsplåt i teflon, supersmidigt - tips!

För att hitta sconessidan klicka här!


I morgon ska jag visa ett fint inköp som gjords i helgen!:)


Men nu sängen - gäsp!



NATTI NATT





2 kommentarer:

Hedvig och Jag sa...

Hallåj..

Jag åt Leilas scones med hallon och mörk choklad idag. Såååå gott! I morgon ska jag baka muffins med bacon, soltorkad tomat och parmesan =)

Casa of Mia sa...

Åh så gott med scones, tack för recept! kram