onsdag 12 oktober 2011

LITE MER KÖKBÖCKER TILL MITT KÖK



Jag blev så vansinnigt sugen på att klicka hem den här kokboken Junk Food - Hemlagat på riktigt, när jag läste om den i senaste nummret av Elle Mat & Vin. Det är Liselott Forslin medarbetare på just Elle Mat & Vin som är författaren till denna fantastiska bok som sägs vara en upprättelse för all skräpmat och innehåller recept på både Hemmagjorda Pizzor, Hamburgare och Tex Mex.
Ibland är det ju så att man måste festa till det med just lite junk food (men bara på helgen hos oss:) och visst är det mycket godare att fixa till det hemma än att åka och köpa, det tycker jag iallafall! Jag tror bestämt det får bli ett klick!



Helloo Friends!



Idag är jag hemma med den lilla krassliga, vi gör inte för mycket utan går bara i våra mysisar och tar det lugnt och kollar på en massa barnfilmer (fast jag smygläser lite mamma-magasin medans hon kikar på tv'n brevid mig här i soffan;)!:)


Vad har ni för er idag då, utanför syns en klar blå himmel och det ser ut som det är superhärligt höstväder ute!? Kanske man skulle ta sig en härlig promenad när mannen kommer hem (för man blir ju helt konstig när man är inne en hel dag så här:)!


Nu ska jag fixa lite glass- och fruktmellis (man får faktiskt äta glass om man är krasslig och liten även om det är vardag, här hemma hos oss;)!



Vi ses lite senare!



KRAM



4 kommentarer:

HannasHörna sa...

Hej! Vilken fin blogg du har. Tack för tipset om boken. Den ska jag kolla efter. Perfekt present till min man. Ha det gott!

Louise Vita Drömmar sa...

Intressant, måste kollas lite närmare på ;)

Casa of Mia sa...

Absolut får man äta glass när man är sjuk! Härlig kokbok, jag älskar kokböcker så den skall jag kika närmare på, ha en mysig eftermiddag

Knaada sa...

Den blev jag också riktigt sugen på! Inspiration att hämta min Ben n Jerry´s blev jag också, på återseende... :)