måndag 24 oktober 2011

GOTLÄNDSK INSPIRATION



My gaad sååå snyggt!

Om jag någonsin får ett litet kalkstenshus på Gotland (gärna nära min kära bästa vän som finns där;) så ska det se ut så här!
Fotograf: Anna Kern för Sköna Hem



Tjingeling igen!



Detta hem har setts hos ett flertal bloggare på senaste tiden, blandannat duktiga Caisa och Anna - två fin fina favorit bloggar du absolut inte får missa!:) Men hur underbart är det inte detta Gotländska hem så säg!



Svart och vitt, även om många tycker det är tråkigt och måhända att det är på väg ut ur mode så gillar jag det verkligen. Och jag skulle typ kunna göra vad som helt för att ha vita golv!



Fler som gillar Tolix!!!;)

Snyggt, enkelt och rufft i badrumet - jag gillar't
Kolla in den härliga styling med plastfigurerna;)


Nästan precis på pricken så här såg N's morföräldrars hus ut på fårgården på ön, varför i hela friden skulle dom göra sig av med det... I dagsläget får man ju ge en bra slant för ett liknande och det kommer inte ens på tanken med ett nybyggt hus på fastlandet! Dream on...





Ha nu en skön måndagskväll, så ses vi snart igen!:)





13 kommentarer:

Linruz sa...

Mmm härlig insperation du bjuder på sä här på måndagskvällen vännen.
Hoppas allt är bra med dig och de dina.
Kram Kram
Lina

MITT VITA HUS sa...

Lina: Här är det fin fint:) Gick mailet fram med svaret om dom små hjärtana?

KRAM

Anna / Sand´s Drömmar sa...

Tack snälla du för länken, det värmde, speciellt ikväll <3

Anna sa...

Åhh, har sett det där huset på fler bloggar! Det är verkligen läckert!

Kramen!

mammaxtre sa...

Men vilket underbart hem. Ett hem att inspireras av.

Ha en fin tisdag

Anonym sa...

Jättefint! Men jag känner att jag måste ha det mer ombonat än så i badrummet. Haha, vadå kräsen?? Nej, det är ett underbart hem, ett drömhus helt klart.

Sofia

Tina // Peppar och Vanilj sa...

Ja seriöst... det är på pricken vad man vill ha! Vi är nog många med samma smak och längtan ;)

Va kul att du lämnaed ett litet spår inne hos mig så jag trillade in här, det var onödigt länge sedan känner jag! Hade glömt hur mycket jag gillade din blogg!

Kram Tina

Att vara någons fru sa...

Men guuuud man vill ju ha rubbet!

Casa of Mia sa...

Underbart fint!

jenny ~ house of jenny sa...

Jo, dessa har man sett innan. Och man kan inte sluta kolla på dem o drömma sig bort till en plats där man har ett likdant hus...

evalevabo sa...

Så himla läckert...hmm me like.
Kram Eva

Josefin -Happy Days- I nybyggda vita villa Höjdarbacken sa...

Åh jag bara älskar deras hus och inredning, jag har faktiskt det reportaget i en gammal inrednings tidning och har drömt mig bort med blicken på bilderna många gånger... Om jag inte minns fel så gjorde de allt själva med? Just det här hemmet är just min favorit utav alla reportage i min lilla samling. :-) Uuuunderbart!

Kramar

lifestyle by moi sa...

Vilka härliga bilder. Så fint med sten, betong, grova material i huset.